Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Kdo tankoval E85.. 19 členové hlasovali

  1. 1. Vyzkoušel jste někdy E85?

    • Tankuji 50/50
      3
    • Tankuji pouze E85
      1
    • Nevyzkoušel jsem, jsem věrný benzínu.
      10

Prosím, přihlaste se nebo zaregistrujte se, abyste mohli hlasovat v této anketě.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Nazdárek lidi,

stále více jezdím kolem benz.stanic a všímám si tohoto paliva a ceny..Jak se to s jezděním na toto palivo u běžných vozů škoda, teorií a dohadů jsem již přečetl dost.Stačí jen přikoupit a nainstalovat jinou řídící jednotku a jezdim? Máte stím už někdo zkušenosti?

http://www.4cc.eu/index.htm

Upraveno od 300zmista

Co jezdí auta na etanol, tak je ŠA nějak upravuje. Jezdí na to ve Švédsku.

Ale jaký úpravy přesně tam sou, to ti neřeknu. Ale kolegové z práce to testujou na Octavii a Pasatu. Ale ředěný s benzínem 50:50, tak pak napíšu jak dopadli.

  • 6 měsíců později...

Zdravím,

našel jsem tu dost věcí o LPG, ale plyn nemám ani v troubě, tak co říkáte na toto?

Už to někdo vyzkoušel?

 E85 – palivo novégenerace

Palivo E85 je směs, která se skládá z 85 %ethanolu a z 15 % naturalu 95. Tento poměr lze dle různých sezónních poměrůměnit, ale minimální podíl ethanolu musí být 70 %. Proti klasickému benzinu májízda na palivo E85 dvě hlavní výhody – nárůst výkonu motoru a výrazné sníženíemisí výfukových plynů. Bioethanol se také na rozdíl od „klasických“ pohonnýchhmot získává z rostlinných, tedy obnovitelných zdrojů.

V Evropě je palivo E85 nejvíce používáno veŠvédsku, kde je v provozu více než 16 tisíc vozidel FFV (Flexi Fuel Vehicle) apočet plnicích stanic s palivem E85 je vyšší než 250.

Na českém trhu lze již nyní zakoupit vozy mnohaznaček, které dokáží na palivo E85 jezdit. Mezi nejvýznamnější patří Ford (FFVmodely Focus, C-max, S-max, Mondeo) a Škoda Auto (model Škoda OctaviaMultifuel)

V České republice se palivo E85 premiérově objevína jednom ze stojanů čerpací stanice KM Prona v Mladé Boleslavi.

Palivo E85 ve zkratce:

* Palivo E85 je směs 85 % bezvodého lihu a 15procent naturalu.

* Jde o obnovitelný zdroj energie, který se vyrábíz domácích surovin - v případě společnosti Cukrovary a lihovary TTD jde ocukrovou řepu.

* Palivo E85 je ekologické – při jeho spalovánívzniká až o 70 % méně škodlivých emisí CO2.

* Palivo E85 je energetické – má vyšší oktanovéčíslo než běžný benzin (109) a zvyšuje výkon motoru o 10 – 15 %.

* Palivo E85 je atestované a splňuje požadavky ČSN656512 (Motorová paliva - Ethanol E85 - Technické požadavky a metody zkoušení),

* Palivo určené pro vozy FFV (Flexi Fuel Vehicle)nebo pro jakýkoliv vůz upravený k jeho spalování,

* Palivo E85 dává motoru vyšší výkon a dynamiku,šetří životní prostředí a snižuje naši závislost na ropě.

Palivo E85 dává motoru vyšší výkon a dynamiku,šetří životní prostředí a snižuje naši závislost na ropě. 

Odkaz: http://www.cukrovaryttd.cz/agroetanol-ttd/vyrobky/e85-palivo-nove-generace/

 

Upraveno od JohanJFV

Toto mne zaujalo nejvíce.

Ted otázka:

Víte o tom někdo něco víc? Z hlediska techniky motoru, životnosti a tak?

Už jsem to tu někde psal. Vyzkoušel jsem to u mého 2,8 mícháním půl na půl a výsledek je asi o litr větší spotřeba, ale jede to dobře a cena při míchání s naturalem 95 vyjde na 26,50 Kč. Takže úspora je znatelná. Ale pozor v zimě, moho by to blbě startovat.

Nějak jsi to upravoval, viz video, nebo jen do nádrže mícháš v tebou psaném poměru?

Jenom míchám 1/2 na1/2

Upraveno od Luďa
necituj předchozí příspěvky

tady píšou http://www.4cc.eu/index.htm ,že bude Euro 4,ale já již ted Euro 4 mám,tak co mi to uděla s emisema? asi je to do mého auta zbytečné když toto splňuji co? :palec2:

Upraveno od rokane

Budu muset otestovat 100 oktan benzina a E85 -- to bude sranda  :-D

Jenom míchám 1/2 na1/2

A kolik oktanů to hodí při tomto poměru? Máš představu?

no E85 má 109 oktanů, tak když smícháš něco co má kolem 98-99 v poměru 1/2 a 1/2 tak se dostaneš na nějakých 103 oktanů určitě ... pokud to chceš takto počítat.

