kevča Vloženo 2. leden 2011 Sdílet Vloženo 2. leden 2011 Ahoj, jsem tu nový a tak nevím jestli jsem založil téma dobře. Spíš jsem ho chtěl přidat do již existujícího alternátor. Nu k problému. To, že se vybíjí alternátor je normální. I mě se to stalo a tak jsem vyndal baterku a dal jí nabít, při té příležitosti jsem si všiml na těch kabelech co jsou na krytu baterie ( pak tam jsou nějaké plíšky "opravdu nejsem žádný mechanik a tak nevím co to je, jestli nějaké jištění nebo pojistky jakoby - dle mého odhadu) Tak druhý tlustý černý kabel zleva je jako by očouzený tedy ten plíšek mezi tím a kolem plast má bílou barvu tedy dle mého soudu byl tímto vystaven velké teplotě a při nastartovaném autu tedy i proudu se mi zdá, že i smrdí jako by se pálil. Poradil by mi někdo co to je? případně odčeho ten kabel a případné jištění nebo co to je pochází? Vím že mám špatné čidlo natočení volantu a chystám se k jednomu mému automechanikovi - servisům nevěřím a on dělá opravdy výborně na výměnu, jestli by to třeba mohlo souviset a je to třeba velkým odběrem serva nebo to dělá to čidlo nebo co by to tedy mohlo být. Kabel je tlustý černý druhý z leva na víku baterie. Ten v pravu myslím jde na plus baterie. Díky Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirec.777 Vloženo 2. leden 2011 Sdílet Vloženo 2. leden 2011 asi si chcel napisat akumulator,nie? mam pocit ze sa tu tento problem uz niekde riesil... aku silnu mas poistku na tom paliacom sa drate? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 2. leden 2011 Sdílet Vloženo 2. leden 2011 červený tlustý = +...černý tlustý = - (kostra) jinak ty plíšky pod plastovým krytem jsou samosebou pojistky - skontroluj zda jsou opticky ok (očouzené, prasklé být nesmí) nějak si pleteš pojmy...alternátor se nevybíjí, ten naopak slouží k tomu aby při provozu dobíjel baterii...vybíjí se pouze baterie, proto nechápu souvislost s aleternátorem?? dokonce je i mimo dosah baterie, je více vlevo takže otázka zní: jaký máš problém s vozidlem? pokud jsi chtěl zjistit k čemu je tlustý černý drát, tak se jedná o kostřící kabel = pokud je narušený vyměň ho!! jinak pokud autu opravdu nerozumíš, zeptej se radši svého mechanika...protože jsi laik, těžko se hádá co vlastně popisuješ a zrovna elektrika není sranda...nech to skontrolovat, at máš klidný spaní Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 2. leden 2011 Sdílet Vloženo 2. leden 2011 ... Nu k problému. To, že se vybíjí alternátor je normální. I mě se to stalo a tak jsem vyndal baterku a dal jí nabít, při té příležitosti jsem si všiml na těch kabelech co jsou na krytu baterie ( pak tam jsou nějaké plíšky ...nevím co to je, jestli nějaké jištění nebo pojistky jakoby - dle mého odhadu) Tak druhý tlustý černý kabel zleva je jako by očouzený tedy ten plíšek mezi tím a kolem plast má bílou barvu tedy dle mého soudu byl tímto vystaven velké teplotě a při nastartovaném autu tedy i proudu se mi zdá, že i smrdí jako by se pálil.... Vím že mám špatné čidlo natočení volantu a chystám se k jednomu mému automechanikovi...Kabel je tlustý černý druhý z leva na víku baterie. Ten v pravu myslím jde na plus baterie. ... Gratuluju k mezinárodnímu primátu - jseš první, kdo objevil vybíjení alternátoru. Nám všem ostatním když už se něco vybije, je to baterka čili AKUMULÁTOR. Jinak ty "plíšky" navrchu na deklu na baterce jsi odhadnul správně, jsou to pojistky pro velké proudy - popis k čemu která pojistka je, najdeš v obyčejném návodu k použití vozidla, který stáhneš podle verze a roku vyroby na továrním webu ŠKODA - AUTO . Na téhle stránce: klikni sem najdeš možnost výběru podle typu a modelového ročníku. Je to ve všech popsané, hledej kapitolu s názvem "Elektrické zařízení - Pojistky" a pod. Případně to vyfoť a fotky přihoď sem. Popřípadě mne můžeš navštívit - jak jsem se koukal, máš to ke mně domů jen co bys kamenem dohodil a zbytek došel pěšky... