tholis Vloženo 31. Březen 2011 Vloženo 31. Březen 2011 (editace) Tak mám ještě jeden problém. Hodně mi ztuhl posilovač, při zatočení se mi volant nechce vrátit do původní polohy. Pneu mám dohuštěné, všechny čepy včetně táhel, tlumiče, horní uložení mám vyměněné. Na diagnostice nic není. Olej v servu jsem ještě nekontroloval. Co mohu čekat? Odešlo řízení? V prd*li servo? Mám ještě zimáky ale ty by neměli mít takový význam ne? Mám 1,9TDI RSo. Editováno: 31. Březen 2011, autor: tholis Citovat
boobika Vloženo 31. Březen 2011 Vloženo 31. Březen 2011 ztuhlo to z ničeho nic nebo postupně? olej klidně zkontrolovat můžeš, za to nic nedáš (kromě práce díky "skvělému" přístupu k měrce). ve vagu jsi doufám koukal do jednotky posilovače (tuším, že 44)? při startu kontrolka na budících se rozsvítí a za chvilku zhasne? jinak můžeš ve vagu kouknout v jednotce posilovače na měřené hodnoty, kde uvidíš jestli čerpadlo běží nebo neběží (kromě toho jde slyšet i venku). zajímat tě může blok 1, pole 4 (čerpadlo běží/neběží), blok 2 -> 1.úhlová rychlost na snímači serva, 2. pož. otáčky čerpadla, 3. skutečné otáčky čerp., 4. proud do motoru čerpadla. vše samozřejmě při nastartovaném autě Citovat
tholis Vloženo 31. Březen 2011 Autor Vloženo 31. Březen 2011 (editace) Na Vagu to bylo u kamaráda a ten projel jen chyby. V pondělí jsem objednanej do servisu na pořádnou diagnostiku. Kontrolku zkontroluji. Ale nijak zvlášť jsem si jí nevšiml při otočení klíčku určitě nesvítí. To svítí jen bagy, abs a baterie. ale jak říkám nezaměřil jsem se na to mrknu znova. Zdá se mi že postupně, ale měl jsem blbej přechod s 1.2HTP se kterou jsem byl týden na služebce. Takže je dost možný že to je normální. co beru jako problém je to nedotočení, které po nahuštění pneu na 2,8 je ještě horší. Včera se nedotočili kola o čtvrt otáčky teď skoro o 3tinu.. Co všechno potřebuju za nářadí? 10tku klíček na baterii a třináctku s dlouhým nástavcem na držák..co ale dál? Editováno: 31. Březen 2011, autor: tholis Citovat
tholis Vloženo 31. Březen 2011 Autor Vloženo 31. Březen 2011 Tak kontrolka se rozsvítí a potom zhasne. Posilovač běží, jde i slyšet, je dost možné že to není tak lehké jako u toho pola, já jako problém beru hlavně to že se mi nevrací volant do původní polohy Protože to vím 100% že se vracel. Citovat
boobika Vloženo 31. Březen 2011 Vloženo 31. Březen 2011 (editace) co si pamatuji, tak se dá nastavit pár úrovní "posilování", ale i když budeš mít to normál, tak jde s volantem točit lehko. to, že se ti nevrací volant do středu bych zrovna netipoval na problém s posilovačem. neutahoval jsi (nebo někdo jiný) štelovací šroub na převodce kvůli tomu, že ti klepal volant při rychlém střídání pravá-levá? nebo nějaké opravy, záshay do řízení? případně nějaká rana? každopádně tohle začalo dělat z ničeho nic? pro kontrolu oleje odpojíš baterku a vytáhneš ji ven. potom myslím musíš sundat filtrbox (tuším, že 2 šrouby) a nakonec odděláš držák baterky (3 šrouby). kontroluje se to u studeného auta. snad jsem na nic nezapomněl. vše je ale pěkně vidět. potřebovat budeš 10 klíč, dlouhou 13 a snad křížový šroubovák Editováno: 31. Březen 2011, autor: boobika Citovat
tholis Vloženo 31. Březen 2011 Autor Vloženo 31. Březen 2011 (editace) No posilovač běží, slyším ho, nemusím s tím zápasit, jednou rukou to utočím, ale není to takový jako třeba u pola předchozí generace. Nikdo ani na vagu ani mechanicky nic nedělal. Problém se objevil z ničeho nic. V čem tedy ten problém s vracením volantu může být? V pneu? Přímo v řízení? Že by to měl za sebou hřeben? Ten už nevrací a zároveň mohl výtéci olej tím pádem jde servo na sucho? Jak říkám teoreticky funkci znám, ale jak to tam je nevím Editováno: 31. Březen 2011, autor: tholis Citovat
