Přejít na obsah

karlos.mb

Uživatel
  • Počet příspěvků

    119
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli karlos.mb

  • Narozeniny 03/10/1989

Kontaktní metody

  • ICQ
    173967105

Návštěvy profilu

1691 zobrazení profilu

Oznámení karlos.mb

Nováček

Nováček (1/14)

4

Popularita

  1. Doplněno o schémata, zapojení a menší pomůcka pro aplikaci. Snad se to bude někomu hodit.
  2. Díky, ještě sem dám nějaký schémátko, kdyby se to někomu hodilo, hned jak bude čas..
  3. Zdravím vespolek, asi po více jak půl roku jsem opět zavítal na toto fórum. Nebyl čas a nic jsem nedělal na autě, ale dneska mi to nedalo. Furt jsem se snažil, aby neorig.rádio fungovalo z 95% aspoň jako originál. A ejhle, povedlo se, mám tu pro vás některé co to zajímá, řešení. Udělal jsem si "mezikus", který jsem připojil mezi orig.kabeláž v autě a rádio. Pro funkčnost vám stačí "can-bus převodník", ale je nutné opravdu převodník, nikoli simulátor, který nekomunikuje, ale hlídá kolísání napětí a pak hapruje při otvírání dveří, nefunguje při vyplém klíčku apod., to převodník dokáže! Použil jsem univerzální převodník can-bus (cbus uni): http://www.autoprofi...%99evodn%C3%ADk + slučovač signálu pro rádio, protože mám v autě 2 antény: http://www.autoprofi.../menu-id-7.html + svorkovnice, to snad říkat nemusím:). Výsledek: následně utlumený, aby mi to nelítalo a nebouchalo: . VIDEO: Díky za pozornost. Doufám, že se to někomu bude hodit.. - - - - - Schéma: ISO konektory: Svorkovnice FAKRA: Zapojení: Pro zapojení CAN-BUS převodníku (cbusuni), dále jen "převodník" stačí vytáhnout z FAKRY - plus(pin č.15), mínus (pin č.12), can-low (pin č.10) a can-high (pin č.9). Viz. schéma. Poté z převodníku použijete výstupní signály jaké potřebujete. Já použil jen spínané zapalování a osvětlení (dále jsou k dispozici signály ruční brzdy, rychlosti a zpátečky). Pokud použijete také pouze tyto dva, pak je připojíte (napinujete) na napájecí konektor ISO. Nezapomeňte napinovat zbytek! Jako je kostra, trvalé plus pro pamět a zesilovač antény, viz. schéma ISO konektorů. Zdá se to třeba složité, ale je to otázka pár minut. Aby to vše vypadalo k světu, doporučil bych koupit obyč.přechodku z FAKRA na ISO, kde dopinujete nebo poupravíte dle libosti. Ušetří to podle mě nějakej čas a výsledek bude vypadat lépe.. http://www.autoprofi.cz/nespecifikovano/autohifi/iso-adaptery/oem-iso-adaptery-dalsi/2_932-iso-adapter-pro-autoradia-audi-/-vw-/-seat-/-skoda/menu-id-7.html
  4. Na tom vývodu bude 12V. Rozdělej si plasty pod volantem a najdeš kablik na spínačce.. Ale použij relé, kabliky jsou dosti slabé, pokud budeš brát s-kontakt.
  5. Tak neorigo rádio jde zapojit skoro jako originál. Pomocí s-kontaktu, který sice není nikam vyvedený, ale je propojený s ŘJ. Jelikož na kabelu je 12V, tak pomocí rychlospojky a relé (zde je relé opravdu nutné - velmi slabé kabílky!). Pokud to někdo bude chtít takto řešit, tak je to 86s, žlutý vodič na spínačce tuším pin č.4. (pro kontrolu radši proměřte, kdybych si to pamatoval špatně. ) Rádio pak bude hrát i při vyplém zapalování, dokud nevytáhnete klíček, jak to u toho adaptéru bohužel nebylo. Takže jakmile budu mít chvilku, tak ten adaptér od Conráda půjde pryč a udělám si to pomocí s-kontaktu, to stále problikávání rádia při otevírání dveří apod., mě děsně štve..
