Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

dostali jsme v práci Yetiho 1.8 TSI 4x4 a dost mě u něj překvapuje řazení, kdy mi na palubáku ukazuje, že mám přeřadit na vyšší převodový stupeň, co jsem si všiml, tak mě nutí řadit kolem 2000 ot/min, takže výsledkem je z 95% podtočený motor - ve městě 50km/h, 5. převodový stupeň a motor točí 1250 ot/min, jak dlouho to může vydržet?? na druhou stranu když jedu na "4" nebo na "3" tak to zase hrozně žere - jasně je to přeplňovaná 1.8, ale tím spíš by se to mělo trochu točit né?

Myslíš, že při 2000 otáčkách podtáčíš motor, kterej už při 1500 otáčkách dosahuje max. krouťáku (250Nm)? ;)

Ja mam pri 55 kmh na 5ku asi 1400ot. Mozem ta ubezpecit, ze podtocene to nie je. ;)

Tento motor dokaze pri tychto otackach drzat rychlost aj do pomerne prudkeho kopca. Je tam ten krutiak hodne citit.

Dnesne motory to zvladaju bez problemov.

  • Autor

to je sice hezké, že krouťáku dosáhneš už při 1500 ot/min, ale to je jeho spodní hranice, celý rozsah je 1500 - 4500 ot/min, neznám tyhle škodovácké motory, ale osobně si myslím, že při 1500 ot na 5-ku nedochází k úplnému spalování směsi a tím dochází k zanášení egr ventilu, škrtící klapky a po čase to díky tomu bude škubat, nebo se mýlím?

... ach jo! Komu není rady, ať ... jezdí radši v oplu a točí ho aspoň 4000rpm! :feve:

  • Autor

co sem pleteš Opel? psal jsem snad jasně, že neznám škodovácké motory, tak nedělej chytrého a buď odpověz na co jsem se ptal nebo radši neodpovídej vůbec, protože ten tvůj příspěvek je zcela off topic

Upraveno od paznecht

Mám sice 1.4TSI, ale moc velký rozdíl v používání auta oproti 1.8TSI tu nebude (nepíši o výkonu, aby mě někdo nenapadl).

Domnívám se, že jde o nové auto, takže bych ho nyní v opravdu extrémně nízkých otáčkách netrápil a nesnažil se při 1250ot razantněji akcelerovat a raději používal častěji tu kvedlačku u pravé ruky, aspoň první 3000km.

Neboj, časem si zvykneš. Když přesednu do jiného auta také chvilku mám problém to v hlavě překvaltovat a začít turbo myslet.

I u mého motoru „radílek“ při 2000ot už nabádá k řadění a občas ho poslouchám.

1500ot opravdu není pro motor tohoto typu žádný problém.

  • Autor

OK, budu se s tím muset naučit - jenom jsem zapomněl napsat, že ho nemáme nového, ale má už něco najeto (cca 44.oookm), takže zajetý už je, šlo mi jenom o to, jak se k tomu chovat, díky za odpovědi :palec2:

Proboha chlape, co řešíš? Buď chci šetřit, pak poslouchám radilka, nebo chci závodit, pak určitě při 2000ot neřadím, nebo je mi to všechno fuk a pak i při 1250ot přidám pořádně plyn. I 1.4TSI má dostatečnou sílu aby si to přebrala bez větších námitek, natož tak 1.8TSI.

Takže, chovej se k autu slušně a máš to vychytaný.

Neviem odkial si zobral, ze pri nizkych otackach nedochadza k uplnemu spaleniu zmesi. Ved predsa pri nizkych otackach trva cely spalovaci cyklus dlhsie a tym padom je aj viac casu na spalenie zmesi.

Okrem toho, vies co je to lambda regulacia? Musel by si mat v tahu obe lambda sondy aby sa motor dostal do stavu ked nie je schopny spalit vsetku zmes. Ale to by su asi videl 100 chybovyh hlasok na pristrojovke a katalyzator by sa blizil do vecnych lovist :D

co sem pleteš Opel? psal jsem snad jasně, že neznám škodovácké motory, tak nedělej chytrého a buď odpověz na co jsem se ptal nebo radši neodpovídej vůbec, protože ten tvůj příspěvek je zcela off topic

... promiň, mělo mi už při pohledu na tvůj nick dojít, s kým mám tu čest a raději se rovnou držet starého dobrého přísloví:

"Moudrému napověz, ...!

Howgh!

Velka vdaka panovi Hrdlickovi za tento rozhovor (vid odkaz vyssie). Mam pocit, ze by ho mali vsetky auto servery pravidelne opakovat aspon raz do mesiaca, lebo po internete a forach koluje tolko bludov, ze clovek sa nestaci divit akym kravinam ludia v dnesnej dobe veria.

Upraveno od Sranki

  • Autor

Re: Artigas: celý topic jsem asi špatně pojmenoval, v podstatě mi nešlo ani tak o spotřebu, ale hlavně o to řazení vs. podtočení motoru

Re: Martin Bednář: díky za link, to je to co jsem potřeboval vědět

Re: demonx: Tebe ani nebudu komentovat :p

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.