Superba máme asi půl roku, r.v.2009, DSG najeto 95.000km koupený v něměckém salonu.
Nedávno mě začal zlobit DPF, svítila kontolka na palubce. Zavolal jsem do servisu, že prý mám auto projet minimálně 80 km po dálnici.
Projel jsem auto z Phy do Brna, kontrolka stále svítila.
Takže servis, kde mi řekli, že v řídící jednotce byla zapsaná chyba a že se kvůli ní se filtr nevypálil. Zkusí tedy vypálit filtr s napíchnutou diagnostikou, to se ale taky nepovedlo vypálit. Demontovali po mém schválení výfuk a DPF filtr se proplachoval vabkou, už se jednalo o poslední záchranu DPF. Bohužel, ani to se nepovedlo, diagnostika stále vykazovala špatnou průchodnost filtru.
Prý mě čeká výměna za 40.000,-Kč. A 40.000,- na dalších 100tisíc km...to nééé!!!
Čekal mě radikální řez. V servisu demontovali DPF, vnitřek filtru byl odstraněn a já se vydal do firmy MAX Tuning.
Tato firma spolupracuje na výrobě softwaru pro řídící jednotky do koncernových aut, čož mě velice rychle přesvědčilo. Je to jedna ze 3 nebo 4 firem, kde vědí, co dělat s ŘJ, nechtěl jsem pokoušet "noname" chiptuningové firmy. Odevzdal jsem auto s tím, že chci odpojit DPF a vyladit motor.
Po zhruba 6 hodinách práce bylo hotovo, filtr je odpojený, zvýšil se výkon na 145kW a naprosto luxusně je poladěný motor, který nevydává žádný dunivý zvuk a vibrace při řazení DSG, jak je známo u tohoto typu motoru. Spotřeba se mi snížila zhruba o 1 litr.
Toť moje zkušenost.
Pěkný den.