Publikováno Červenec 4, 201114 r Zdravím, právě jsem dojel na dovolenou a zjistil jsem, že mi na dálnici při vyšších rychlostech +-130kmh v zatáčení a při nerovnostech jako by se rozkmitávala zadní náprava a auto i já bylo tak celkově nějak nejisté. Při nižších rychlostech nic. Nevíte, čím by to mohlo být? Loni se měnily zadní tlumiče, geometrie se nedělala tak dva roky. Může být problém i někde jinde? Díky
Červenec 4, 201114 r Třeba v tom, žes navalil kufr věcma a nedofouknul kola. Respektive je málo nafoukl. Nepíšeš jakou si měl zátěž. Jel si sám, ve dvou. Nebo ve 4 lidech, plnej kufr těžkejch věcí (lahve s vodou, astan...), rakev na střeše a na kouli ještě 3 kola?
Červenec 4, 201114 r Autor Jeli sme ve dvou, vzadu sem dal 2,25 vepředu 2,1. Kouli nemám, rakev sem nevezl, je to liftback, a zas až tak naloženej sem možná ani nebyl, spíš objemově jak váhově, těžší věci vezla druhá O II kombík s rakví Tak možná by to pak chtělo zkusit projet na dálnici prázdnej? Jak je to vůbec u O II děla se tám i geometri na zadních kolech? (myslím příklon,odklon...) Díkes Upraveno Červenec 4, 201114 r od Luďa necituj předchozí příspěvky
Červenec 4, 201114 r Geometriji mi na OII dělali vpředu i vzadu. Ale pochybuju že vzadu půjde udělat příklon,odklon. Sbíhavost jo, ale zbytek si myslím, že nastavit nejde.
Červenec 4, 201114 r TO Luďa:odklon ide nastaviť TO Joh@n:nepíšeš kolko tam máš nabehané,ale problém by mohol byť v utrhnutom silenbloku spojovacieho ramena zad.nápravy... pozri foto: Upraveno Červenec 4, 201114 r od libero1071
Červenec 4, 201114 r Autor Mám najeto 124 000. Koukal sem teďka na gumy a subjektivně mi možná přijde, že pravá zadní guma je od středu ven trochu víc sjetá než na levé straně auta. Možná to s tím souvisí, možná ne. Já jen že bych si toho nevšiml, pokud bych fakt nejel víc než těch 120kmh. Dojedu domů, nechám vyměnit olej, ať se kouknou na ten silentblok a možná ať mi řekne co s tou geometrií. EDIT: TO: libero1071 A to je "tvoje" fotka? Nevíš, jak se projevoval tenhle podělanej silentblok vlivem na jízdu? Díky Upraveno Červenec 4, 201114 r od Wojnar Edituj příspěvky!
Červenec 4, 201114 r auto je na ceste nestabilné,jednoducho akoby zadná časť plávala a to pri sebemenšej zmene smeru... foto nie je z môjho auta
Srpen 4, 201114 r Zdravím, právě jsem dojel na dovolenou a zjistil jsem, že mi na dálnici při vyšších rychlostech +-130kmh v zatáčení a při nerovnostech jako by se rozkmitávala zadní náprava a auto i já bylo tak celkově nějak nejisté. Při nižších rychlostech nic. Nevíte, čím by to mohlo být? Loni se měnily zadní tlumiče, geometrie se nedělala tak dva roky. Může být problém i někde jinde? Díky To samé mi dělalo taky, ve skoda auto mi vyměnili ramena na zadní nápravě. Byli tam špatné silentbloky a prý se nedají vyměnit, musí se celé rameno, Pro jistotu jsem vyměnil obě, od té doby auto sedí. Cena včetně geometrie a práce ve škoda servisu 5800kč.
Srpen 21, 201114 r Omlouvám se, ale jen mi přijde hrozné, že řídící tyče se dají koupit za nějakých 1600Kč, geometrie 800Kč... výměna mi trvala asi hodinu. Za tuhle práci, že chtějí ve Škodovce 5800Kč. Tak to se na mě nezlobte, ale to je fakt mazec...
