Přejít na obsah

sladek

Uživatel
  • Počet příspěvků

    189
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení sladek

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. sladek

    Autobateria

    tak jsem dnes ráno přišel k autu, venku - 5 a na baterce 11,9 V. Protože baterku sleduji už od listopadu a měla i po nabití jen 12,2 V, bylo mi jasné, že už mele z posledního. Sice startovala bez problémů, ale napětí už klesalo na 7,5 V. Dojel jsem koupit novou, tam mi zároveň přeměřili tu starou a potvrdili, že už je na hraně, tak jsem to nechtěl riskovat a vzal jsem bezúdržbovou Combatta 50 ah a hned namontoval a jsem zvědav, jak dlouho vydrží. Ta stará byla jako auto originál z roku 2007, takže vydržela 12 let. Jednou za rok dobil na nabíječce, dolil vodu a jinak nic. Zajímavé je, že baterie z prvovýroby vydrží v autě nejdéle, kupované podstatně méně. Tak se nechám překvapit.
  2. Jo a ještě jsem někde četl, že hladina oleje u htp se má měřit asi tak 10 minut po dojetí. Takže teoreticky je ještě nějaký olej mimo vanu při měření, když všechen steče do vany tak by ho mělo být o něco více na měrce. Ale si myslím, že i ta měrka bude mít určitou toleranci. Takže 3 litry v klidu. Psal jsem to v jiném vláknu, že mi za jízdy vytekl olej, zůstalo mi ve vaně 1,5 litru a kontrolka nic a dojel jsem. Andělíček strážníček se asi hodně zapotil. Jo a když měním olej tak ho mám taky lehce nad půlkou.
  3. michal346: mám též F1 combi 1.2 htp 2007 a po celkem otřesných zkušenostech v servisu při výměně oleje raději měním sám.Najeto 130 000 km,nejdříve jsem dával taky 5W40, pak jsem asi 5 x dal Emperol 5W50, teď už 2x New mobil 0W40. Měním po roce při nájezdu asi tak 10 000 km.Olej mi fabča nežere a teď přes zimu je hodně znát rozdíl v hustotě oleje při startu.Takže dokud nezačne fabča papat olej tak u něj zůstanu.Jinak řešit jestli množství oleje 2,8 nebo tam dám celé 3 flašky oleje mi přijde trochu ulítlé.
  4. zdravím, já jezdil asi 5 let Emperol 5 W 50, na podzim jsem zkusil Mobil new life 0 W 40 a musím říci, že při těch letošních mrazech byl znát hodně velký rozdíl po nastartování. Protože už nejsem žádný divoch, tak nepředpokládám ani v létě nějaké problémy s olejem. Motor má najeto 120 000 km a zatím olej nežere, tak uvidím.
  5. kecy, používal jsem 5W50 s VW normou 50200 .
  6. No ono to není úplně od věci, já debil kdybych nechal auto po výměně oleje bublat aspoň 2 minuty, přišel bych na to, že mám blbě nasazený těsnící kroužek na olej. filtru, protože by olej začal kapat.Takhle jsem to natočil na 10 vteřin, sedl do auta a jel 30 km, na parkovišti jsem koukal jak blázen co to mám za olejovou šmouhu od auta a ono 2 litry oleje pěkně vystříkané po celé trase. Takže mě to stálo další 2 l oleje (a to jsem koupil lepší ať si auto užije) a nervy jestli se něco nestalo s altíkem, protože ten byl taky celý od oleje. Takže 15 minut asi ne,ale za pár minut bych se přimlouval :-).
  7. sladek

    Zimní pneumatiky

    v techničáku mám, že jen na některý rozměr ráfku nejdou řetězy, o samotných pneu nic. Zrovna včera jsem koukal.
  8. Ne, byla to moje blbost, kdyby mě někdo řekl že to tak jde udělat, tak si budu klepat na čelo, že to je přeci jasné jak to má být ....Měl jsem nějaké zatmění mysli. Filtr s kroužkem kupuji origoš, vždycky koukám jestli je bílý.
  9. Tak dnes mi došel olej z eshopu (dokoupil jsem 2 litry pro jistotu),prohlídl jsem motor, altík a okolí, utřel pořádně hadrem kam jsem dosáhl, a vytáhl měrku. Oleje tam bylo půl cm nad konec měrky.Dolil jsem litr, nastartoval a nechal chvíli běžet a pořád hlídal jestli to někudy nepoteče.Pak jsem motor vypnul, chvíli počkal a dolil půl litru aby olej byl mezi ryskami. Vypadá to, že to snad bude v pořádku, motor šlapal, altík dobíjel, tak doufám že jsem za mojí blbost už zaplatil ty dva litry oleje navíc. A zrovna jsem koupil lepší, ať si motor užije. Jen zkušenost pro ostatní, ačkoliv mi v motoru chyběl 1,5 litru oleje, žádná kontrolka mi nic nehlásila. Díky za odpovědi, jsem trochu klidnější.
  10. zdravím a mám dotaz: při výměně motorového oleje jsem dal blbě těsnění pod olej. filtr a během 30 minutové jízdy mi zhruba 1 litr vytekl. Protože filtr je nad alternátorem, tak altík byl pochopitelně celý od oleje, obávám se že natekl i dovnitř. Mám to dát vyčistit, nebo dělat že nic? Žádná kontrolka nesvítí,auto jede, proto jsem na to taky přišel až na parkovišti doma. Mám rád auto v pořádku, tak nemám moc klidný spaní. Díky
  11. zdravím, přesně před týdnem mi došla trpělivost s klapajícím ozdobným krytem na airboxu a prostě jsem ho sundal. Je jenom naklapnutý na zobáčkách. Původně jsem myslel, že to nějak utěsním nebo dám gumu, ale ten kryt je fakt jen ozdoba a když tam není tak to ničemu nevadí. A je klid :-)))
  12. ale nějaký kvalitní, našel jsem po dědovi nějaký na kterém jsem udělal 3 závity....:-))), udělal jsem z něj vrták.
  13. Však jo, už tam jsou, sice jsem je kupoval v normál krámu, ale objevil jsem v Praze obchod který se specializuje přímo na Brisky.Takže příště.Díky.
  14. tak jsem na začátku roku kouknul do knížky údržby a s hrúzou zjistil, že první výměnu svíček jsem udělal ve 40 000 km, ale pak jsem na to nějak zapomněl a teď mám 105 000. Pročetl jsem zde názory a rady a když mi i v obchodě řekli, že Bosch svíce teď nejsou nic moc ( oni to řekli peprnějc), rozhodl jsem se dát Brisky. Origo byly Bosch, po těch kilometrech jsem nepociťoval nějaké problémy, ani při startu nebo volnoběhu, ale dnes při vymontování už měly mezeru 1,3 mm, což už je dost. Uvidím jak budou šlapat, v létě chci zkusit studenější svíce a porovnat stav a chod motoru.
  15. taky jsem skončil u toho, že pustím na plný pecky ventilátor na čelní sklo a i když to fouká studený, tak čelní sklo je za chvíli průhledný ( tak asi za 3 minuty).
×
×
  • Vytvořit nový...