U scoobyho Sti skupina N to testovali a dávali jinou pumpu, jiné vstřiky a nastavení řídící jednotky. Víc to tahalo a téměř neznatelně to víc topilo - asi jak to lépe hořelo, tak trošku vzrostla teplota.

Ale pro nás to bude neznatelné.

Otázkou zůstavají pro mne svíčky.  Výrobce uvádí svíčky pro běžný provoz a pro LPG ... neuvání dorzdílnou svíčku pro E85. Tudíž standardní svíce by měla fachat. 

Jiři - jak často měníš svíčky? nebo porovnání s normálním benzínem, než jsi přešel na E85?

Zatím nemůžu sloužit. Tankoval jsem asi 4x, takže o výměně svíček není možné uvažovat.

Upraveno od admin
Nekopírovat předchozí příspěvek - porušení pravidel !

Toto mne zaujalo nejvíce.

Ted otázka:

Víte o tom někdo něco víc? Z hlediska techniky motoru, životnosti a tak?

v novem Svetu motoru c.33 vysel clanek SKORO ZAZRAK na tema E85....kamarad cepuje 1:1 a nemuze si to vynachvalit..........

  • 2 týdny později...

Ahoj.

Natankoval jsem cca 20l E85 do nadrže Favorita z r.90-karburator, kde bylo asi 5l naturalu 95.

Ujel sem najednou 200km.

A poznatek: 1/ Rapidně se zvedla teplota motoru

2/Podstatně lépe auto akcelerovalo, ale jen při mírnem sešlapnutí plynu.

3/Při podřazení a plynu na "podlaze"-při předjíždění dochazelo k silnemu cukaní a až k dušení motoru.

a za 4/Volnoběžne otačky spadly pod 500 a několikrat i chcíplo.

Zkusil jsem to, pač mi bylo řečeno, že stara auta žadnou úpravu nepotřebují. Leč opak je pravdou.

Musela by se přenastavit celá karburace a předstih a mít trvale zaplí větrák u chladiče.

Tož zlatej natural... A pryč s řepkou...

Přeju hezký den

Taky mě to dost zaujalo,ale nevím co na to moje fabule. V posledním SM je článek a test s felicií 50kW a krom vyšší teploty motoru to jen chválily a to vše bez jakých koliv úprav.Nevhodné je to pro karburátory.

No tak podle diskuze na německém foru  ... míchání jako takové je údajně k ničemu. Nějaký Jorgen to tam vysvětlovat složitě, ale je podle všeho nejlepší to upravit a jezdit na to. Jen Jorgen neví, že v čr není tolik pump abych dojel z ML do Ostravy :-)

Teď v sobotu se E85 věnovali v Autosalonu na Primě. Merunka to testoval na Hummeru H2 :)

No jo ale Merunka měl toho Hummera po úpravě na E85.Jde o to co na to neupravený motor.

Upraveno od Riper

Tak napíšu svoji zkušenost. Mám za sebou 1 nádrž v poměru 1:1. Auto se chovalo naprosto stejně jako na BA98. Ten mám v nádrži čistej E85 a změna byla hned patrná. Motor je celkově tišší, starty OK, žádný škubání. Celkově mi přijde lepší odezva plynu. Jen ta spotřeba šla nahoru. Budu mít možnost projet stejnou trasu tak uvidíme. Ale i na volnoběh je spotřeba o 0,3l/hod vyšší.

A dal jsi nějakou redukci jako na videu, nebo jsi nějak přenastavil řídící jednotku, nebo to jedeš v sérii a čekáš jak si s tím poradí PC?

teplota by se měla taky zvýšit, ale to my nepoznáme. Ta vyšší spotřeba je zajíma, jekliko ž to má vyšší oktanové číslo :-( No počkáme, až to otestuješ na stejné trase.

Tak už jsem to taky zkusil mixnout 1:1 a zatím ok,pocity z motoru vesměs pozitivní.Jezdil sem spíš po městě a teplota nestoupla takže uvidíme po delším užívání.

JohanJFV: nic jsem neupravoval, zdá se že si s tím řj sama poradila. Teď v těchto chladných ránech to startuje déle a první tak 1 km to chce opatrně na plyn. Trochu to kucká :). Pak ale táhne jako benzín.

Ta menší výhřevnost se projevila, žere to jako prokopnutý. Spotřeba je vyšší o cca 20%, možná o chlup víc. Dostat se pod 10 na sto je celkem nemožný. No jede to krásně, motor má ještě hladší chod, hezky to voní lol ale když to spočítám tak to vychází +- stejně jako benzín. 24,50 vs. 30,90.

Ace děkuji moc, takže to bude asi tak u mne: firemní cesta ... verva 100 :-D nebo Shell V-power. A když za své tak zbytek z firemního a narvu si tam E85 :-DDD

...tady to mate kucí...

post-35591-057894300 1283460886_thumb.jp

post-35591-060876900 1283460907_thumb.jp

post-35591-058207400 1283460924_thumb.jp

post-35591-030637200 1283460936_thumb.jp

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.