Březen 4, 201411 r Chlapi, dnes som bo lna geometriu a... skodovaci mi povedali, ze treba vymenit spodne ramena... Zevraj tie sroby (excentre), ktorymi sa nastavuje (neviem co) sa im nedali povolit, resp. pootocit a tym padom sa tym excentrom neda nastavit pozadovana hodnota. Cena toho spodneho ramena unich 112€ x 2 + praca cca 100€ + geometria + nejake drobnosti ako sroby = ..cca 400€... Inak auto sa sprava presne jak pisete vyssie, ked zmenim smer jazdy tak mam pocit, ze zadok je ako na masle. Ked som sadol do rodicovskej fabie I tak som mal pocit, ze ta drzi na ceste jak prilepena... Doteraz som si bol schopny vacsinu veci na aute vymenit sam (tlmice, predne silentbloky, spojka a kadejake prkotiny) a tak rozmyslam, ci by som sa do toho nepustil sam? Pozeral som ELSU a tam to nevyzera nejak extra narocne (v porovnani napriklasd tym ak osa zhadzuje prevodovka ) ... Akurat, neviem cisla dielov, ktore by som potreboval... poradi niekto?Octavia II 1.9 TDi 4x4 r.v. 11/2006
Březen 4, 201411 r Směšuješ dvě věci dohromady, to plavání (máslo) ti bude na 90% dělat řídící tyč 1K0501529J (nebo do roku výroby 2009 1K0501530C/1K0501529Fpravá/levá) Co ti říkali ve škodovce a proč nejde udělat geometrie je zase vymlácený silentblok na dolním(spodním) rameni, náhradní díl stojí 136Kč/kus (125332394 – číslo dílu na cc-autodily.cz), ale škodovka dodává jen celé rameno za 2938Kč/kus. Každopádně ta cena co ti napsali je úžasná 400e za něco, kde materiál stojí 10e PS: Mě to nějak nesedí, ty sis sám vyměnil spojku a na takovou „prkotinu“ jako je spodní rameno se ptáš na fóru?
Březen 4, 201411 r No tak to je potom celkom pekny rozdiel... Ja nie som uceny automechanik a jedine auto ktore robim/opravujem je to moje, takze vsetko je pre mna takpovediac uplne nove a na to ako ta ktora vec funguje a rozobera sa prichadzam postupne. Na jednej strane ma to bavi a mam nato povedzme aj cas, na druhej strane som sklamany z mechanikov okolo. Vazim si kazdeho dobreho, no zial moja skusenost je taka, ze pokial nad nimi clovek nestoji, tak to stoji zanic. Nehovoriac o tzv. menicoch dielov, ktori ked nieco nejde, vymenia polovicu auta... Prave preto sa radsej spytam na fore Toto je len dokaz, ze to co ma vyjde na par korun by odomna v skodovke pytali X krat tolko a ja ako nevedomy amater to nemam ako inak zistit Spojku som si vymenil sam, aj tlmice, ale v porovnani s robotou na X hodin v servise to mne trvalo pokojnym tempom takmer tyzden, kedze som to rozoberal prvy krat Nebojim sa ist do tych ramien, ale kedze neviem ako co funguje, tak sa pytam. Ako hovorim, nemam to ako zistiti inde a v skodovke mi s usmevom povedali "no, to auto uz ma nieco najazdene, to mate tak, nie je to nove... ak dame nato nejaku zlavu tak +/-350 a to sa ratalo naozaj "od oka" "... Kazdopadne dakujem moc, pozriem si tie veci a ked budem mat zasa cas, si to vymenim PS: cisla dielov sa pytam aj preto, ze sa mi stale nepodarilo rozbehat ETKU,,,
