Přejít na obsah

Neucinna klimatizacia


castrol40

Doporučené příspěvky

zdravim.

Mam nasledovny problem. Klimatizacia je v mojej Fabii 1,4 16V neucinna. cladi, ale velmi slabo. Oznacenie motora BUD 1,4 59Kw. Ked sa klima zapne, chvilu asi 5 minut chladi a potom fuka uz len vlazny vzduch. Bol som s tym v servise kde mi povedali ze na 99% to bude kompresor. Vycislili opravu na 1100eur!! Pri zapnuti klimy sa mi predtym podla palubneho pocitaca zvysila spotreba z 0,7l na 1 az 1,1l. Teraz udaj spotreby paliva ostane stat na rovnakej hodnote 0,7l. Cena opravy sa mi zda neprimerana. Ak su tu na fore ludia co tomu naozaj rozumeju prosim napiste mi ci je skutocne nutne hned menit kompresor a expanzny ventil, alebo moze byt zavada aj niekde inde a nemusi to stat tolko penazi. Vyjadrenie servisu ze na 99% to je kompresor mi nestaci. Potrebujem to vediet presne, aby som zbytocne nevyhodil peniaze za nieco co by ani nemuselo byt vymenene.

Dakujem za reakcie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ideálně když to hodíš na vag, zkusíš test akčních členů, jestli vše projde ok a potom se koukneš jednak do chyb, pokud by se něco objevilo a jednak do meřených hodnot, nejlépe v době, kdy ještě klima chladí a potom znovu v době, kdy klima už "nefunguje". taky můžeš u ještě studeného auta projet řj klimatizace a v měř. hodnotách podívat, jestli všechny čidla teploty dávají cca stejnou hodnotu teplotu (skupina 002-4 a 003-1až3).

sledoval bych hlavně:

002-1 výkon kompresoru v procentech, 002-2 tlak plynu (podle teploty 2-32bar) a hlavně 002-3 podmínka regulace výkonu kompresoru (pokud tam bude něco jiného než "0", je z nějakého důvodu výkon snižován, napiš pak sem to číslo místo 0).

potom skupina 005, aby jsi vyloučil chybně fungující mísící klapku - 1. okno skutečná poloha klapky, 2. okno požadovaní hodnota (1. a 2. by měla být stejná plus minus nějaká jednotka), 3. okno při volbě max. teplo musí mít hodnotu 150-250 a 4. okno při volbě min. teplo musí být 5-100.

a hlavně zkontroluj, jestli se ti roztočí po nějaké chvilce po zapnutí klimy větráky na chladiči.

jinak když by došlo na nejhorší, kompresor se dá koupit nový origo za 7t kč, možná i levněji

Editováno: , autor: boobika
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravim.

Mam nasledovny problem. Klimatizacia je v mojej Fabii 1,4 16V neucinna. cladi, ale velmi slabo. Oznacenie motora BUD 1,4 59Kw. Ked sa klima zapne, chvilu asi 5 minut chladi a potom fuka uz len vlazny vzduch. Bol som s tym v servise kde mi povedali ze na 99% to bude kompresor. Vycislili opravu na 1100eur!! Pri zapnuti klimy sa mi predtym podla palubneho pocitaca zvysila spotreba z 0,7l na 1 az 1,1l. Teraz udaj spotreby paliva ostane stat na rovnakej hodnote 0,7l. Cena opravy sa mi zda neprimerana. Ak su tu na fore ludia co tomu naozaj rozumeju prosim napiste mi ci je skutocne nutne hned menit kompresor a expanzny ventil, alebo moze byt zavada aj niekde inde a nemusi to stat tolko penazi. Vyjadrenie servisu ze na 99% to je kompresor mi nestaci. Potrebujem to vediet presne, aby som zbytocne nevyhodil peniaze za nieco co by ani nemuselo byt vymenene.

Dakujem za reakcie.

mně blbl servomotorek cirkulace, chvíli chladila klima, pak začala topit, což vakazuje chyby v PC, nechal bych to nejdříve napíchnout na PC-tač. V mém případě házely chyby servomotory klima a recykl. vzduchu. Pak se uvidí. Kompresor musí hučet, s navyšujícímise otáčkami se zvašuje hlučnost a naopak při volnoběhu jde slaběji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

První diagnostika je, jestli se po zapnutí klimy (i na volnoběh motoru!) začne ohřívat výměník klimy za chladičem nebo aspoň výstupní hadice od kompresoru. Může to totiž být jen systém bez chladiva (nízký tlak za kompresorem) a klima se chová stejně jak píšeš. Po zapnutí se roztáčí kompresor = spotřeba naroste, pak ŘJ zjistí, že za kompíkem nestoupá tlak a tak pomocí elektromagnetické spojky zase kompresůrek vypne - kontrolka sice svítí, kompresor ale nejede a klima nechladí. Měl jsem stejný problém, vyřešilo to odsátí zbytkového obsahu chladiva ze systému klimy , vyčištění, prověření těsnosti a nové naplnění systému chladivem podle předepsaných hodnot výrobce. Teprve kdyby se zjistila netěsnost nebo špatná funkce kompresoru při té kontrole má cenu se nervovat a shánět ND - klimy v autě nikdy nejsou úplně hermetické a během pár let ztratí často i úplně všecko chladivo. Vina je na vibracích všeho v prostoru kolem motoru a také na tom, že systémy nejsou tvrdě pájené stříbrem, ale jen lisované na polyetylénové nebo teflonové těsnicí vložky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

castrol40: možná lepší, když by jsi našel někoho, kdo má vag doma a ten ti to vyčetl. v servisu to má většinou jiný průběh než zjišťování skutečné příčiny. pokud tedy nemáš třeba známého tam.