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cartmanko Vloženo 2. leden 2011 Sdílet Vloženo 2. leden 2011 myslim ze si niekto myli akumulator a alternator. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 2. leden 2011 Sdílet Vloženo 2. leden 2011 S "kevčou" už jsem komunikoval po ICQ, vypadá to na kombinaci závady snímače úhlu volantu (+ tím způsobený zvýšený odběr servem) a staré baterky. Doporučil jsem mu na výběr 2 soukromé autodílny přímo z nejbližšího okolí, tak snad mu to někdo dá dohromady - včetně toho hřejícího káblu. Než aby jezdil ke svému známému 15km, pojede 4-5km pomalu z kopečka do nejbližší dílny... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kevča Vloženo 2. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 2. leden 2011 Děkuji všem za rady a omlouvám se za zaměnění akumulátoru a alternátoru. To se tak někdy stává, když myslíte na 200 věcí najednou ) Jsem rád, že jsem vás pobavil . Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ivas Vloženo 10. Únor 2011 Sdílet Vloženo 10. Únor 2011 zdar, poprosil by som malu radu -> chystam sa kupovat novu bateriu, len alternator mi nabija 14,8-14,9 V co je asi moc, ( max by mal 14,5 ..? ) tak chcem kupit aj novy regulator, mam nabehane nieco cez 100tis a otazka by znela ci nedat spravit racej generalku celeho alternatoru pri tychto km, inak je myslim v pohode .. len prebija, aka je priemerna zivotnost alternatora? mam F1 MPi 50kw ... mam aj klimu tak by som mal mat 90A alternator? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 10. Únor 2011 Sdílet Vloženo 10. Únor 2011 Klima nemá s alternátorem co dělat - není elektrická, ale poháněná jen stejným řemenem jako altík od klikovky. Hodnota proudu altíku se určuje podle výkonu startéru => kapacity akumulátoru => příkonu další elektrovýzbroje. Takže dýzláky s výkonnými stratéry a větším akumulátorem mají i výkonnější altík, stejně tak ale i benzínové verze s vyšší úrovní výbavy, která si dělá větší nároky na příkon ze zdrojové soustavy auta. Napětí kolem 14,8V je nastavené pro baterie s modernější tzv. "vápníkovou" neboli "kalciovou" technologií. Jsou označené "Ca-Ca" (někde na nálepce) a mají tu vlastnost, že při provozu jsou jejich napěťové zlomy na pracovní charakteristice posunuté proti starší "čistě olověné" technologii konstrukce baterií asi o 0,5V směrem k vyššímu napětí. Pro běžného uživatele mají jednu výrazně výhodnou vlastnost - mají malé vlastní ztráty tzv. "samovybíjením" = neztrácejí tak rychle náboj i bez odběru, jako starší typy. Repas altíku nelze než doporučit, udělal bych výměnu a namazání ložisek a stočení kontaktních kroužků na soustruhu - regulátor stačí po této proceduře jen změřit a překontrolovat, případně vyměnit uhlíky (pokud by původní byly kratší jak asi 0,8cm). Životnost celého altíku je srovnatelná s životností celého auta, ale ty kroužky - ložiska - uhlíky mají životnost jen asi 100-150 tisíc km. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky