Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

Martttin

Uživatel
  • Počet příspěvků

    455
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Popularita

23 Výborná

O uživateli Martttin

  • Hodnost
    Profesional

Návštěvy profilu

778 zobrazení profilu
  1. Martttin

    Automatické stmívání zrcátek

    Ak sa ti podari odlepit zamotne zrkadlo od tej folie, tak by to islo. Ta folia sa da za par korun kupit na ebay. Sam som nad tym rozmyslel, ale nechcelo sa mi do toho pustat. lebo som nenasiel presne taku foliu.
  2. Martttin

    Ochranný plech kotoučové brzdy

    Tak nieje to rocket science, ale samozrejme kazdy podla chuti a schopnosti
  3. Martttin

    Ochranný plech kotoučové brzdy

    No a ako tam namontujes novy? Nechcem ti dat mylne info, ale ak si dobre spominam, treba dat dole kotuc a teda aj brzdu, aby si sa dostal k tym skrutkam, ktore su aj tak mega zahrdzavene, takze vela stasti.
  4. Martttin

    výměna hydroštelů

    Ahoj, ten cvakavy zvuk, to su hydrostely alebo nieco ine? Robi to pri zahriatom motore. Motor AQW, cca 190t km, pravideny servis oleja, teraz rocne najazd tak do 8t km (dochodcovke auto ) PS: videosubor cca 28 MB 20180701_090839.mp4
  5. Martttin

    Špony v naftovem filtru.

    @15degren ok to dava zmysel co pises, preto som sa pytal prave nato, ci a ako ten matros starne. Samozrejme mne osobne pride uz trochu moc, ak ten filter nema nevydrzat ani tych 15-20k, ale je to kazdeho vec .
  6. Martttin

    Špony v naftovem filtru.

    Ja nie uplne, len som sa praveze vseobecne pytal na to, ako a cim to je podlozene. Ze aky ma ten filter na to vplyv, lebo pokial sa to cerpadlo pridiera, lebo je naprd, tak nevidim zmysel, ze ten filter vymenis tak skoro, lebo bud ti to odfiltruje alebo nie. A filtrovat ma stale, ci ma nabehanych 15t km alebo 90t km, akurat ten pri 90t km uz bude logicky viac zaneseny ako ten co ma 10t km. Alebo proste ten s 90t km prepusta? Ale to je moj sedliacky rozum a netrvdim, ze je to spravne, preto sa sa pytam, zaujima ma to normalne v ramci diskusie
  7. Martttin

    Špony v naftovem filtru.

    Spytam sa, aky ma vyznam, resp. co tym dosiahnem, ze vymenim filter po 15k resp 30k? Filter je nato, aby zachytaval necistoty. Tym padom sa zanasa, to je jasne, takze casom moze "branit" prietoku nafty. Ten filter tie necistoty chyti alebo nechyti. Rozumiem, ze moze byt rozdiel v kvalite filtracneho materialu, ale ak ma platit to, ze ho treba menit uz nebodaj pri 15k tak sa ten material musi rapidne znehodnocovat a mnozstvom odfiltrovanej nafty znizovat svoju ucinost (alebo to musi byt shit uz od zaciatku). A tym padom prepusat necistoty s5 do cerpadla. Inak, ak ten filter filtruje tak ako ma, co tym teda dosiahnem, ze ho menim tak casto? Pytam sa preto, ze "jedna baba v bosch servise povedala" je fajn, ale zaujima ma aj realne vysvetlenie, lebo viem, ze ked uz nieco take niekto povie (ze 60k je moc), tak to vie aj nejak normalne vysvetlit (a nie len pre dobry pocit - nieco ako menit olej po 12t km lebo "ja som si povedal, ze to je ten spravny cas"). Takze ked som si teraz menil filter a videl som v nafte velmi jemne trblietky, tak si mam chystat 1000€, lebo sa mi o "tyzden" pridrie cerpadlo?
  8. Martttin

    SoundSystem + subwoofer

    Pretoze, ak som to spravne pochopil, tak pri Skoda SS ide do vstupu nie linkovy signal, ale CAN signal. Preto je okrem ineho trosku problem vymenit Columbus za 3rd party radio (ide to, ale potrebujes k tomu prevodnik).
  9. Martttin

