Publikováno Srpen 19, 201114 r Ahoj, mam 14 let starou skodu felicia a jezdi v pohode az na brutalni pruser, ktery se vyskytuje obcas na delsich cestach a je fakt maximalne nebezpecnej. zkusil jsem si sepsat co o tom problemu vim, nenapadlo by nekoho z vas, co muze byt problem? tipuju nejaka loziska v predni naprave nebo neco takovyho, ale karam vubec nerozumim. snazil jsem se to pri servisu pred moji cestou do zahranici popisovat i svymu opravarovi, ale na napravu se dival a vymenoval rozvody, rovnal geometrii apod. a minimalne to videl, ale rikal, ze chybu nejak nevidel... ale je to dost low cost a neznam ho nejak dobre, takze je mozny, ze je to zevlak. jel jsem s autem do spanelska a celou cestu (jenze jsem jel max 400km useky) se to nevyskytlo az pri ceste 1600km za 24 hodin.. vyskyt zavady: vyskytuje se nepravidelne pri delsich cestach treba po 3 hodinach jizdy, pak cca 3 hodiny trva a pak zmizi. nekdy kdyz clovek zastavi na 5 minut tak problem zmizi bud uplne anebo se po nejake dobe opet objevi. nekdy ale ani zastaveni nepomuze popis zavady: clovek jede napr. 90km/h a kdyz sunda nohu z plynu, volant zacne velkou silou "cukat" doprava, treba v sekundovych ne zcela pravidelnych interval. z napravy se ozyva bouchani. kdyz slapnu na plyn tak cukani uplne zmizi, problem je, jen kdyz naprava jede na volno, ani pri brzdeni brzdou se cukani neobjevuje. kdyz clovek v tomto stavu zastavuje na odpocivadle (pri rychlosti treba 40km/h, volant se neudrzitelne hybe o par stupnu ze strany na stranu). *dodatek - pri posledni ceste se vyse uvedeny stav prepnul po nejake dobe do opacneho stavu, kdy naopak bez plynu bylo vse ok a naopak pri slapani na plyn se klepal volant a ozyvalo se bouchani z napravy, ale nejsem si jist z ktere. takto jsem jel asi 20min a pak po zastaveni a odpocinku to najednou zase zmizelo a uz se to neobjevilo. z priznaku je ale jasne, ze jedna z prednich naprav je v poradku a druha je vadna, nevim bohuzel ktera, asi spis ta u ridice. diky Upraveno Srpen 19, 201114 r od colben
Srpen 19, 201114 r tipuji nějaký homokineťák, ale je mi divné že to zase tak nějak samo ustane. Dát obě přední ramena na špalky, aby kola byla ve vzduchu, dobře zabrzdit a podložit zadní kola, pro případ kdyby se to svezlo, zajistit si někoho, kdo po nastartování zařadí třeba za čtyři a pustí spojku a ty se podívej co dělají jednotlivé poloosy, pokud budou nějak vibrovat, bude to homokinetický kloub buď u kola, nebo u převodovky.
Září 23, 201113 r ten tvůj maximální brutální průser u 14 let staré feldy má příčinu v poloosách jedinné přední nápravy, udělej repasi kloubů, mě to potkalo u feldy při cca 180 tis.km
Únor 15, 201213 r mám feldu 16 let nakroužíno 175cca 94 rv 1,3 50kW a mám stejný problém při sundání nohy z plynu škube volant oproti kelgovy i pravidelně a při lehkém poootočení doleva za jízdy tak mi pravidlě škube volant a vrací mi ho zpet do rovné polohy tak že říkáte poloosy nebo klouby ?? dík za rady
Únor 15, 201213 r Klidně obojí, ale začal bych kloubama - jsou choulostivější než samotný poloosy - ty jsou vlastně jen blbovzdornej kus ocelovýho klacku a aby se ohnuly, muselo by s tím autem jezdit opravdu řádský prase. Naopak kloubky se poondí kolikrát i prudším přejezdem kanáldeklu nebo neopatrným líznutím o obrubník v rychlosti 30km a více...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.