mijana Vloženo 8. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2009 Dobry den, mela bych dotaz ohledne spotreby na Skode Ostavii 2,0 TDi . Auto je 3 roky stare, najeto 60 000 km. Bezprostredne po vymene oleje v autorizovanem servisu mi zahadne stoupla spotreba temer o 2 litry. Vymena oleje byla provedena v predepsanem servisnim intervalu. V autech se vubec nevyznam, jsem odkazana duverovat technikum v autorizovanem servisu. Jezdivam pravidelne 600 km do SRN, prumerna spotreba i pri svizne jizde nebyla nikdy vyssi nez 7 litru. Ihned po servisni prohlidce v CR jsem opet odjizdela do SRN a to se spotrebou temer 9 litru. Tuto spotrebu mivam od te doby pravidelne (pri jizde po dalnici). Letni pneumatiky za zimni jsem nemenila, v SRN nesvitim a klimatizaci taky nepouzivam vic nez jindy. Jsem opravdu laik a tak doufam, ze mi aspon poradite, s cim konkretnim se mam obratit na autorizovany servis a tim se vyhnout klasicke odpovedi techniku: pani, asi jste zacala jezdit trochu rychleji. Diky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1.8T Vloženo 8. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2009 (editace) V chladnějším období může stoupnout spotřeba až o 2 litry, ale to se spíš týká krátkých pojížděk po městě se studeným motorem. Při dlouhé souvislé cestě po dálnici se to může také projevit, ale to zvýšení bych dle vlastní zkušenosti viděl do 0,2L na 100km. Jsou různé druhy olejů z hlediska hustoty. Oleje Long life jsou velmi řídké a snižují spotřebu a jsou drahé. Škoda jimi plní auta a měly by je používat i značkové servisy. Ostatní oleje jsou levnější, ale také hustší a kladou větší odpor a mohou zvýšit spotřebu o 1litr. Nelze obecně ale říci, že jsou horší.... Problematika olejů je mnohem složitější, ale pro jednoduchou definici ve vztahu k spotřebě to lze takto říci. Můžete se podívat na předchozí a současnou Fa ze servisu? Měl by tam být uveden typ oleje který vám do motoru nalili. Bude tam např Castrol 0W30... nebo 5W40 a pod. Pravě ta čísla určují viskozitu oleje... Bohužel nelze vyloučit (ale v podstatě ani dokázat) že Vás poškodili... naúčtovali Long Life olej a Vám tam nalili obyčejný.... Další věcí u TDI motorů která může zvýšit spotřebu i o více než 2 litry je tzv "váha vzduchu" - je to součástka v ceně cca 3000 -6000 Kč podle dodavatele.. Ty odcházejí i samy, takže to může být náhoda kterou si dáváte do souvislosti s výměnou oleje a nebo Vám ji v servisu vyměnili. Činnost váhy se dá dobře změřit (jízdou se současným logováním jejích parametrů) a její výměna je otázka několika minut. K logování je potřeba měřící přístroj a člověk co to umí a umí vyhodnotit výsledky... Moderní zimní gumy už nezvyšují spotřebu, to je minulost.... Jakou rychlostí po dálnici +- jedete? Více asi těžko odhadnout, ale 2,0 TDI aby žralo 9L by muselo jet celou cestu 600km odhadem 180-190.... Běžná cestovní rychlost +-140 by měla představovat spotřebu k 7 litrům na sto... Editováno: 8. Listopad 2009, autor: 1.8T Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bitttpower Vloženo 8. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2009 Je fakt že spotřeba okolo 9 litru je na TDI docela hodně ,když ještě k tomu jezdi po dalnici kde je tdi prakticky doma.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
melman Vloženo 9. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2009 Já nejezdím na Long Life, používám pouze olej pro pevný servisní interval (15000 km) a spotřeba na dálnici je 6 - 7 l/100km. Max jsem se dostal na 8,7 l/100 ale to byla jízda s tachometrem na doraz. Olejem to asi nebude.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bitttpower Vloženo 9. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2009 Ja bych to zkusil ještě napichnout na diagnostiku,jestli ta neukaže nějaky problem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavlik.0071 Vloženo 17. