Kardo Vloženo 12. Únor 2011 Sdílet Vloženo 12. Únor 2011 Ahojte. Mam Taky problem ze po vymene vodnej pumpy mi pravidelne trha silemblok motora ktory je na vodnej pumpe. Uz mi roztrhalo 4 silembloky. Vzdy som vyskusal dat inej znacky a ten posledny bol vraj najtvrdsi ktory vyrabaju. Zo zaciatku sa to vsetko prejavuje tak ze ked akcelerujem trosku prudsie tak normalne pocujem ako cast vodnej pumpy kde je silemblok naraza do drziaku ktory je na karoserii. po dvoch tyzdnoch sa uz neviem pohnut do kopca bez buchania a cudnych zvukov a neskor nastava uplne roztrhanie gumovej vyplne silembloku. Neviete mi poradit kde moze byt problem ci problem je len v tom silembloku alebo moze byt aj niekde inde? Vpred Dakujem. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 12. Únor 2011 Sdílet Vloženo 12. Únor 2011 Co ostatní silentbloky? Nemáš je urvaný taky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kardo Vloženo 12. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 12. Únor 2011 Ostatne su uplne v pohode Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mikeš Vojta Vloženo 14. Únor 2011 Sdílet Vloženo 14. Únor 2011 Divné, asi se musí nějak příčit. Nebude špatně nastavený ten hliníkový držák co je přišroubovaný ke karoserii? Myslím že by s ním mělo jít trochu hýbat při povolených šroubech. Zkus jestli nepůjde nastavit tak, aby ani při "zhoupnutí" motoru se nedotkl té vodní pumpy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kardo Vloženo 15. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 15. Únor 2011 No tu uz bolo skusane vselico. Hocijak ho nastavim stale sa vodna pumpa oprie o ten drziak. mne to pripada ze ta guma co je v silembloku je starsne meka. neviem si to vysvetlit preco to tak je. Bolo to uz aj v škodovackom servise a povedali ze nevedia na to prist. a nestretli sa stym este. uz som rozmyslal ze tam dam plny zavodny silemblok len je problem ich zohnat. U nas nepredava nikto. A neviem ci to pomoze. Ci neroztrha aj ten plny. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
igipop Vloženo 19. Únor 2011 Sdílet Vloženo 19. Únor 2011 Tu máš odpoved na tvoj problém.Motor spolu z prevodovkou u Favorita su v karoserii upevnene pomocou silentblokov.Jeden je pri vodnom čerpadle a druhý na konci prevodovky.Ten pri prevodovke sa dá výškovo nastaviť a tým vlastne vyrovnávaš motor v karoserii.Čiže ked ho dvihneš alebo moc spustíš tak sa to prejaví nerovne uloženým motorom.Inak pravidlo je také ked meniť tak oba silentbloky za nove.igipop 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kardo Vloženo 19. Únor 2011 Autor Sdílet Vloženo 19. Únor 2011 Ahoj Igipop. Najprv bol vymeneny silenblok z vodnou pumpou. Ten sa roztrhal hned do tyzdna. Potom ho zase vymenili za tvrdsi a ten vydrzal asi tri mesiace pokial sa uplne neroztrhal. Pokracovalo to zase este tvrdsim a ten tiez klakol za 3 mesiace. Potom som odniesol auto do autorizovaneho servisu kde povedali ze to bude tym ze som nevymenil vsetky naraz. Tak sa vymenili vsetky naraz a vsetky boli ceskej vyroby ziadne turecke abo cinske napodobneniny. A zase sa to stalo po troch mesiacoch. Je i cudne ze by o tom nevedeli v servise ze sa to da takto vyskovo nastavit. Je to problem nastavit? Zvladol by som to aj bez servisu? Ak ta mozem poprosit nekjaky popis k tomu nech sa na to pozriem lebo to je uz strasne. Kazdopadne velmi pekne dakujem za mozno riesenie mojho problemu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
igipop Vloženo 20. Únor 2011 Sdílet Vloženo 20. Únor 2011 (editace) Je to velmi jednoduché.Podopreš hydraulickým zdvihákom prevodovku tesne pri silentbloku ,povolíš šroby ktoré prichytávaju silentblok o kasnu,ale len tolko aby ti to celé nevypadlo z dier potom jemne spustíš zdvihák dolu a šroby dotiahneš.V tom silentbloku su väčšie diery ako šroby takže sa s tým dá maličko pohnuť.Polmilimetrové spustenie by malo oddialiť vodnu pumpu asi o 1cm od karosérie a to uplne stačí.Skus a možno to pomože. Editováno: 20. Únor 2011, autor: Luďa necituj předchozí příspěvky. A už vůbec ne takový slohy dlouhý!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 20. Únor 2011 Sdílet Vloženo 20. Únor 2011 Důležitá věc je, že ten motor nedrží v kastli na fest - ale právě díky těm silentblokům se vykyvuje podle odevzdávaného točivého momentu. Osa toho výkyvu je shodná s osou výstupu rozvodovky - motor se při záběru vykyvuje v protisměru otáčení kol, jak na něj působí reakční moment, to znamená VRCHNÍ ČÁSTÍ DOZADU. Část toho reakčního momentu vyrovnává zadní rameno nápravnice (jsou tam taky malé gumové silentbloky - ty se vymlátí nejdřív, nechával jsem je měnit průměrně po 2 letech provozu = cca 20000km) a zbytek se spotřebuje v těch dvou hlavních - na špajzce a na wasrpumpě. Aby nebyly za jízdy do těch silentbloků přenášený nadměrný síly, montuje se motor do Fáva (a do Feliny a dalších aut) S MALÝM PŘEDPĚTÍM - to znamená, že ty hlavní silentbloky se při montáži utahují tak, aby po spuštění motoru z heveru byl motor částečně nakloněný VPŘED - a teprve po nastartování a v záběru se motor vykloní sám svým reakčním momentem maličko dozadu = silentbloky se uvolní a nemají v tu chvíli přenášet téměř žádnou sílu (kromě tlumení vibrací). Přesné postupy nastavení jsou samozřejmě v montážních návodech - pokud to někdo nastavil jen tak "von Woko", bude tam v klidu nejspíš síla nulová a největší namáhání v záběru. Pak není divu, že oba hlavní "šílembloky" z toho zešílejí a ve velmi krátké době se vysypou... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standis Vloženo 23. Únor 2011 Sdílet Vloženo 23. Únor 2011 téma promazáno a pokud se to bude opakovat. udělím varování a omezím uživatelům přístup Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.