Přejít na obsah

nejde nastartovat


favo 1.6

Doporučené příspěvky

Čerpadlo přestane být slyšet po natlakování podávacího potrubí na normovaný tlak - je to kolem 1 baru. Rozběhne se znovu až potom, co z něj vstřikovače začnou odebírat = poklesne tlak... Tohle vypadá, že buď nejde elektrika do relátka, spínajícího startér, nebo je v čudu startérová "zasouvací" cívka. Zkus změřit (pokud máš čím), jestli při otočení klíčkem "až na doraz" jde napětí +12V na tenký drát vedoucí k cívce startéru (mívá žlutou izolaci). Pokud tam tohle napětí naměříš, je s velkou pravděpodobností v čudu ta cívka startéru = nezatáhne jádro, tím nevysune pastorek do záběru a zároveň nepropojí startovací obvod. Je to dost častá závada, ta cívka se prostě zkratuje a i když do ní proud jde, nemá dost velkou sílu na to zatáhnout za jádro... Nová cívka stojí pár stovek - výměna netrvá ani půl hodiny. Kdybys na přívodu tohle napětí nenaměřil, musíš hledat směrem k "podpalubní" pojistkové desce a k relátkům na ní. Nové relátko stojí kolem 30,- Kč . Poslední závada, která by tohle mohla dělat, by byl rozpadnutý "ořech" ve spínací skříňce - v tomto případě spínací skříňka jednoduše nesepne ten "poslední" kontakt, který je pod napětím jen po dobu držení klíče ve "START" poloze. U Feliny jsem to nikdy nedělal, ale pokud je spínačka stejné konstrukce jako u favorita a potažmo i u "šáde", tak ten spínačový "spodek" drží vcelku se zámkovou částí jen 3 malé červíky po obvodu a po odstrojení všech plastů kolem by se měl ten spodek dát vyměnit za jiný, sehnaný například na vrakáči.

Všecko se to dá vyzkoušet s troškou rizika i bez měřáku jen s dvoumetrovým kusem izolovaného drátu, kterým se na zkoušku propojují odpovídající body elektrické instalace s kladným pólem akumulátoru - ale tohle už by měl dělat opravdu člověk, který elektrice rozumí a ví o rizicích, kde co může odpálit, pokud "šáhne jinam než má".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

otocim klickem do polohy startovani huci potenciometr skrtici klapky motor startuje ale cerpadlo nedava benzin protoze vypne rele a jediny co neni pripojeny je vetrak od chladice a neni priveden privod odvetravani z nadrze

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...