kibi

Uživatel
  • Počet příspěvků

    8 671
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    11

Popularita

66 Výborná

O uživateli kibi

  • Hodnost
    nejvýkonější kombajn :-)))))
  • Datum narození 1.7.1984

Návštěvy profilu

10 951 zobrazení profilu
  1. ahoj Honzo chci se zeptat jaky mas naroz na brzdove kotouce mas vyskousenz jiny znacky nebo davas origo. Cetl sem nekde ze je dobry dat kotouce brembo + desticky textar ?

  2. pomůže chemie - uvolňovač zarezlých spojů, nebo alespoň WDčko....pořádně to prostříkat, sem tam s tím zahýbal, při tom prostříkávat (skrátka aby se chemie dostala do spoje)..pak to nechat působit, optimálně den, nebo alespoň několik hodin a mělo by to pustit, ale i tak to chce trošku zabrat (hlavně bacha na sklo)
  3. není auto snížené? pokud ano, mění se odklon a ten ti na geo neudělají = sjíždí se vnitřky....pokud to snížené není, bude tam jak napsal libero rozbíhavost, nebo jiná chyba
  4. davca: nesmíš plést jabka a hrušky, sousedi v SRN zapisují do TP kde co (záměny brzd, motorů atd), nejsem v tom kovanej, ale tuším, že co u nich projde Dekrou, to za poplatek zapíší do TP a je to ofiko v pořádku (viz Šmoulova Fabie s OIRS motorem atd)...u nás se údaje z německého TP přepíší a je to také legálně v pořádku, ale při záměně u nás, ti to takto nikdo ofiko nezapíše (nebo spíše čti "neměl zapsat") - leda věci s homologací + typovej list, pak cesta STK - Měú - TP funguje
  5. navíc oficiálně není přestavba legálně dovolená = záps do TP není možný....pokud je máš dodělané včetně nivelace a ostřiků, na STK to nepoznají (leda že by byly horlivý a použili dekoder výbavy, ale to na 100% nehrozí)
  6. sem tam to protáhnout není vůbec na škodu, prostě aby ta regulace "fungovala" v celym režimu....většinou je to dobrá prevence, ale někdy se ta regulace kousne tak nebo tak, když to člověk rozhodí a uvidí to zapečený svinstvo, není se čemu divit (osobně si myslím že je to (ne)kvalitou nafty a taky kus od kusu turba, resp. tím jaká je vůle mezi podložkou a lopatkami regulace)...já si regulaci vypodložil, není tak šance aby se kousla, ale daní za to je maličko pomalejší nástup turba
  7. Modrafelda; musis rozlisovat servo od hrebenu...u hrebenu je problem spise u prvnich variant - stara verze TRV, pozdejsi Koyo a nove TRW uz drzi lepe...u serva je to +- jedno, kazdopadne nekdy odejde servo (hlavne vinou ochraneho molitanu kolem serva-nacuca se vodou a je problem), nekdy odejde senzor natoceni kol...lidi to pak vse vnimaji tak ze oxchazi servo :-) jinak na km se to neda odhadnou, je tam dost faktoru co to ovlivnuje... Turbo u fabky drzi obstojne, ale jak napsal Libor, pokud je po hovadu (bez dochlazovani,kudla za studena, nemeni se olej,kousla regulace) muze odejit brzy..ja vytahoval sve turbo po cca 140tkm s chipem a bylo bez vule,moc pekny Libor; u mne ma smysl tocit do 4500ot:-D jinak to piskani mohou delat 'pribrousene'hrany lopatek rotoru turba
  8. modrafelda: osobně bych vzal co nejnovější kousek, jinak od faceliftu jsou tam rozdíly jen v drobnostech, zejména kvůli emisním normám (ATD EU3, AXR EU4) = jsou tam drobet jiné vstřikovače, jiný EGR ventil, jinén řízení podtlaku, spotřeba obou je +- stejná, údajně starší kousky s ATDčkama jsou drobet živější - nepřiškrcený na emisích jinak moje zkušenost po cca 160 000 km je taková, že motor je už v základu na Fabču příjemně živý a velmi spořivý (není problém jezdit dlouhodobě pod 5l/100km, ale pokud vozíš lidi, nebo jezdíš svižněji, je reálnějkší spotřeba lehce nad 5l/100), motoricky je to držák (každopádně ale kupovat hlavou = mít s sebou mechoše s VAGem a nechat si okouknout vstřikovače a nalogovat regulaci turba), sem tam odejde drobnost