Přejít na obsah

Palivoměr a teplota kapaliny


ntnt

Doporučené příspěvky

Musíš se dostat dovnitř do palubovky. Oba měřáky jsou tzv. POMĚROVÉ, to znamená, že mají uvnitř 2 cívky - jedna je napájená z baterie/palubní sítě přes pevný odpor, do druhé cívky teče proud přes další odpor, ale s proměnnou hodnotou - u teploměru je to termistorové čidlo, u kterého s rostoucí teplotou klesá odpor = zvětšuje se proud, ručička měřáku stoupá. U palivoměru je tím proměnným odporem snímač v nádrži - tam s klesající hladinou narůstá odpor, takže klesá proud = ručička klesá.

Důležité je, že bez napájení těch prvních cívek (které jsou pevně spojené s tělesem přístroje) k žádné výchylce nedochází. Myslím, že máš prasklinu nebo nějaké jiné přerušení v kabelovém svazku k přístrojovce nebo v desce, která nese plošné spoje pod přístroji - a přitom se přerušil spoj od přívodu kladného napájení právě k těm dvěma měřákům. Může to přitom být i jen přerušená pojistka nebo drát ve svazku vedoucím k přístrojům. Doporučuju nechat to na nějakého elektrikáře, musí se přitom dost hluboko do palubovky - doslova až na samotný základ, navíc pro přesné nalezení závady je potřeba umět měřit a pro opravu umět pájet. Budeš potřebovat i schéma - to já bohužel nemám, vždycky jsem si knížku "Jak na to..." půjčoval. Pokud nebude závada v kabelovém svazku, asi nejjednodušší opravou bude sehnat celý funkční přístrojový štít na vrakáči a jen ho přehodit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...