    Adaptivní tempomat

    @PistaTT Prosim neber to ofenzivne, len sa ti snazim(e) vysvetlit par veci, skus sa nad nymi zamysliet konstrutivne . Nikto tu netvrdi, ze nevyjazdeny vodic je lepsi ako vyjazdeny. S tymi 5 bodmi sa neda nic ine ako len suhlasit, no ber to z pohladu inych na teba ako sofera. Skusenosti a najazdene km su sanozrejme na nezaplatenie. Ale ak prezentujes styl jazdy, ze sa povedzme na dialnici na niekoho doslova lepis, sam popieras to, co pises (ze si vyjazdeny). Samozreme predvidavost je potrebna, su veci, ktore skusenostami zlepsis, eliminujes, znizis riziko, ale su veci, ktore nemas ako ovplyvnit a uz vobec nie predvidat, lebo su plne mimo tvoj vplyv. To su napriklad soferi v inych autach a ich skusenosti, prekazky na ceste, ktore nevidno, tych veci je vela. Naopak, tvojim stylom jazdy len zvysujes riziko - ked uz nicim inym tak tym, ze znervoznujes soferov pred tebou, ktory maju mensie skusenosti a zbytocne ich vystavujes psychickemu tlaku (v ich podvedomi). Nemas ako vediet, ci v aute pred tebou sedi pretekar F1 alebo clovek, ktory jazdi autom na mlieko do tesca a prave v ten den ide na navstevu za rodinou do ineho mesta. Myslis, ze aj to vies predvidat? Nikto netvrdi, ze mas jazdit jak dochodca 110 na dialnici, ale prave tym, ze mas vela najazdene a nic sa ti nestalo hodne posuva hranicu vnimavosti a primeranej opatrnosti. Ked sa sofer uci jazdit, je zvycajne prehnane oparny, no casom sa to prehupne ho stavu "mne sa nic nemoze stat, lebo predvidam a som vyjazdeny". Ano, defekt na dialnici sa nestava kazdy den, ale vysvetli to tym 2 mrtvym (minutu pred tym som tym usekom prechadzal, cesta cista, proste taka pekna nedela vecer). Mozno mali najazdene to co ty a skusenosti mraky. To su veci, ked ti ani 1000 rocne skusenosti nepomozu. Riziko tu je vzdy a netvrdim, ze sa vzdy musi nieco stat, ale prave takym stylom jazdy, aky obhajujes, ho zbytocne zvysujes a nic tym nedosiahnes. Co clovek ziska tym, ze si nedrdzi odstup povedzme 50m, ale len 10? Z toho co pises vsade tvrdis, ze proste dokazes kontrolovat vsetko okolo teba, vidiet, co sa deje pred tebou atd, reagovat dostatocne rychlo a v podstate sa tym padom nema co stat. No vskutku vies kontrolovat maximalne svoje auto (do urcitej miery) a uz vobec nemas vplyv na dianie okolo. Tym, ze predvidas samozrejme znizis riziko oproti niekomu, kto to nerobi a je menej skuseny, no stale je to iba v ramci teba, tvojich reakci a tvojho auta a nie toho, co sa deje mimo neho. Inak by platilo, ze nehody sa stavaju len mladym vodicom, ktori nieu vyjazdeni a nepredvidaju. A vsetci vieme ze to tak nieje. A zial, ked stane nehoda, casto su jej ucastnikmi aj ludia, ktori zato fakt nemohli a boli len v zly cas na zlom mieste. Viem, ze tato diskusia je hlavne o AT, ale naozaj nemam rad takyto styl jazdy. Nemam rad, ak sa mi niekto lepi na zada (najazdim cca 30t rocne a tiez niesom uplny novacik) a ma pocit, ze mu patri cela cesta a ma vsetko pod kontrolou. Nezabudaj, ze na ceste to niesi len ty, tvoje skusenosti, odjazdene km, auto a predvidavost, ale okrem teba aj dalsi ucastnici premavky a to nemas ako kontrolovat a predvidat
  10. Martttin

    Adaptivní tempomat

    Az do prvej nehody, ktora moze byt aj posledna (pre teba, spolujazdca, alebo tych v inych autach)... fyziku neoklames, ale reakcie cloveka ano ? Priemerna reackna doba u skuseneho vodica je jedna sekunda (zahrna zachytenie vnemu mozgom az po okamih, kedy sa pritlaci brzdova platnicka o kotuc). Pri realnej 130 km/h za 1 sekundu auto prejde 36 metrov. A to neratame brzdnu drahu. Takze pri krasnych 10 metroch odstupu tvoj mozog akurat stihne precitnut, ze si v ***. Odporucam naucit sa predvidat aj defekt auta pred tebou , tak ako sa to ped 3 meiacmi stalo pri Vysolajoch. V plnej premavke v nedelu vecer smer Bratislava. A uz vbec nechapem, ako moze mat sofer lepsi prehlad ako auto pred nim. A tiez odporucam pozriet par videi z dianicnych kamier... zial clovek sa uci, az ked je neskoro, dovtedy si mysli, ze jemu sa nic stat nemoze, lebo "predvida"...
  11. Martttin