Březen 4, 201411 r tu ich máš a za dobrú cenu http://www.autodilyhh.sk/silentblok-dol-ramene-zadni-napravy-octavia-2-superb-2-yeti-125332394-sk Zevraj tie sroby (excentre), ktorymi sa nastavuje (neviem co) sa im nedali povolit, resp. pootocit a tym padom sa tym excentrom neda nastavit pozadovana hodnota. nastavuje sa s nimi zbiehavosť..s nastavením odklonov problémy nebývajú... zameraj sa na toto čo ti napísal XTomos ....ono tie tyče sa tvária navonok OK,ale treba ich vyskúšať montážnou pákou...niekde tu sú už aj obrázky čo som sem vkladal... to plavání (máslo) ti bude na 90% dělat řídící tyč 1K0501529J (nebo do roku výroby 2009 1K0501530C/1K0501529Fpravá/levá)
Březen 7, 201411 r Když mi je zkoušeli montážní pákou, tak se zdály být ok a nebyly. Každopádně Martttine poděkuj těm, co ti dělali geometrii, protože ty silentbloky ti nejspíš utrhli! Po čase se silentbok zdeformuje a přirezne k tomu šroubu co to nastavuje a když se ho pokusí povolit na sílu, tak ti silentblok kroucením utrhnou a protočí. Alespoň takhle to bylo u mě, na jaře mi to utrhli na geometrii a v létě po dovolené mi odešly tyče řízení. Osobně si myslím, že to bylo díky tomu, že v ramenech vznikla vůle, ale kdo ví? Upraveno Březen 7, 201411 r od XTomos
Březen 7, 201411 r Když mi je zkoušeli montážní pákou, tak se zdály být ok a nebyly. a ako ste zistili,že sú KO??...
Březen 8, 201411 r Protože auto mi na zadek plavalo, vyměnili jen silentbloky spodních ramen (ty co sami utrhliJ), tvrdili mi, že to plavání dělá určitě tohle, celé auto prošli s pákou a říkali že vše ostatní je OK. Po opravě malé zlepšení, ale zadek plaval dále, pak se udělaly zadní tyče řízení a byl naprostý klid. Aby to nebylo málo, za měsíc mi odešla i přední levá tyč řízení (nebo čep??) měnil jsem oboje.
Březen 8, 201411 r No ja som dnes vymenil to co poradili chalani vyssie... Prava strana uplna pohoda, aj ked ten srob silnetbloku toho spodneho ramena siel tazko, podarilo sa mi ho vytocit celkom do pohody. nalisoval som novy a potom vymenil tu spodnu riadiacu tyc... Potom prisla na rad lava strana a muky... Dve hodiny som bojoval s tym srobom, mal som pocit, ze je v tej gume prizvarany... Nakoniec som ten silent blok utrhol a musel ten srob vyzeraz, inak to neslo... Nechapem, ako to moze v tom silentbloku tak zaoxidovat... Mam pocit, z teraz mi zadok uz tak neplava, ale neviem, ci je to placebo alebo nie, Chapem, ze porovnavat combika 4x4 zdvihnuteho o par mm s Fabiou je nezmysel, inde to nemam ako porovnat ... Dufam len, ze ked to na geometriu zaveziem teraz, nebudu mat problem s vrchnymi ramenami, lebo tam je pristup uplne ohubu a to uz neviem ci by som zvladol vymenit, po dnesku sa mi ani moc nechce... To XTomos: mne ich neutrhli, ani sa s tym nezapodievali, len povedali, ze mi vymenia spodne ramena...takto ma vysla oprava (dufam, ze cena je konecna) na cca 35€ + geometria + den prace doma, namiesto 400€ v servise..
Březen 9, 201411 r To ano, ja som to vlastne ratal bez nich... ako ja nemam nic proti tomu, ze kazdy potrebuje z niecoho zit, ale niekedy mi to pride doslova zlodejina... nehovoriac o pristupe, ked som mal pocit, ze niektorym tym ludom kradnem z casu a tiez sa na mna divali pohladom "mlady ma octavku, tak ho namotame" ... este ze mame toto forum Diiiik
Březen 9, 201411 r Dufam len, ze ked to na geometriu zaveziem teraz, nebudu mat problem s vrchnymi ramenami, lebo tam je pristup uplne ohubu problémy s nastavením odklonov nebývajú (písal som to už hore) ,ale prístup je fakt horší ako k nastaveniu zbiehavosti...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.