Přejít na obsah

qid

Uživatel
  • Počet příspěvků

    7
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení qid

Nováček

Nováček (1/14)

  • First Post
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. qid

    Nefunkční topení

    Někdy v dubnu jsem vyhodil "nový" termostat za jiný (použitý a ověřený), teploměr funguje stále stejně a topení při běžných jízdách topí o kapku víc než před výměnou. Na dálnici jsem však zatím od té doby nebyl = neměl jsem možnost vyzkoušet.
  2. Zdravím všechny přítomné, z ničeho nic mi u F I MPI ze dne na den šíleně začali vrzat oba přední tlumiče při každém propérování. Pokud je zrána chladno tak nic. Ráno v klidu přijedu do práce, odstavím auto na parkoviště. Po šichtě (během dne vystoupá okolní teplota) nasednu do vozu (a už při tomto úkonu je znát povrzávání), po rozjezdu, jak cestou míjím nerovnosti, adekvátně při jejich přejezdu dle jejich velikosti je od tlumičů slyšet šílený zvukový projev. Nezáleží na suchu, mokru = není změna ve vrzání. Hodil jsem předek na kozy, sundal kola a zkontroloval tlumiče (pohyblivá táhla pístků pod krytkama - vrapovanýma manžetama). Z tlumičů žádný znatelný únik kapaliny, obě táhla krásně kovově lesklá. Stříknul jsem na táhla konzervační olej Konkor, prstem jsem olej pečlivě rozetřel po celém táhle až nahoru kam jsem dosáhl, natáhnul zpět krytky, nahodil zpět kola a odstranil kozy. Při zkoušce rukama na místě (několikeré silné stlačení levé a pravé strany předního blatníku) se zdál problém odstraněn (funkce tlumičů dobrá, zvuky žádné). Zkušební projížďka však po chvíli odhalila postupné nabíhání vrzání do původní úrovně. Pomyslel jsem si tedy že konzervační olej asi není to pravé. Další den ráno vše OK, po šichtě stejný problém. Pár dnů jsem neměl čas a jezdil na šichty v obvyklém režimu (čím větší teplo, tím silnější vrzání). Koupil jsem si sprej s teflonovým olejem a šel opět na "to". Koloběh stejných úkonů jsem zopakoval s tím, že Konkor byl nahrazen olejem s teflonem - ve finále však s naprosto stejným výsledkem. Těsnící element obepínající pohybující se táhlo postupně nanesenou olejovou vrstvu opakovaným propérováváním setře (olej odteče po tlumiči dolů k těhlici) a vrzání v krátkém čase nastoupí zpět. Máte prosím někdo zkušenost s vrazíjícím tlumičem a řešením stejného problému (mimo výměny tlumičů)? Pro úplnost dodávám, že zadní silentbloky ramen jsem měnil za zesílené "křížové" před dvěma lety (původní byl na jedné straně utržený, tak jsem vyměnil oba) a současně s tím jsem vyměnil i silentbloky uložení stabilizátorové tyče PN vč. "kostí". Děkuji.
  3. qid

    Nefunkční topení

    V prosinci jsem zkoušel dát papundekl s malou dírou před chladič a než jsem dojel do práce, tak byla ručička za rohem a rozsvítila se červená kontrolka (už nevím co tam bylo za symbol). Papundekl jsem vyhodil, řešil jsem funkčnost termostatu (tehdy jsem topení neřešil). Po vyhození papundeklu se motor ochladil a ručička padla zase na střed.
  4. qid