jako čidlo teploty v expanzní nádržce, nebo termostat (stokorunové položky), při opravdu velkém nájezdu může drhnout regulace turba (Fabia má kkk turbo, které je na to méně háklivé jako Garret u Octavie-Golfu), stejně tak převodovka je slušnej kousek, 5Q je dostatečně dlouhý.... jinak zrovna u těžkého dieselu se zaměř na stav přední nápravy a hřebenu řízení, nápravy bývají "vytlučený", GOčko je naštěstí záležtost nějaké té tisícovky, díly nápravy jsou levné...pořádně si okoukni manžety mezi hřebenem řízení a tyčkami řízení, jak jsou odrbané, popř poblité mastnotou - olejem, ruce pryč (načatý hřeben řízení, repase 5000,- prd vydrží, origo díl včetně materiálu cca 8000,-Kč)
  9. Jíra: nechci kecat, yle myslím si, že to bude někde u nohy řidiče, na boku u mezistěny....přikládám obr
  10. za hrozný peníze nesmysl...kdyby to mělo alespoň uchycení viz OI, ale k čemu je plech, když je uchycen jako origo na plastové bočnice :-( pěkná práce je u Fíly: http://www.skodahome.cz/garaz-skoda/1453-ochranna-lizina-motoru-skoda-fabia.html
  11. lidi nepište nesmysly a nepleťte si pojmy servo čerpadlo - řízení a hřeben - převodku řízení....pokud odejde čerpadlo, nejde posilovač zpravidla ihned (většinou je to vyhnilý u štekru), pokud odejde hřeben - odchází pozvolna (někdy během několika dnů, někdy měsíců) a na svědomí to má KO gufera - zapouzdření hřebenu (často tím, že je trhlá, nebo netěsná manžeta, pod ní se dostane voda - vlhkost a gufero vyrezne), poté propouští servo kapalinu a je jen otázkou času, kdy se odporoučí celé....viděl jsem hřeben, který prosakoval téměř rok a půl a majitel jen doléval občas servo kapalinu a jezdil, u mne během několika dnů začala kapalina utíkat rychleji a zároveň se v tyčce řízení objevila vůle a jízda s autem byla téměř nemožná (přesto že servo fungovalo na 100%) - tedy na ten hřeben bacha, umí "překvapit" romi: v tom servisu nemuseli práci odfláknout, záleží o co jsi je požádal, pokud o výměnu manžet a hřeben prosakuje, není divu že manžety jsou orosené a poblité od oleje - nemusí to tedy být "špinavýma prackama"...pokud deformací myslíš "zamáčknutí" žeber, bez poškození manžety, může se to stát i při provozu....spíš mi nejde do hlavy, že při předávání vozu tě technik neupozornil, že hřeben je ve špatném stavu ? jinak olej do serva je u Fabky vždy zelený OEM: G00 200 0 ....doporučuju originál: http://www.cc-autodily.cz/olej-servorizeni-1-lit PS: do repasovaného řízení bych nešel, nic moc nevydrží......osobně jsem šel do nového origo dílu (komplet včetně tyček a čepů řízení) za tuším 7.800,-Kč, nebo pokud máš novější ročník vozu, není od věci použité (do cca 3000,-Kč)
  12. z 99% jsou problémy ve vadných mikrospínačích, u Krakiho na 100 % mikrospínače....odcházejí, cena mikrospímnače sm+ěšná, práce nahovno, zámek ven a měnit...
  13. ahoj, je to údaj na p=alubáku, nebo reál spotřeba - respektivě zda jsi si spotřebu počítal? dělalo se něco na Fabce, než začla takhle žrát, nebo prostě z ničeho nic? jede normálně, nedusí se? rozepiš se, ať se je čeho chytnout...
  14. tím to doladit jde, ale pro jistotu se mrkni zda ti nevisí táhlo na třmenu ( je za něj zaháklý lanovod), u těhle třmenů se to dost často stává....( pak není na vině štelování, ale buď samotné "zakouslé" táhlo, nebo lanovod....já po zimě vždy při přezouvání když jsou kola dole uvolním čepy na třmenu, skontroluju manžety, máznu vodítka a zároveň povolim matku na táhlu ručky, prostříknu WDčkem a rozhýbám to.....pokud ani to nepomůže, dá se tam dát pružinky z OII, pak je pokoj s táhlem navždy... PS: můžeš to mít opravdu jen v tom štelování, tak zbytek ber jen jako " co kdyby.."
  15. Peposu: co máš s ručkou, aby jsi to nerozdělával zbytečně?