    Koupě ojetého Superba II

    AAA-cka su zial dobre akurat tak ked sa chces zbavit auta. Je tu o tom popisane mraky mrakovate a vzdy sa najde niekto, kto tam auto kupi. Poznam zo svojho uzkeho okolia par pribehov ake auta tam ludia odpredavaju a ako sa tie auta potom predavaju. A niesu to 1-2 pripady, ale bezna prax. Nehovoriac o uplne divnych praktikach. AAA je velke a vsetkym, ktori tam robia ide o jedno- zarobit, urobit obrat firme. Jeden znamy tma robi "managera" a je lepsie o tych praktikach radsej nevediet. Mozno este pri nejakej fabii, s ktorou sa bude jazdit v nedelu k babke a do tesca na mlieko to asi aj jedno, ale pri superbe za 300k je to podla mna cista samovrazda... Zachovaleho superba a vobec hociake auto tam totiz NIKTO "normalny" neodpreda, lebo mu zan ponuknu uplne smiesnu sumu a naopak najdu sa tam kadejake doslova vraky, ktorych sa ludia potrebuju len zbavit a mat ciste ruky, ked sa novemu majitelovi nieco po**** .....
  12. Martttin

    Koupě ojetého Superba II

    Je to tlacitko a ano da sa vypnut/zapnut manualne, ale aj spustit dialkovym a aj naprogramovat cas spustenia (napriklad dalsi den rano o 7, alebo kazde rano o 7, alebo kazdu stredu atd...) ALE .... su tu male ale (citaj dalej) .... Bufik je nezavisle kurenie a bezi nezavisle od motora. Taha ti to sice naftu z tej istej nadrze, ale bezi samostatne. Cize si ho napriklad zapnes z domu 20 minut pred odjazdom a on ti vyhreje auto (a odmrazi sklo). Ty potom prides, sadnes do vyhriateho auta a nastartujes predhriaty motor (kedze to vlastne zohrieva chladiacu kapalinu v motore). Tak ak isto mozes stat na parkovisku s vypnutym motorom a kurit si bufikom a tak isto aj s nastartovanym motorom a dokurovat si bufikom (ono to nebezi stale na plny vykon, ma to viac urovni, reguluje si to samo). To, co je mierna nevyhoda je, ze to ma hard coded funkciu, akonahle je vonku pod 7°C a ty nastartujes motor, tak sa bufik zapina, bez ohladu nato, ci chces ci nie. (ale musi bezat motor). To je naprd ak sa presuvas len velmi kratku vzdialenost alebo potrebujes napriklad preparkovat. Ono totiz tie kratkodobe prevadzkove casy nerobia tomu bufiku dobre (proste sa zanasa...). Takze pokial je vonku menej ako 7°C a bezi motor, webasto bezi tiez, ci chces ci nie (a LEDka na tlacitku nesvieti). A ako vsetko, je to diel, ktory sa moze pokazit. Casto odchadza obehove cerpadlo (otazka 50-80 eur myslim), ale myslene tak, ze vymenis povedzme raz za XXX XXX km (nie, ze kazdych 10k km ). Ja som menil pri 250t km... a tiez casom moze odist samotna zhaviaca sviecka, ktora zaroven plni aj funkciu "hlidaca" plamena. Starsie Webasta to mali samostatne ako dva diely a dalo sa to menit kus po kuse, ale pri tom, ktore je v SII je to jeden diel a zial da sa to menit len ako celok s celou komorou. Niekedy pomoze vycistenie, niekedy nie a treba to cele vymenit (stoji cca 5000 CZK). Tiez po case prehrdzavie vyfukova trubka (taky husi krk). Takze po case to chce proste servis ako vsetko ostatne na aute... Da sa aj domontovat, ale rozhodne by som siel do origo z vyroby ak je ta moznost... Takze tak ako vsetko ma to svoje + aj - ale ako som pisal, ak si nato zvyknes nieje cesty s5
  13. Martttin

    Koupě ojetého Superba II

    Len moj osobny postreh. Co sa tyka kvality spracovania tak zial (alebo nastastie?) je SII stale niekde inde ako SIII. Proste sa setri a aj ked sa mi SIII dizajnovo moc lubi, kvalita spracovania je proste nizsia ale netvrdim, ze kazdy musi so mnou suhlasit. Co sa tyka webasta vs. vyhrievane sklo: webasto nasadas do vyhriateho auta + mas rozmrazene sklo, pri vyhrievanom skle len to druhe. Je to hodne komfortne, fakt mierne sa zdvihne spotreba, no zaroven sa rychlejsie ohreje motor, zasa nevyhodou je, ze to zapina automaticky, ked je pod 6 (alebo 7?) stupnov. Ale ak uz raz webasto mas, velmi rychlo si nan zvyknes
  14. Martttin

    kamínky mezi sklem a gumou dveří

    No pre niekoho, kto to robi casto je to malina, ale pre niekoho, kto to este ani nemal rozobrate to moze byt celkom "zabava" a vie to pekne potrapit. Nehovoriac o tom, ze sa ten mechanizmus dal spravit aj viac "user friendly"
  15. Martttin

    kamínky mezi sklem a gumou dveří

    Prepac, ale teda ja si nepamatam ziadne 10tky, ale ten pridrbany system s dvoma umelymi stiftami vsunutymi jeden v druhom. Kiez by tam boli skrutky, ktore povolim a vytiahnem sklo. A to vie teda poriadne potrapit ten system...
×