RuMeC Vloženo 22. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2011 (editace) Vlastním felicii 1.3 98 ale chtělo by to nějaký ten koník navíc. Mám vyměněny pístní kroužky a chtěl jsem snížit hlavu z Favorita 135, vyleštit kanále, vyměnit ventily a nasadit ji tam. Liší se zásadně hlava z felicie (II) a favorita (135 "popřípadně 136") ??? Pojede to ? Nemám raději snížit hlavu z felicie ? Editováno: 22. Srpen 2011, autor: RuMeC Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 22. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2011 (editace) Jenže snížit hlavu - tj. zvýšit kompresi samo o sobě nic neřeší. Pokud je komprese správně a zvýšíš ji, tak zase ubereš předstih (nebo ti ho shodí čidlo klepání) - abys neměl detonace a budeš tam co teď. To by chtělo jiný vačkový hřídel a až podle toho jaký bude to k němu správně dokomprimovat. Vačka a hlava jsou spojité nádoby - když prodloužíš doby otevření ventilů, tak odpovídajícím způsobem zkrátíš dobu komprimace a musíš tedy zvýšit stupeň komprese aby to jelo. Když na vačku nesáhneš, změna komprese nic neřeší. Pracovní cyklus trvá pořád stejně - 720 stupňů. V tom se musíš pohybovat pořád. Vyleštění kanálů je také trochu o ničem - a pokud bys je chtěl vyleštit opravdu do zrcadlového lesku (drsnost 0,1), zhorší se sycení mezní vrstvy a tedy reakce motoru na přidání. Ano, nesmí být v kanálech hrany a měly by mít správný průřez. Ale nějaký úžasný lesk potřebný není. Taky je třeba dobře napasovat sací a výfukové potrubí na kanály - bez hran. Pomůže i změna antidetonační štěrbiny. Ta 1,3 mm, které má sériový motor, moc nefunguje. Jenže to bys musel upravit výšku bloku a přesahy vložek. No a to podstatné bych skoro zapomněl - opracování ventilových sedel. Tady může přibýt na průměru skoro 1,5 mm. To je v plnění motoru hodně znát. Takže moje rada - začni vačkovým hřídelem. Až podle něj dej dohromady jakou vlastně potřebuješ kompresi a pak až se pusť do hlavy. Jaký máš motor? 40 nebo 50kW? Jaké máš průměry ložisek vačkového hřídele? Ještě ty menší nebo už velké? Modelový rok 98 (od září 97) už měl velké. Editováno: 22. Srpen 2011, autor: Tonda-B Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RuMeC Vloženo 23. Srpen 2011 Autor Sdílet Vloženo 23. Srpen 2011 Vačku jsem chtěl taky měnit ale bohužel nevím kde ji sehnat a rádců v okolí je velmi málo. Jedná se o 50 kW a 8/98. Snad ty velké. Minulý týden jsem měl zhoděny žebra a měnil jsem rozvody ale nevšiml jsem si. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 23. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2011 Tak se zeptej tady: http://www.motor-excel.cz/ Naposledy měli pěknou 265/258 za 3.300,- výměnným způsobem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RuMeC Vloženo 24. Srpen 2011 Autor Sdílet Vloženo 24. Srpen 2011 Vačku jsem sehnal od MOTOR EXCEL. Orientační časování kolem 260st. Celkem pěkná cena těch 3300 + protikus. Co stou hlavou ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 24. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2011 Vačku jsem sehnal od MOTOR EXCEL. Orientační časování kolem 260st. Celkem pěkná cena těch 3300 + protikus. Co stou hlavou ? Tak to je fajn že nezdražili. No a to je ta vačka, kterou jsem asi měl, má o dost větší zdvihy ventilů, takže pěkně plní a při tom nemá moc dlouhé časy ani střih ventilů. Krásný volnoběh, bez problémů popojíždění v koloně a tak. Tak k ní to stačí dokomprimovat jen o málo a pojede na data, která máš v ŘJ motoru. Pokud máš data "N", sežeň na vrakáči ŘJ s daty "C" - budeš mít pěknější reakce na přidání. Když snížíš hlavu o 0,4 mm, bude to ono - kompresní poměr 10,6:1. No a když budeš stejně sundavat hlavu, tak už tvoř na ní - máš tam 7 mm ventily, zatímco Favorit 8 mm. Jo, můžeš tvořit i na Favoritové, ale má menší a trochu jinak tvarované kanály - takže je to pracnější - třeba se dostat na těch 26 - 27 mm průměru kanálu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RuMeC Vloženo 25. Srpen 2011 Autor Sdílet Vloženo 25. Srpen 2011 (editace) Přeprogramovanou jednotku budu mít od CIMBU Autosport. Tak to snad pojede :-) :-) Nevíte kdo brousí hlavy na JM popřípadně okolí Brna ? Mám upravit jen sací nebo i výfukové kanály ? Editováno: 25. Srpen 2011, autor: RuMeC Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 25. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2011 Data jsou až to poslední - zkus to napřed se sériovými daty. Já bych hlavu nebrousil, aby se mi nezalepoval kotouč hliníkem. Spíš bych ji ofrézoval - ale jsem z Prahy a u vás to neznám. Na kanály bych si pořídil kovovou kouli se správným průměrem - jako kalibr a tím bych kontroloval že budou stejné. Napasovat bez hran sání a výfuk na hlavu je také důležité. Nejvíc ale přinese práce na ventilových sedlech, tam aby se to neškrtilo. Ale nevím, jestli to máš dělat sám - možná kdybys poslal hlavu do té firmy jak jsem psal - udělali by ti ji třeba taky. Ovšem je to dost strojové i ruční práce, takže úplně levné to asi nebude. Ale zas bys věděl, že je to udělané jak má být. A ne že to sám teprve budeš vymýšlet - ono u kanálů opravdu neplatí že čím větší průměr, tím lepší plnění. Od určité míry to jede zase hůř. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.