Ekkar_z_Bastlírny: vše důležité se objeví v těch podmínkách regulace výkonu. ať už nedostatek chladiva, přehřátí systému, velká zima a plno dalších důvodů, proč to nepoběží. jinak pro doplnění, kompík ve fabii nemá elmag. spojku. běží pořád a reguluje se zdvih pístků.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak něco podobného jsem řešil i já, klima chladila jen ze začátku a po chvíli vůbec. Ještě k tomu to z výdechů syčelo. V autokelly měli na kontrolu klimy akci tak sem tam zajel. Po odsátí bylo zjištěno, že tam bylo jen 120g chladiva z původních 550g. Po kontrole a naplnění to klimuje jako blázen, ruka na tom pomalu mrzne!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak asi bude s naší klimou nějaký problém :( , nedávno jsem jí nechal zkontrolovat protože nechladila a le jen sičela. Odsáto 120g, test těsnosti, doplnění oleje+chladiva+detekční latka. Dnes jsme byli u vody a venku bylo opravdu vedro 30°C, zdalo se mi, že to asi nechladí tak jak má a dokonce jak jsme odjížděli od vody tak jsem zaslechl zasičení, ale jen krátce takové "psss". Jak jsme dojeli domů tak jsem to napíchnul na VAG a odfotil nějaké obrázky, ale jelikož nevím co a jak tak jsem to hodil sem a chtěl bych od zkušenějších poradit. Prosím :help::worthy

Příšti týden v patek odjíždíme do Chorvatska a to mě ještě čeká výměna předního ložiska. :horse:

obr730975_eee.JPG

Editováno: , autor: Killroyj
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 let později...
V 3. 6. 2011 na 22:14, boobika napsal:

ideálně když to hodíš na vag, zkusíš test akčních členů, jestli vše projde ok a potom se koukneš jednak do chyb, pokud by se něco objevilo a jednak do meřených hodnot, nejlépe v době, kdy ještě klima chladí a potom znovu v době, kdy klima už "nefunguje". taky můžeš u ještě studeného auta projet řj klimatizace a v měř. hodnotách podívat, jestli všechny čidla teploty dávají cca stejnou hodnotu teplotu (skupina 002-4 a 003-1až3).

sledoval bych hlavně:

002-1 výkon kompresoru v procentech, 002-2 tlak plynu (podle teploty 2-32bar) a hlavně 002-3 podmínka regulace výkonu kompresoru (pokud tam bude něco jiného než "0", je z nějakého důvodu výkon snižován, napiš pak sem to číslo místo 0).

potom skupina 005, aby jsi vyloučil chybně fungující mísící klapku - 1. okno skutečná poloha klapky, 2. okno požadovaní hodnota (1. a 2. by měla být stejná plus minus nějaká jednotka), 3. okno při volbě max. teplo musí mít hodnotu 150-250 a 4. okno při volbě min. teplo musí být 5-100.

a hlavně zkontroluj, jestli se ti roztočí po nějaké chvilce po zapnutí klimy větráky na chladiči.

jinak když by došlo na nejhorší, kompresor se dá koupit nový origo za 7t kč, možná i levněji

Trošku oživím túto tému. Mám obdobný problém. Vopchal som teplomer do výduchu vzduchu a počas horúčav vyfukovaná teplota lietala okolo 13-20°C.

Napojil som auto na diagnostiku a jediná chyba tam je táto (mal by to byť servomotorček vnútorného okruhu) a nezdá sa mi, že toto by malo vplyv na kĺimu, alebo ano?:

Address 08: Auto HVAC  Labels: 6Q--045.lbl
Part No: 6y0 820 045
Component: Klimaanlage x0840

01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
        41-00 - Blocked or No Voltage

 

Potom som skúsil ako si písal akčné členy a výsledok bol takýto:

002-1  0.0 %   kompresor zatizeni 
002-2  10.0 bar   tlak chladiva (G65) Pozadovano: 2.0...32.0 bar 
002-3  12.0   odpojeni kompresoru
002-4  34.0*C   Teplota (G263) vyparnik

005-1  25   potenciometr (G92) (aktualni)
005-2  25   potenciometr (G92) (pozadovano)
005-3  230   Stop/nauceny (topeni)
005-4  25   Stop/nauceny (chlazeni)
008-1  29.0*C   teplota venkovniho vzduchu (G17)
008-2  84.0*C   teplota chlazeni (G62)

 

Ak som správne pochopil tak ak by som menil teplotu tak by sa hodnoty 005-3 a 005-4 mali meniť i keď podla popisku to sú nejaké fixné hodnoty,

 

Nejaký nápad na čo sa pozriet ešte? Ďakujem

 

//EDIT - Klimatizácia bola dopĺňaná cca pred mesiacom a veľa z nej nechýbalo. (vrátane oleja).

Skoda Fabia I 1.4 16V Combi

Editováno: , autor: Jaysee
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...