Přejít na obsah

úprava hlavy motoru


RuMeC

Doporučené příspěvky

Vlastním felicii 1.3 98 ale chtělo by to nějaký ten koník navíc.

Mám vyměněny pístní kroužky a chtěl jsem snížit hlavu z Favorita 135, vyleštit kanále, vyměnit ventily a nasadit ji tam.

Liší se zásadně hlava z felicie (II) a favorita (135 "popřípadně 136") ???

Pojede to ?

Nemám raději snížit hlavu z felicie ?

Editováno: , autor: RuMeC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže snížit hlavu - tj. zvýšit kompresi samo o sobě nic neřeší.

Pokud je komprese správně a zvýšíš ji, tak zase ubereš předstih (nebo ti ho shodí čidlo klepání) - abys neměl detonace a budeš tam co teď.

To by chtělo jiný vačkový hřídel a až podle toho jaký bude to k němu správně dokomprimovat.

Vačka a hlava jsou spojité nádoby - když prodloužíš doby otevření ventilů, tak odpovídajícím způsobem zkrátíš dobu komprimace a musíš tedy zvýšit stupeň komprese aby to jelo.

Když na vačku nesáhneš, změna komprese nic neřeší.

Pracovní cyklus trvá pořád stejně - 720 stupňů. V tom se musíš pohybovat pořád.

Vyleštění kanálů je také trochu o ničem - a pokud bys je chtěl vyleštit opravdu do zrcadlového lesku (drsnost 0,1), zhorší se sycení mezní vrstvy a tedy reakce motoru na přidání.

Ano, nesmí být v kanálech hrany a měly by mít správný průřez. Ale nějaký úžasný lesk potřebný není.

Taky je třeba dobře napasovat sací a výfukové potrubí na kanály - bez hran.

Pomůže i změna antidetonační štěrbiny. Ta 1,3 mm, které má sériový motor, moc nefunguje.

Jenže to bys musel upravit výšku bloku a přesahy vložek.

No a to podstatné bych skoro zapomněl - opracování ventilových sedel. Tady může přibýt na průměru skoro 1,5 mm. To je v plnění motoru hodně znát.

Takže moje rada - začni vačkovým hřídelem.

Až podle něj dej dohromady jakou vlastně potřebuješ kompresi a pak až se pusť do hlavy.

Jaký máš motor? 40 nebo 50kW?

Jaké máš průměry ložisek vačkového hřídele? Ještě ty menší nebo už velké? Modelový rok 98 (od září 97) už měl velké.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vačku jsem sehnal od MOTOR EXCEL. Orientační časování kolem 260st. Celkem pěkná cena těch 3300 + protikus.

Co stou hlavou ?

Tak to je fajn že nezdražili.

No a to je ta vačka, kterou jsem asi měl, má o dost větší zdvihy ventilů, takže pěkně plní a při tom nemá moc dlouhé časy ani střih ventilů.

Krásný volnoběh, bez problémů popojíždění v koloně a tak.

Tak k ní to stačí dokomprimovat jen o málo a pojede na data, která máš v ŘJ motoru.

Pokud máš data "N", sežeň na vrakáči ŘJ s daty "C" - budeš mít pěknější reakce na přidání.

Když snížíš hlavu o 0,4 mm, bude to ono - kompresní poměr 10,6:1.

No a když budeš stejně sundavat hlavu, tak už tvoř na ní - máš tam 7 mm ventily, zatímco Favorit 8 mm.

Jo, můžeš tvořit i na Favoritové, ale má menší a trochu jinak tvarované kanály - takže je to pracnější - třeba se dostat na těch 26 - 27 mm průměru kanálu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přeprogramovanou jednotku budu mít od CIMBU Autosport. Tak to snad pojede :-) :-)

Nevíte kdo brousí hlavy na JM popřípadně okolí Brna ?

Mám upravit jen sací nebo i výfukové kanály ?

Editováno: , autor: RuMeC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Data jsou až to poslední - zkus to napřed se sériovými daty.

Já bych hlavu nebrousil, aby se mi nezalepoval kotouč hliníkem.

Spíš bych ji ofrézoval - ale jsem z Prahy a u vás to neznám.

Na kanály bych si pořídil kovovou kouli se správným průměrem - jako kalibr a tím bych kontroloval že budou stejné.

Napasovat bez hran sání a výfuk na hlavu je také důležité.

Nejvíc ale přinese práce na ventilových sedlech, tam aby se to neškrtilo.

Ale nevím, jestli to máš dělat sám - možná kdybys poslal hlavu do té firmy jak jsem psal - udělali by ti ji třeba taky.

Ovšem je to dost strojové i ruční práce, takže úplně levné to asi nebude.

Ale zas bys věděl, že je to udělané jak má být.

A ne že to sám teprve budeš vymýšlet - ono u kanálů opravdu neplatí že čím větší průměr, tím lepší plnění.

Od určité míry to jede zase hůř.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...