boobika Vloženo 31. Březen 2011 Vloženo 31. Březen 2011 stát se může cokoliv a kdykoliv, ale kdyby ti vytekl všechen olej, tak by jsi to viděl pod autem. nicméně v rámci údržby ho zkontroluj. problém s vracení volantu může být na hodně místech - geometrie, příliš utáhlý štelování na hřebenu, horní uložení tlumičů ... když zatáčíš na místě do plného rejdu, nevrže ti to jakoby od A-sloupku? nejlepší asi bude, když to hodíš někomu na kontrolu/opravu. Citovat
tholis Vloženo 31. Březen 2011 Autor Vloženo 31. Březen 2011 (editace) Jsem objednanej na pondělí. Ale veškeré podvozkové opravy mi dělali přímo tam, nikdy s nimi nebyl problém, ale zase chci vědět co by měli kontrolovat. nikdy člověk neví. Ano jakoby slyším při točení jakoby praskání a vrzání, ale spíš od motoru. Když chci úplně odtoči poslední kousíček už jde hodně ztuha. Horní uložení tlumičů mám úplně nové. Je možný že dostalo ránu, ale že by odešlo úplně nové? Jen se bojím aby s tím měli dostatečné zkušenosti. Nechci kupovat zbytečně řízení nebo servo protože to je velká investice, které bych se rád vyhnul. Editováno: 31. Březen 2011, autor: tholis Citovat
boobika Vloženo 31. Březen 2011 Vloženo 31. Březen 2011 takhle nějak se projevuje horní uložení - točíš do strany (klidně i s vyplým motorem) a protože se neotáčí volně, napíná se pružina, která až je napnutá dost, s klepnutím to protočí. pokud je ale nové .... nedělá ti to třeba od poslední návštěvy v servisu? že by třeba řízení trochu přitáhli z důvodu, že klepalo? Citovat
tholis Vloženo 31. Březen 2011 Autor Vloženo 31. Březen 2011 Takže je dle mého unavená ta pružina v řízení. Právě že ne. Začalo to zničeho nic. Ta pružina se dá nějak nastavit? Nebo je prostě na výměnu celý hřeben? Citovat
boobika Vloženo 31. Březen 2011 Vloženo 31. Březen 2011 já myslel pružinu pérování. tu na tlumiči. Citovat
tholis Vloženo 31. Březen 2011 Autor Vloženo 31. Březen 2011 Ta je fungl nová od HP-sportingu..To by mě sakra překvapilo aby jí něco bylo :( díky čemu se samovolně vrací volant? Díky pružině na tlumiči? Citovat
boobika Vloženo 31. Březen 2011 Vloženo 31. Březen 2011 (editace) díky geometrii kol tu pružinu jsem myslel v souvislosti s ko uložením tlumiče. když vše funguje, pěkně se to v uložení otáčí Editováno: 31. Březen 2011, autor: boobika Citovat
tholis Vloženo 31. Březen 2011 Autor Vloženo 31. Březen 2011 Hm takže bude něco s geometrií. No ale co tak najednou :( Takže mám nechat udělat geometrii? Nebo jak to mám zkontrolovat? Levé kolo dostalo neskutečnou ránu od díry, ale ten problém se projevil o dost později až. A na pohled je vše v pořádku. Auto drží směr, všechno. Citovat
boobika Vloženo 31. Březen 2011 Vloženo 31. Březen 2011 chce to zvednout a vyzkoušet kde je problém. takže zajdi do toho servisu a nech to prohlédnout. po netu to stejně nezkontrolujeme. Citovat
tholis Vloženo 31. Březen 2011 Autor Vloženo 31. Březen 2011 Tak olej jsem dolil. Nedosáhla na něj ani měrka. Jde to lépe na místě. Ale nevím jestli to nějak pomůže při dotáčení. Citovat
kosta Vloženo 3. Duben 2011 Vloženo 3. Duben 2011 narazil jsem na tohle tema nahodou a chtel bych se podelit s mym problemem treba nekdo vi co to bude z niceho nic mi ztuhne rizeni halvne se to objevovalo v zime kdyz byla teplota - 5 st a vic tak rizeni ztohlo i vickrat za sebou kratce po nastarovani pomohlo vypnuti motoru a opet nastartovat nez rizeni ztuhlo nekdy se rosvitila kontrolka na palubce nekdy vubec, volantem tocim jak s nakladakem bez posilovace z predrevolucni doby, rizeni bylo meneno pred 2 lety tekly manzety tedka sem vymenil cislo rizeni ale po 2 dnech to stalo zase od te doby je klid na olej jsem se nedival zkontroluji ale mam podezreni na servo budu rak kdyz mi nekdo rekne co a jak Citovat
boobika Vloženo 3. Duben 2011 Vloženo 3. Duben 2011 pokud se ti rozsvítí kontrolka, tak ve vagu bude v řj serva chyba. koukni a napiš jaká Citovat
tholis Vloženo 5. Duben 2011 Autor Vloženo 5. Duben 2011 Tak o něco se problém zlepšil, ale stále to není takové jaké by to mělo být. Zde sbíhavost. Olej doplněn. Vag zkontrolován vše je OK Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.