Blue_Fau Vloženo 9. Únor 2011 Sdílet Vloženo 9. Únor 2011 Zdravím Favoriťáci :-) Mám problém, kterým jsem zjistil, až když jsem koupil svého favorita. Při hledání kabelů k autorádiu jsem byl nemile překvapen, když jsem zjistil, že tam vlastně vůbec nic není. Místo toho tam je jen rámeček na rádio, visí tam červený kablík, nejspíše +12V a anténa tam také je, ale stopy po ISO nebo euro kabelech..toho celého svazku ani stopy. :-( Možná by to fachčilo pouze na ten jedinej kablík, ani nevím jeslti to je +12V, ale každej co má rádio má právě ten svazek ISO kabelů. Podle mě jsou buď vytrhané, protože tam jinak anténa je. Nevíte prosím Vás jeslti to jde nějak napájet nebo zapojit a popřípadě kam a kde vůbec tak dlouhé kabely někde seženu?? Na internetu jsem viděl pouze ty koncovky, né celou tu kabeláž k vlastnímu zapojení. Jsou vůbec takhle na přípravu rádia tyto kabely k sehnání? Abych nemusel na vrakáč a odtrhat z nějakého favorita půlku kabeláže?? Ptal jsem se na to jednoho maníka a ten řek, že je to v pohodě, že stačí napojit +12V s pojistkou od baterie a zbytek někam zapojit..ale právě z toho zbytku mám strach..Možná je to jenom banální věc..ale na rádiu mi docela záleží a nechtěl bych poslouchat pouze motor :-) díky moc za rady :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blue_Fau Vloženo 9. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 9. Únor 2011 jo zapomněl jsem že je to favorit rv.1993 výbava LX..Tak sakra tam rádio muselo být ne? Ale kabely nikde :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 9. Únor 2011 Sdílet Vloženo 9. Únor 2011 ... je to favorit rv.1993 výbava LX..Tak sakra tam rádio muselo být ne? Ale kabely nikde :-( Vůbec tam být nemusí, resp. máš tam vše, co bylo v montáži - ISO konektor byl jestli se dobře pamatuju součástí výbavy až Feliny, nikoliv Favorita. Holt si budeš muset natahat vlastní kabeláž k reprům, kladný přívod 12V od baterie už tam máš, tak si uděláš ještě spínaný přívod +12V od spínačky, aby se rádio dalo vypínat i jen klíčkem vytaženým ze spínačky - a ten zbytek je vlastně zbytečný (propojení s HF sadou, ovládáním podsvícení atd). Pokud máš na Favoritu anténu, zjisti, jestli je pasivní nebo už aktivní = se zesilovačem, taková by pak totiž potřebovala doplnit do anténního svodu napájecí výhybku pro vytvoření fantómového napájení. No a celé to podle schématu, které najdeš samozřejmě taky na netu, pozapojuješ s koupeným konektorem ISO, určeným do auta - stojí to kolem 100CZK a koupíš to v každém lepším obchodě s autodíly. Zbytek už záleží na zručnosti a schopnosti zapojit taky těch pár stovek gramů šedého rosolu uvnitř toho kulatého a ochlupeného vrcholu Tvého těla... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blue_Fau Vloženo 10. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 10. Únor 2011 Jo, tak to jsem rád, že to jde alespoň nějak udělat :-) sice já a elektrika a obvody to nejde vůbec dohromady, ale pokusím se někde koupit ten ISO konektor..teď mi kamarád půjčil rádio, tak doufám že ty ISO kabely tam budou pasovat nebo se picnu. Jinak repro ve dveřích už jsou (možná originální ovály..nevím). Je od nich vedená už kabeláš připravená na zapojení do rádia. Mrknu na tu anténu ještě. ale myslím si, že je klasicky pasivní, páč tam visí jen ten černý samec a pochybuju že tam bude někde zesík..Ale raději na to mrknu a napíšu sem ještě. Takže pokud to dobře chápu mohla by to být celkem brnkačka..na netu stáhnu schéma zapojení těch ISO konektorů..ale ty nebudou tak dlouhý ty kablíky nebo jo? Kolik by tam mohlo bejt kabelů na přiletování nebo spojování? Budu potřebovat pájku na něco? :-) díky za odpověď Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 10. Únor 2011 Sdílet Vloženo 10. Únor 2011 Pokud nehodláš použít Kroutilovy svorky, bez páječky to nepůjde. Běžně prodávaný konektor má asi tak 20cm drátů nakrimpovaných na jednotlivé piny - tam se budeš muset napojit a dobře zaizolovat - nejlepší je "samovulkanizační páska". S anténou bych si nebyl tak jistý, protože sice původně na Favoritech byla pasivní bez zesíku, mohla být ale kdykoliv v minulosti vyměněná za aktivní se zesilovačem. To poznáš - až zapojíš rádio, příjem buď půjde, nebo ne. Pokud půjde bez dalších serepetiček, je anténa původní pasivní a nebudeš muset nic dalšího dělat. Kdyby příjem nešel, musel bys zkusit mezi rádio a ten samec od antény vložit už výš zmíněnou napájecí výhybku - a zkusit to s ní. Dá se koupit, zase v prodejnách autopříslušenství. Pozor, nesplést s odděleným anténním zesilovačem, který se často prodává hned vedle. Kdybys měl další problémy, napiš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blue_Fau Vloženo 10. