Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

Motor

Vše o motoru, a výfucích, poruchy, úprav

    21 témat v tomto fóru

    1. Jaký motor pro Yetiho?

      • 75 odpovědí
      • 40 607 zobrazení
      • 0 odpovědí
      • 3 861 zobrazení
    2. LPG

      • 0 odpovědí
      • 5 833 zobrazení
    3. EGR Ventil

      • 8 odpovědí
      • 1 096 zobrazení
      • 5 odpovědí
      • 5 340 zobrazení
      • 23 odpovědí
      • 3 689 zobrazení
      • 27 odpovědí
      • 13 284 zobrazení
      • 2 odpovědi
      • 1 021 zobrazení
    4. Yeti spojka

      • 17 odpovědí
      • 5 135 zobrazení
    5. Jízda v terenu

      • 7 odpovědí
      • 2 613 zobrazení
      • 2 odpovědi
      • 2 407 zobrazení
      • 5 odpovědí
      • 2 774 zobrazení
    6. 7°DSG

      • 8 odpovědí
      • 4 207 zobrazení
      • 41 odpovědí
      • 26 225 zobrazení
      • 1 odpověď
      • 3 656 zobrazení
      • 82 odpovědí
      • 34 582 zobrazení
    7. Druh spojky 1.2 TSI

      • 1 odpověď
      • 3 108 zobrazení
    8. Houkani spojky pri zaberu

      • 0 odpovědí
      • 3 072 zobrazení
    9. Problémy s DSG

      • 19 odpovědí
      • 12 479 zobrazení
    10. závada spojky

      • 6 odpovědí
      • 5 500 zobrazení
      • 40 odpovědí
      • 18 295 zobrazení


    • Aktuální příspěvky

      • Zajimalo by me, co je spravne :))) slovnik zna jen slovo “homologacia”, nicmene ono “homologizacia” .... je velmi casto pouzivane :)
      • Pokud ma digitalni display predpokladam, ze jde o procesorovou nabíječku. Tam to je samozrejme trochu o algoritmu nabijeni resp. nabijeci charakteristice, zda pouziva charakteristiku s konstantnim proudem, napetim nebo inverzni charakteristiku (nabíječky si  meri vnitrni odpor baterie a podle toho koriguje nabijeci napeti/proud). Predpokladam, ze v pripade, ze ji nabijis v aute, tak spotrebice které zustanou zapojene ovlivnuji svým vnitřním odporem celkovy odpor soustavy a nabíječka to zrejme spatne vyhodnoti. (ale to je trochu spekulace :)) Kazdopadne, ze se AGM muze nabijet vetsim napetim nez zaplavena baterie je trochu mýtus. Ba naopak. Pokud to clovek 'trochu' prehnal s nabijecim napetim u stare zaplanene baterie, ale neprehral ji (a nezkroutily se desky), tak jen dolil vodu a celkem se nic nestalo. BTW: Jednou se mi ještě na S120 porouchal regulator alternatoru - slepily se kontakty (byl ještě mechanicky). Alternator tak neodbuzoval a daval tzv. co to slo (cca 16-20V). Po 60km se z baterie kouřilo jak z parni lokomotivy. Byla to ještě takova ta klasicka zalita asfaltem se zelenymi vicky. Asfalt se trochu roztekl, vicka zkroutila. Doma jsem ji nechal vychladnout a dolil jsem vodu. Paradoxne ji tento proces ozivil, protože z desek opadal sulfat a baterie pak startovala jako nova. Pokud to by to clovek udelal u AGM, tak ji proste vyvari a konec.
      • I ~100% lze dosáhnout, bez vyvaření, přeci jen saturace, či jak se této fázi říká, trvá několik hodin a je nejdelší nabíjecí fáze. Jinak jde o ukazatel aktuálního napětí, které je vidět na nabíječce , což je předpokládám napětí, které jde z nabíječky do baterie. Když je baterie připojena ve voze, napětí nejde přes 12.8V, přitom AGM se mají nabíjet vyšším... Když zapojená není, končí nabíjení na 14.8V  Jaký je nabíjecí proud, či zda-li se liší, to jsem neověřoval.    Jinak jde o Ultimate Speed ULGD 3.8 A1
      • Je třeba rozlisovat napeti na prazdno (svorkove napeti po 24 hodinách po skonceni nabíjecího cyklu) a nabijeci napeti (resp. maximalni napeti pouzitelne k nabiti baterie). Napeti na prazdno u plne nabite baterie při cca 20° C je zhruba 12.6-12.8V. Velikost maximalniho nabíjecího napeti je zavisla na teplote, ale udava se zpravidla jako 2.4-2.47V na jeden clanek tj. 14.4-14.82V na sesti-clankovou baterii. Při překroceni tohoto napeti dochazi ke zplynovani - dochází k rozkladu vody na kyslík a vodík. Lajcky receno akumulátor začne varit. Tento jev je samozrejme u zapouzdrene baterie nezadouci. U starsich zaplavenych baterii s vicky to nebyl az takovy problém, protože odparenou vodu bylo možno snadno dolit. Navíc jako indikator dobiti bylo možno zmerit hustotu elektrolytu. To u modernich baterii mozne není. Nizsi nabijeci napeti jiste není na zavadu, ale jen prodluzuje celkovou dobu nabijeni. @Shaarky Napeti 12.8V i při pripojene nabijecce, se mi zda ale az prilis male. Zkusil bych do serie s nabíječkou pripojit ampérmetr a zmerit jaky proud nabíječka dava. Zpravidla se udava, ze pro hlavni fazi nabijeni se pouziva proud o velikosti 0.1-0.3 jmenovite kapacity baterie tj. pro 72Ah baterii cca 7.2-21.6A. Levne nabíječky zpravidla dosahuji maximálního proudu 5-7A (vyjimecne 10A). Zalezi samozrejme na typu nabíječky, ale v pripade 12.8V ocekavam, ze dobijeci proud bude minimalni. O jakou nabíječku se jedna?
    ×