Přejít na obsah

Ventilátor


*saimon*

Doporučené příspěvky

Ahoj borci,

mám problém s ventilátorem. Na nohy spolujezdce mi fouká pouze studený vzduch i když všude jinde teplý. V létě je to příjemné, ale s blížící se zimou je třeba s tím něco udělat. Mám Fabii Combi 1,4 16v 55 kW, 2005, 197.000 km.

Asi tam bude zaseklá nějaká klapka, která pouští teplý vzduch. Kde ji mám hledat? Popřípadě co jiného by to mohlo být?

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to by nemělo být možné - v topení je všude stejný vzduch - je tam pouze jedna klapka. Skoro bych řekl, že tam nemáš filtr (a taky jeho víko) a normálně ti tam táhne vzduch rovnou z venku

Tak jsem dal na tvoji radu.... a mrknul na filtr. Je tam, ale bez těch pacek - viz foto. Mimochodem tak zaprášený, že to svět neviděl. Zkoušel jsem to přimáčknout rukou v místě kde mají být ty packy a už to fouká podstatně méně.

Takže teď musím sehnat ty packy. Díval jsem se na net, ale rámečky prodávají bez nich. Nezná náhodou někdo link kde bych ty packy (kromě vrakoviště) mohl sehnat?

Díky

post-65931-0-17725700-1316631195_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kromě těch "pacek" ti tam chybí celý kryt - kus plastu ohnutý do tvaru písmene L.

Ach jo, takže vrakáč mě nemine... Ty packy si možná udělám z plechu, jestli se mi bude chtít :) Ale asi se spíše stavím na vrakáč i pro ten plast. Mě se to hned nezdálo, že by to nebylo zakrytovaný...

Ten plast vypadá asi nějak jako jsem naznačil na přiložené fotce? Já už ho tam neměl od koupi, takže proto ta v podstatě hloupá otázka.

post-65931-0-38052600-1316719088_thumb.j

Editováno: , autor: *saimon*
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Auto není nikdy úplně hermetické. Přívod vzduchu se dělá obvykle těsně pod dolní hranou čelního skla nebo na kapotě těsně u ní, kde je aerodynamikou při jízdě vytvářen mírný přetlak vzduchu - tím je zajištěno větrání i při vypnutých aktivních prvcích = ventilátoru. Vzduch se vede přes filtry a ohřev/chlazení do rozdělovače, kde se pomocí klapek a clon dělí na jednotlivé proudy, vedené do výdechů = pod čelní sklo, na palubní desku, k nohám pasažérů atd. Pokud jsou uzavřené všecky další otvory, má každé auto v zadní části průduchy buď do dutin skeletu, nebo podél zadních či lichých záďových dveří - tamtudy se vzduch při jízdě doslova odsává přes konstrukčně příhodnou spáru v karosérii ven. Starší auta na to měla speciálně tvarované mřížky - vzpomeňte si co měly na zadních sloupcích škodivky 100 a 105/120. Těmito průduchy odchází vzduch z interiéru i když auto stojí a je puštěný aktivní ventilační systém - s jedinou výjimkou, a tou je v případě koncernových aut s aktivní klimatizací (a je jedno jestli polo- nebo plnoautomatickou) zařazení zpátečky nebo moment zmáčknutí tlačítka "Vnitřní cirkulace" na palubní desce. Pak se uzavřou klapky a klima nasává vzduch u nohou spolujezdce. Důvodem je ochrana vnitřku před výfukovými plyny - ať už vlastními při couvání, nebo cizími třeba při jízdě v hooodně pomalé koloně. Bohužel, v tomto režimu se začnou brzy mlžit okna zevnitř, protože cestujícími vydechnutou vlhkost nic neodvádí ven z interiéru a klima pomáhá poměrně málo - musí se v takovém případě nastavit na chlazení, aby se vlhkost odstraňovala...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...