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 10. Únor 2011 1. Pokud to chápu dobře, jedná se v té napájecí části o spojení pouze dvou vodičů +12V jako stabilních a na spínaný obvod..spínačku? 2 Já bych byl radši kdyby mi rádio hrálo i při vyndání klíčku ze zapalování..Je to možný? To bych nemusel v tom připadě zapojovat tu spínanou část nebo jo? Popř jak..Kdyžtak prosím vyvětli, tohle nějak moc nechápu :-) 3. Mluvím-li o stabilním napětí +12V mohl bych použít ten červený kablík jak mi tam visí z výroby..Alespoň bych se vyhnul napojování k +12V přímo z baterie. Snad je to je opravdu těch 12V, ještě jsem to neprověřoval a jeslti je stabilní to také nevím..ale logicky jeslti je z baterie, měl by být 4. -12V je také v konektoru zařazeno, tak bych ho připojil někam na kostru..Věděl bys kam nejblíž? 5. Nějaký to podsvícení a zbytek vodičů bych na konektrou zaizoloval, protože není potřeba.. 6. Na prodloužení těch kabelů z konektoru bych mohl použít klasickou dvoulinku s čokoládou..jak se ten vodič jmenuje, dává se pro propojení repráků. Mám doma trochu víc metrů toho slabšího drátu. Tak bych ho použil sem. Jeslti je to vhodný? 7. A co třeba vybíjení baterie? Hodně lidí si stěžovalo když si to dělali sami, že jim to rádio bralo i při vypnutém stavu šťávu z aku. To bych rozhodně nechtěl.. 8. Myslíš že jsem v obraze a dělal bych to dobře?? 9. Kdyžtak mi napiš co bych dělal špatně nebo jak bys to dělal..lépe ty. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 11. Únor 2011 Sdílet Vloženo 11. Únor 2011 1) Ty 2 dráty (červený & žlutý) jsou na ISO konektoru u rádia - Favorit původně neměl vypínání rádia vytažením klíče ze spínačky (červený), ale obojí se na rádiu spojovalo dohromady na trvale napájený přívod - viz odpověď na otázku 3). Pokud se u rádia spojí červený se žlutým, bude rádio odebírat klidový proud koncových stupňů (= vyšší odběr) pořád a bude to i vybíjet baterku, protože ten odběr je v řádu 0,1 až 0,5A podle typu rádia. Odpojením červeného kabelu ten odběr na trvale připojeném žlutém kabelu klesá na 0,001 až 0,005A = naprosto zanedbatelnou hodnotu. Uvaž sám, co je pro Tebe lepší. Tím je zároveň odpovězeno i na otázku 2) a 7). 3) Ano, to je pravděpodobně přívod +12V - měl by vést přes pojistku, minimálně 7,5A. 4) Kostra je na kterémkoliv šroubu v kastli pod palubkou, já osobně jsem rádio kostřil na konzoli vedle sloupku volantu pod přístrojovým štítem = kostřicí kabel do svazku pro ISO jsem si připojil tam. 5) Souhlas. 6) Lepší je použít kabely 2,5mm čtverečního v PVC izolaci přímo pro auta - jsou odolnější a mají větší průřez, neztrácíš na nich navíc tolik výkonu pro repra. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blue_Fau Vloženo 13. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 13. Únor 2011 já bych byl radši, kdyby mi baterka vydržela co nejdýl a nevybíjela se pořád. Jak jsi tam psal, když odpojím červený kabel od žlutého, bude to minimálně odebírat proud..jak bych to měl udělat aby se mi pořád odpojoval? Jako přes vypínač nebo ho někam speciálně zapojit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. Únor 2011 Sdílet Vloženo 13. Únor 2011 Záleží na tom, jakou máš ve fávu spínačku. Starší typy měly prakticky shodnou se starými šádynami, novější měly na spínačce o 1 vývod víc - slouží k aktivaci imobilizéru a alarmu pouhým vytažením klíče ze zámku. Pokud je klíč v zapalování, je tento vývod nezapojený, a při vytažení klíče se na něj dostane +12V. Stačí tento signál "obrátit" s pomocí tranzistoru případně relé (nebo obojího) a pak na výstup takového "udělátka" připojit právě ten červený drát od rádia. To pak bude hrát dokud bude klíč v zapalování. Nebude fungovat zapnutí na omezenou dobu jako u rádií řízených po CANu, ale rádio se tutově vypne vždycky když z něj vylezeš a vytáhneš si klíček. Takové zapojení najdeš určitě i tady na fóru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.