  6. Tak jsem si koupil to, jak jsi mi posílal. Myslel jsem, že to bude fungovat lépe.. Aspoň za ty peníze jsem vto doufal.. Normálně je to jen mezikus mezi kabeláž z výroby a rádio, takže stačí jen odpojit baterku, zapojit všechno a vrátit. Jen ta funkce mi nějak nesedí. Když nemáte zaplý klíček, tak to hrát stejně nebude, ani když zabnete a vypnete a necháte ho tam. Jako kdyby jste ho vyndali. Ale co mě nejvíce štve je to, že ten adaptér na can-bus udává a domnívá se, že je zaplé zapalování podle poklesu napětí v síti. Takže si představte, že máte vytáhlý klíček, vyplé rádio a otevřete dveře a jen díky lampičkám a maxidotu se rádio na cca 5s spustí a zase vypne. Zbytečně furt bliká, to samé, když máte zamklé auto, odemknete a dveře otevřete. Ikdyby jste nikam nejeli, jen lezli do kufru, rádio opět problikne. Tento způsob se mi teda moc nelíbí, ale když už jsem ty peníze vysolil, tak to tam nechám. Toť vše.
  7. Ačkoli v práci zajíždím všechny typy těhlech motorů, stejně se mi páčí nejvíce TSIčka a RS celkově. Já jsem spíše přes benzín, ale ta spotřeba už tak pěkná není a kór při dravé jízdě. Ale jak už tu bylo, banány jsou potřeba a dopřát vopici musíme. :'>
  8. Jak psal Pajdo, měla by ta funkce brát z celého CD, ale z vlastní zkušenosti se mi ta funkce moc zrovna nelíbí. Na CD mám momentálně jen 53 písniček a cestou do práce se mi často opakuje sotva 1/2, tak jezdím bez funkce. Ale za chvíli už SWINGáč půjde ven, tak bude klid.
  9. Supr, koukám, že to odsud vyjde i levněji, tak paráda.. Zkusím z toho něco vyčíst a během příštího měsíce bych se poté pochlubil jak to šlo a funguje v praxi.^_^
  10. Dobrý den, předem bych se chtěl omluvit a říct, ať mě vezmete s rezervou, jsem sice nový, ale i přes to, že jsem použil funkci hledat, tak jsem přesně to co bych rád zjistil a věděl, nenašel. Jen malý náznak a doporučení tzv. can-bus převodníku, ale popis a více informací nikoli. Přejdu k věci. Pořídil jsem si novou Škodu Octavii II (modelový rok 2011,facelift) a rád bych zjistil pár informací. Mám originál rádio SWING, které chci vyměnit za neoriginál, četl jsem a prolezl všechny témata, které tu ohledně neorigo rádií máte, tak mě hnedka nekamenujte. Jelikož chci, aby neoriginál rádio fungovalo úplně stejně jako originál, chovalo se správně podle klíčku zapalování, šlo pustit bez zapnutí zapalování, a při úplném vytažení klíčku, aby se samo vyplo. Jak už jsem říkal, četl jsem ostatní témata, kde jste radili, aby to fungovalo tak jak má, je zapotřebí použít CAN-BUS převodník a proto se ptám Vás všech na tuhle věc. Na internetu jsem našel jakýsi adaptér, nazvaný Can-bus adaptér ISO - FAKRA. (odkaz: http://www.aunika.com/Prislusenstvi-pro-autohifi-1/ISO-Adaptery-pro-autoradia/CAN-Bus-adapter-ISO-FAKRA-pro-autoradia-VW-SEAT-SKODA ) Neberte prosím jako reklamu. Podle obrázku to vypadá jako hotový mezikus mezi originál kabeláž a neoriginál rádio. Ale zarazila mě jedna věc, k čemu tam je poté ten jeden kablík k napinování? K napíchnutí stálého + pro paměť nebo k něčemu jinému? Máte někdo s takovým adaptérem vůbec zkušenost? Předem za jakoukoli radu a odpověď velice a velice děkuji. Karel
×
×
  • Vytvořit nový...