    Nefunkční topení

    Mam z druhé ruky 1,4 Fabii I, 44kW, r. v. 2001 (m. r, 2002), bez klimy. Ze studeného motoru ručička teploměru postupně při jízdě po 4 km normálně nastoupá do středu stupnice a tam se stabilně drží. Do teďka mi topila při běžných pojížďkách (20 km) nic moc (žádná sahara) i když je otočný ovladač topení na max. a ventilátor stabilně na stupnici 1 nebo 2 (je cítit teplo ne horko). Před měsícem jsem vyměnil celou plastovou skříňku regulátoru teploty na hlavě vč. čidla teploty a termostatu a nic se k lepšímu nezměnilo. Včera jsem ojediněle vyjel na dálnici a po chvíli mi začala být zima, rukou jsem ošahal výdechy topení a táhl odtud chladný vzduch (ovladač stále na max., s tím v zimním období vůbec nehýbám). Zkusil jsem tlačítkem aktivovat klapku vzduchu recirkulace, ale začaly se rosit okna tak jsem jí vypnul. Říkám si problém, odešlo topení (ručička teploměru na středu). Po hodině dálniční jízdy jsem opustil dálnici a za chvíli jsem zase začal cítit teplý vzduch z výdechů. Po chvíli jsem zastavil a za motorem ošahal hadice vedoucí k radiátoru topení (obě teplé), vyrovnávací nádobka chladící kapaliny vlažná. Tak nevím, proč když jezdím couračky v okolí bydliště to jakž takž topí (rychlost do 100 km) a na dálnici při 130 to topit přestane (venku bylo slabě nad 0). Regulátor směrování proudu vzduchu z topení (na nohy, tělo nebo sklo) funguje normálně, když dám regulátor topení z konce červené zóny na kraj modrého pole, tak topit přestane úplně (tudíž také funguje). Obsah chladící kapaliny je v normálu (mezi max a min). Teď jsem se tady dočetl, že topný radiátor je trvale průtočný (bez regulace a možnosti uzavření), tudíž přes něj neustále proudí voda od motoru a reguluje se otočným knoflíkem pouze průtok vzduchu skrz radiátor do kabiny. Tak jsem z toho "jelen", že na netopení má vliv vysoká rychlost jízdy, kdy je motor nejvíce zatížený a tudíž nahřátý. Setkal se s tím někdo z vás, nějaké postřehy, rady? Díky.
  5. Já jsem se byl minulý týden objednat na pravidelný servis do AS Gerhard Horejsek, kde jsem mj. chtěl preventivně po 6ti letech provozu vyměnit chladící kapalinu a provést servis klimy. Přijímací technik který je zde už min. 10 let mi však řekl, že nemrzka se preventivně nemění. Na mou námitku, že výrobce kapaliny doporučuje výměnu po 5ti letech provozu mi odvětil, že výrobce vozidla výměnu nepředepisuje a že ve výrobě je plněna kvalitní směs. Na požadavek servisu klimatizace mi prý provedou vyčištění a dezinfekci výparníku s výdechovým potrubím, jinak pokud klimatizace funguje se nic nedělá - až dojde k omezení funkce, pak se to teprve řeší. Jedná se o 1,4 16V 63kW se 60000km. Je fakt, že nemrzka má barvu jako nová a klima frčí bez problému. Jaký je váš názor, měnit nebo neměnit preventivně?
  6. U fabky 1,4 MPI z r. 2000 (AZF,75000km) mi praskla jedna z plastových nožiček držících pohromadě termostat (rozpadl se a tím pádem se velmi špatně a neúměrně dlouho zahříval motor), tudíž jsem koupil nový celý termostatový blok vč. čidla. Ihned po namontování a prvním nastartování se nechtělo fabce se studeným motorem rozjíždět (po nastartování do tří vteřin s velkým otřesem chcípl motor, po druhém startu aby nechcípl jsem musel držet chvíli zvýšené otáčky než se trochu zahřál, abych mohl vyjet vůbec z garáže). Po zahřátí se zdálo být vše v normálu, ale po ujetí cca 10 km ručička teploměru vždy spadla zpět na nulu (stačilo zastavit, vypnout motor a po opětovném zapnutí klíčku teploměr vystoupal na obvyklou hodnotu, kdy opět po nastartování a ujetí 10 km spadla na nulu). Po třech dnech jízd do práce a zpět se k tomu ještě rozsvítila trvale svítící žlutá kontrolka motoru (ponorka). Vyměnil jsem nové čidlo teploty vody za to staré (původní z rozbitého termostatického bloku) a vše je opět v normálu. Pro jistotu jsem si ještě do foroty koupil nové náhradní čidlo a všiml jsem si, že to vadné má malinkou žlutou tečku (původní ani nové takto označené není), všechna šedivá dvoupólová zakoupená čidla mají vytlačený znak škoda - audi spolu s hodnotou max. teplotoy 140 st. C, pouze to jedno vadné je označeno žlutou tečkou (bylo v nově zakoupeném plastovém termostatickém bloku). V diskuzích na fórech se již pár diskutujících o takto žlutě značených čidlech zmínilo, ale zatím jsem se nikde nedověděl co to znamená. Neví někdo?
  7. qid

    Zimní pneumatiky

    Jaký je váš názor na rozměr zimních pneumatik u jedničkové Fabky 1,4MPI, 44kW (165 versus 185 R14) a proč? Disky mám od předchozího majitele. Fabka je provozována na spolehlivou, 20ti km cestu do práce a zpět (klobouková jízda ) na úzkých, klikatých, severních kopcovitých silnicích v oblasti NP ČŠ (300 - 800 m. n. m.), prohrnovaných pozdě odpoledne s inertním posypem (až když jsou ošetřeny hlavní tahy, tudíž mají silničáři čas na okrajové okresky).Řetězy prosím neřešte (nasazuji až když není vyhnutí při uježděné a zmrzlé spodní vrstvě pod nánosem čerstvého sněhu - řetězy pak musím zase sundat , neb část cesty je po prosolené hlavní silnici udržované pro kamiony). Doteď jsem neměl s vyjetím neprohrnutých kopců problémy , díky používání zadohrabu Š105L s využitím pneu Debica Frigo celoročně. Ročně najedu do práce a zpět 10000 km, proto ani u Fabky neplánuji užívání dvou druhů obutí a zůstanu jen u zimáků (stejně se mají každé 4 roky měnit s ohledem na tvrdnutí směsi). Je do čerstvě napadaného sněhu (momentálně ještě neprohrnutá vozovka) lepší zimní pneumatika užší (prý se více "zařízne" do sněhu a tím má větší záběrovou schopnost na stlačené sněhové vrstvě) nebo širší (sice větší záběrová plocha, ale tím prý také menší zaříznutí do sněhu = menší záběrová schopnost)?
×
×
  • Vytvořit nový...