Přejít na obsah

.Honza.

Uživatel
  • Počet příspěvků

    188
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení .Honza.

Nováček

Nováček (1/14)

  • First Post Vzácný
  • Collaborator Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

5

Popularita

  1. Tak oleje bylo v převodovce asi 1,5 litru. Mělo být správně 1,1. Také se jednalo asi o neoriginální olej a po nahrazení originálním (a taky dražším) a doplněním aditiva pro snížení tření lze zase řadit prstem.
  2. Ježděním se to trochu zlepšilo, ale před výměnou šlo řadit lépe. Jedině mě napadl autorizovaný servis, jestli není od Škodovky nějaké oficiální řešení.
  3. Originální Škoda č.G06 072 6A2 - SAE 75W-90
  4. Ahoj, nechal jsem vyměnit převodový olej v Citigu r.v.2013. Použit originální olej, ale převodovka je hlučnější a jde trochu hůře řadit. Je možné, že tam doteď bylo nějaké aditivum nebo se za těch 10 let změnily vlastosti originálního převodového oleje. Dá se to nějak vyřešit?
  5. Jaký je prosím správný výpustný šroub? Já jsem koupil tento: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n90288901-sroub-m14x1-5x16-skoda-30645.html A podložku tuto: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n0138158-tesnici-krouzek-skoda-43134.html Nebo je správně tento: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n90288901-sroub-m14x1-5x16-febi-11274.html U všeho je, že je vhodný pro Citigo.
  6. Není to zahřívání katalyzátoru při teplotách kolem 17 °C ? Okamžitá spotřeba 3 l/hod a po asi 20 sekundách spadne na 1,2 l/hod.
  7. Tak už mám hotovo. Po 42t. kilometrech, svíčky NGK ZFR6T-11G. Pokud někomu pomůže pár fotek: F1 - Nářadí potřebné pro výměnu. Torx je č.30, gola hlavice č.16 Odstranit 4 šrouby plastového krytu cívek F2 - Odklopit 6 ks kabelových příchytek plochým šroubovákem F3 - 6 ks kabelových příchytek F4 - Detail kabelové příchytky F5 - Vytáhnout zapalovací moduly (Speciální nástroj z AliExpressu - T10094A) Povolit a vytáhnout staré svíčky Našroubovat a ručně dotáhnout nové svíčky F6 - Utáhnout nové svíčky požadovaným momentem 30Nm (AliExpress - Digital Torque Wrench Meter)
  8. No vždyť odpověď je v otázce: Trasy většinou 10 km, jen občas nějaká delší cesta = rychlejšího promazání pri studeným startu. Čím dříve se motor celý promaže, tím méně trpí a tím se zvyšuje jeho životnost. Olej měnim max. po 10 tkm, ale spíš dřív = perfekt. Italská udržba = snížit usazeniny karbonu pomůže také aditivum do benzínu např. VIF. Případně tankovat prémiové benzíny, tam už aditivum je ve větším množství než v obyčejných. Hezký článek (pokud se mu dá věřit) je tady: https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/technik-overil-zda-porucham-modernich-motoru-opravdu-zamezi-tzv-italska-udrzba/ Je tam lepší základový olej - to ví jen výrobce, ale spíše ne. Nevýhody: cena, střihová nestabilita způsobující zhoršení viskozitní vlastnosti oleje, vyšší spotřeba oleje před dosažením provozní teploty, možná i vyšší hlučnost před zahřátím.
  9. Mě pomohlo toto video, i když jsou to jen fotografie. https://www.youtube.com/watch?v=YCGLAY8cpAM
  10. To je pravda. Nechám vypustit chladič, propláchnu destilovanou vodou až teče čistá a napustím 1:1 G13 s demi vodou. Měnil jsem už dvakrát po 4 letech a naposledy jsem asi za čtvrt roku po výměně ještě vyměnil obsah vyrovnávací nádržky. Nic lepšího bez rozebírání asi neudělám.
  11. Nemohu nikde najít konečný nabíjecí proud u charakteristiky IU pro akumulátor AGM s kapacitou 60 Ah. Našel jsem v jednom článku u popisu charakteristiky U, že "Konečný nabíjecí proudu dosahuje asi 0,002 násobku jmenovité kapacity akumulátoru". Tedy v mém případě ukončím nabíjení, pokud proud klesne na 120 mA? Mám totiž jen laboratorní zdroj a tak musím nabíjení trochu hlídat. Tak už nemusím. V Lidlu byla akce na nabíječku Ultimate Speed ULGD 5.0 A1. Počáteční napětí bylo 12,39 V, asi po 9 hodinách po odpojení nabíječky 12,77 V.
  12. To by v originálním balení vše vydrželo navždy. Ale tak to nefunguje. Vše stárne, i když se nepoužívá. Jednotlivé složky se rozpadají a kapalina stárne i uzavřená v lahvi. Když se k tomu přidá její tepelné namáhání v motoru, tak po těch pěti letech už opravdu nemá původní vlastnosti. Nechrání proti korozi, nekonzervuje pryž.
  13. Chladicí kapalina obsahuje aditiva proti korozi, chrání gumové části proti zestárnutí atd. viz. např. příspěvek Ekkara výše. Životnost je 5 let, třeba já jsem si ji vyměnil dříve. Protože se nedá vyměnit všechna, tak jsem ještě měsíc po výměně vytáhnul z expanzní nádržky stříkačkou celý obsah a dolil čerstvou směs, která mi zbyla z výměny. A klimatizaci jsem také řešil a po 10 letech ne moc častého používání chyběla polovina náplně. Přitom také fungovala perfektně a nic jsem nepozoroval. Za mne tedy chladící kapalinu vyměnit a dá se to i svépomocí, klimatizaci nechat odborně zkontrolovat.
×
×
  • Vytvořit nový...