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 17. Říjen 2010 Ahoj kluci,tak jsem tu novy a jeste se tu mo nevyznam,tak kdyby toto tema uz nekde bylo tak se nezlobte.Tak vlastnim Skodu octavii2 rok.2005 2,0tdi.103kw.a hned po koupi nekolik problemu.......zaclo to tim ze me menili pistni krouzky rovnali hlavu davali novou vahu vzduchu,nicmene pred touto opravou spotreba 5,7l/100km.po oprave 8,0litru,potom me odeslo turbo dalo se novy a jeste me ceka dvouhmotak komplet se spojkou,pri akceleraci klepe jako prase.....nicmeme nevite nahodou cim mohlo byt zpusobeno ta vysoka spotreba??myslel jsem si ze trochu pomuze turbo nebo ze si to sedne ale po 3tis.km.porad nic dekuji za vsechny nazory.Pavel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 3. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2010 (editace) Toto je všechno se vším, pneu, noha na plynu, kvalita nafty, naložení atd. Strašně moc faktorů co to mohou ovlivnit. A nezapomeň, že pokud ti měnili to co jsi psal tak v podstatě zajíždíš motor znovu tak ta spotřeba bude vyšší. Ale nechal bych je zkontrolovat software ŘJ bo chyby v ŘJ mohl by to být důvod. Editováno: 3. Listopad 2010, autor: Sniper_2003 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kastelán Vloženo 3. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2010 Já nevím, ale začal bych diagnostikou. Podle toho jak si psal, tak si jezdil dříve relativně za hovno a najednou tenhle skok. To asi stylem jízdy nebude. Nebráním se tomu, že má vliv na spotřebu kvalita phm a noha na plynu. Ale o dva litry je to fakt dost. Moje rada - diagnostika. Jinak promiň že to řeknu tak na rovinu. To jsi koupil nějakou kurva ojetinu z půl mega najeto že ti měnily kroužky atd? Já mám teda 1,9 a má najeto 200 tis. a chytá na drc. Tomu nechci věřit že by byly kroužky v řiti. No jsem zvědav na názory ostatních a tvou odpověď. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavlik.0071 Vloženo 28. Únor 2011 Sdílet Vloženo 28. Únor 2011 Tak kluci,problem vyresen...a to tim ze jsem nechal vymenit cely motor,ty cuuu....co opravovali ten motor tam neco zkurvili,bohuzel nikdo nevi co!!vybrace byli zpusobeny motorem,ale cim to netusim,ojetinu jsem koupil ale spis jsem narazil na blbecky v servisu kteri se v tom nevyznali......no nicmene s novym motorem nizka spotreba zadne cukani,ale naskytnul se me problem s spatnym startem za studena,ale to vypada na zhavici svicky,jelikoz kdyz vickra otocim klickem chytne krasne,ale co me dela vetsi starosti,tak se me nekde tlakuje voda,tz.kdyz jedu tak v nadobce ubyde vody tak ze me zacne svitit kontrolka,nicmene kdyz nadobku otevru voda zabubla a vystoupa nahoru.....zahada,nevite cim by to mohlo byt? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavlik.0071 Vloženo 28. Únor 2011 Sdílet Vloženo 28. Únor 2011 (editace) snad ne opet hlava Editováno: 28. Únor 2011, autor: pavlik.0071 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gracho Vloženo 28. Únor 2011 Sdílet Vloženo 28. Únor 2011 Typický príznak prasknutia hlavy . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavlik.0071 Vloženo 28. Únor 2011 Sdílet Vloženo 28. Únor 2011 (editace) NESNASIM OCTAVII!!!!!!!! Editováno: 1. Březen 2011, autor: Luďa necituj předchozí příspěvky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gracho Vloženo 1. Březen 2011 Sdílet Vloženo 1. Březen 2011 Tak toto už riadne naserie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavlik.0071 Vloženo 1. Březen 2011 Sdílet Vloženo 1. Březen 2011 Tak zitra jdu na dalsi uz treti hlavu,je zkontolovana rengenem a srovnana,jestli zase praskne tak me z toho praskne asi taky neco je zajimavy ze kolega mastejny motor nejeto 350tis.a na motoru skoro zadny servis Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gracho Vloženo 1. Březen 2011 Sdílet Vloženo 1. Březen 2011 A má 2005,alebo 2007?Lebo od 2007 by už mali byť v pohode. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 2. Březen 2011 Sdílet Vloženo 2. Březen 2011 to se bohužel jen říká, vím o několika OII BKD co jim už odešla hlava, jak MR07, tak MR08 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavlik.0071 Vloženo 3. Březen 2011 Sdílet Vloženo 3. Březen 2011 on ma stejny rok,takze 2005,no moc bych tomu neveril!!!ted me praskla ta hlava a byl to motor z 07!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gracho Vloženo 4. Březen 2011 Sdílet Vloženo 4. Březen 2011 preto som aj napísal: *Už by mali byť* Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hunterkyjov Vloženo 4. Březen 2011 Sdílet Vloženo 4. Březen 2011 ze ty hlavy praskaji je znamej problem tak se to dalo cekat ze to jednou prijde Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 9. Březen 2011 Sdílet Vloženo 9. Březen 2011 Kamoš mal OII RS 2,0 TDI a tiež mu odišla hlava. Pritom to bol MR 08. Tak sa obávam, že sa nič nevyriešilo. A ešte nechcem strašiť, ale ako mu to tlakovalo vodný okruh, tak po čase mu odišiel aj radiátor kúrenia a aj chladič. Nie Octavia je zlá, ale ten motor 2,0 TDI je nepodarok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavlik.0071 Vloženo 24. Březen 2011 Sdílet Vloženo 24. Březen 2011 Tak kluci,treti hlava nasazena a vypada to ok,jenze problem s tou hlavou me zkurvil nove turbo takze opet nove turbo,nicmene zavada zahadneho cukani vyresena,jak me opravovali tu prvni hlavu tak nekde pricpali kanalek ke vstrikum ktery jsou v hlave,jak to jednotka snazila vyrovnat zaclo skubat s motorem a to taky zpusobovalo tu spotrebu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
emf Vloženo 3. Duben 2011 Sdílet Vloženo 3. Duben 2011 Zdravím,už měsíc mám OII r.v.06 2,0 Tdi 8V kod motoru BMM ....potíž je v tom ,že auto má dost velkou spotřebu - palubní pc sice píše že jezdím dlouhodobou za 6,0l ,ale pravda bude spíš tak někde kolem 8l - docela mě vadí ten velký rozdíl,už jsem se i díval pod auto jestli nemám někde dírku v potrubí z nádrže. Můžu nějak ovlivnit reálnou spotřebu nebo si holt budu muset zvyknout.....jezdím tak nějak normálně - žádný závodění ,ale taky se nevleču. PS - filtry jsem vyměnil všechny.....snad ještě rozvody ? ....anebo nějak resetnou palubní pc ať aspoň tak moc nelže a ukazuje realitu ....možná napíchnout a nechat zoptimalizovat jednotku motoru Nebo začít jezdit na kole? ))) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
joe4090 Vloženo 4. Duben 2011 Sdílet Vloženo 4. Duben 2011 pokud jezdíš převážně město a máš 8l tak je to normal, ale pokud ne tak si myslím že 8l je docela dost, ještě píšeš že jezdíš tak nějak "normálně"... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawlisko Vloženo 29. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 29. Listopad 2013 Dnes jsem (už fakt z nervu) vyměnil auto se známým a jeli jsme stejnou trasu, stejnou rychlostí 120km/h bez tempomatu a klimatizace, stejný den. Oba máme 2.0TDi PD 103kW. Bílé auto - Kombi - 2009 - najeto 150.000km - úsek 30km (dálnice) - spotřeba 6.2l/100km Černé auto - sedan - 2006 - najeto 82.000km - úsek 30km (dálnice) - spotřeba 5.0l/100km Když jsem pustil u černého auta plyn, tak mělo auto mnohonásobně lepší dojezd do sjezdu z dálnice (ještě jsem musel brzdit), jakoby nemělo žádný odpor v kolech a vzduchu. Když jsem pustil u bílého auta plyn, tak šla rychlost fakt rychle dolů a nakonec jsem musel ještě přidávat plyn abych sjezd z dálnice dojel. Obě auta obuty na stejných pneu, téměř stejně staré. Jsou na 15" zimních plechách. Nafta je taky tankovaná na stejném místě. V létě na 17" žere bílé auto okolo 7l/100, černé auto 5,5. Fakt by mě zajímalo čím to je. Proč to bílé auto jakoby "brzdí". 1 litr navíc až takovej rozdíl není, ale když si to spočítám, kolik mi to za rok udělá rozdíl, tak je to fakt dost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kazimir80 Vloženo 30. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2013 na maxidot se vyprdni, má toleranci, co se nastavuje přes VCDS, měř to podle tankování víčko-víčko..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.