*saimon* Vloženo 17. Září 2011 Sdílet Vloženo 17. Září 2011 Ahoj borci, mám problém s ventilátorem. Na nohy spolujezdce mi fouká pouze studený vzduch i když všude jinde teplý. V létě je to příjemné, ale s blížící se zimou je třeba s tím něco udělat. Mám Fabii Combi 1,4 16v 55 kW, 2005, 197.000 km. Asi tam bude zaseklá nějaká klapka, která pouští teplý vzduch. Kde ji mám hledat? Popřípadě co jiného by to mohlo být? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
touareg3 Vloženo 17. Září 2011 Sdílet Vloženo 17. Září 2011 Treba sa pozrieť, či nie je uvoľnený ,alebo vypadnutý zacvakávací kryt peľového filtra, odtiaľ potom fúka studený vzduch. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 18. Září 2011 Sdílet Vloženo 18. Září 2011 to by nemělo být možné - v topení je všude stejný vzduch - je tam pouze jedna klapka. Skoro bych řekl, že tam nemáš filtr (a taky jeho víko) a normálně ti tam táhne vzduch rovnou z venku 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
*saimon* Vloženo 21. Září 2011 Autor Sdílet Vloženo 21. Září 2011 to by nemělo být možné - v topení je všude stejný vzduch - je tam pouze jedna klapka. Skoro bych řekl, že tam nemáš filtr (a taky jeho víko) a normálně ti tam táhne vzduch rovnou z venku Tak jsem dal na tvoji radu.... a mrknul na filtr. Je tam, ale bez těch pacek - viz foto. Mimochodem tak zaprášený, že to svět neviděl. Zkoušel jsem to přimáčknout rukou v místě kde mají být ty packy a už to fouká podstatně méně. Takže teď musím sehnat ty packy. Díval jsem se na net, ale rámečky prodávají bez nich. Nezná náhodou někdo link kde bych ty packy (kromě vrakoviště) mohl sehnat? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 22. Září 2011 Sdílet Vloženo 22. Září 2011 kromě těch "pacek" ti tam chybí celý kryt - kus plastu ohnutý do tvaru písmene L. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
*saimon* Vloženo 22. Září 2011 Autor Sdílet Vloženo 22. Září 2011 (editace) kromě těch "pacek" ti tam chybí celý kryt - kus plastu ohnutý do tvaru písmene L. Ach jo, takže vrakáč mě nemine... Ty packy si možná udělám z plechu, jestli se mi bude chtít Ale asi se spíše stavím na vrakáč i pro ten plast. Mě se to hned nezdálo, že by to nebylo zakrytovaný... Ten plast vypadá asi nějak jako jsem naznačil na přiložené fotce? Já už ho tam neměl od koupi, takže proto ta v podstatě hloupá otázka. Editováno: 22. Září 2011, autor: *saimon* Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 22. Září 2011 Sdílet Vloženo 22. Září 2011 je to tohle: http://www.cc-autodily.cz/kryt-pyloveho-filtru + dvakrát tohle: http://www.cc-autodily.cz/soupatko-pachoveho 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
*saimon* Vloženo 23. Září 2011 Autor Sdílet Vloženo 23. Září 2011 je to tohle: http://www.cc-autodily.cz/kryt-pyloveho-filtru + dvakrát tohle: http://www.cc-autodily.cz/soupatko-pachoveho Paráda, díky moc. Hned si to koupím... Nakonec ten plast vypadá úplně jinak než jsem načrtl Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Turista Vloženo 11. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 11. Prosinec 2011 Měl bych dotaz, /když je tu něco o ventilaci/: Fabie I. - pokud auto stojí ve veřejné garáži a jsou okna uzavřená - dostane se někudy vzduch dovnitř a naopak nebo je vůz takřka hermeticky uzavřen? Děkuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
touareg3 Vloženo 11. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 11. Prosinec 2011 Vzduch do auta sa predsa dostáva cez kúrenie auta, tam, je všetko otvorené, cez peľový filter až dovnútra. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 11. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 11. Prosinec 2011 nevím jak je to u normálního topení, ale u klimy se při zařazení zpátečky (v této poloze zamykám převodovku) uzavírá i klapka přívodu vzduchu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Drewie Vloženo 11. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 11. Prosinec 2011 Hm, tak už asi vím proč mi začala být před třemi lety zima na nohy. Jsem si říkal tenkrát po výměně fitru, že je i strašně slyšet větrák. Tak už asi vím, kde je problém, jen co budu mít čas se na to kouknu, co mi tam vlastně chybí... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 14. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 14. Prosinec 2011 Auto není nikdy úplně hermetické. Přívod vzduchu se dělá obvykle těsně pod dolní hranou čelního skla nebo na kapotě těsně u ní, kde je aerodynamikou při jízdě vytvářen mírný přetlak vzduchu - tím je zajištěno větrání i při vypnutých aktivních prvcích = ventilátoru. Vzduch se vede přes filtry a ohřev/chlazení do rozdělovače, kde se pomocí klapek a clon dělí na jednotlivé proudy, vedené do výdechů = pod čelní sklo, na palubní desku, k nohám pasažérů atd. Pokud jsou uzavřené všecky další otvory, má každé auto v zadní části průduchy buď do dutin skeletu, nebo podél zadních či lichých záďových dveří - tamtudy se vzduch při jízdě doslova odsává přes konstrukčně příhodnou spáru v karosérii ven. Starší auta na to měla speciálně tvarované mřížky - vzpomeňte si co měly na zadních sloupcích škodivky 100 a 105/120. Těmito průduchy odchází vzduch z interiéru i když auto stojí a je puštěný aktivní ventilační systém - s jedinou výjimkou, a tou je v případě koncernových aut s aktivní klimatizací (a je jedno jestli polo- nebo plnoautomatickou) zařazení zpátečky nebo moment zmáčknutí tlačítka "Vnitřní cirkulace" na palubní desce. Pak se uzavřou klapky a klima nasává vzduch u nohou spolujezdce. Důvodem je ochrana vnitřku před výfukovými plyny - ať už vlastními při couvání, nebo cizími třeba při jízdě v hooodně pomalé koloně. Bohužel, v tomto režimu se začnou brzy mlžit okna zevnitř, protože cestujícími vydechnutou vlhkost nic neodvádí ven z interiéru a klima pomáhá poměrně málo - musí se v takovém případě nastavit na chlazení, aby se vlhkost odstraňovala... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.