RuMeC Vloženo 6. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2011 Chci snížit felicii a nechci kupovat sportovní tlumiče (dojezdím 1,5roku do technické a půjde do lisu) a tak mě napadlo jedno řešení. Přední pružiny z tlumičů by jsem v půlce rozřezal, uřezal by jsem jednu otáčku, o další jednu otáčku by jsem tlumič zasunul do druhé části tlumiče a svařil k sobě (po celém obvodu jedné otáčky by byl svár). Tedy by pružiny byla teoreticky o 2 otáčky níže. Bude to fungovat ? Bude to bezpečné stím svárem ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 6. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2011 Takže ty chceš vyřešit nekupování sportovních tlumičů úpravou pružin? To nejde. Pružiny nemají žádné vlastní útlumy a tak je pro změnu útlumů provést změnu na tlumičích, ne na pérech. Pokud uřízneš jeden závit péra, dosáhneš 2 věcí současně - auto se sníží a zároveň se pružina stvrdí. Ale rozhodně bys to měl udělat - pokud vůbec - nahoře nebo dole, ne veprostřed. Během výroby prochází péro řadou operací, mj. tepelným zpracováním. Tebou popsaným způsobem dosáhneš mimo jiné toho, že péro ve svařované oblasti změkne. Tady se do něj bude koncentrovat napětí tak dlouho až praskne. Můžeš mi říct, čeho chceš vlastně dosáhnout? Jaký je cílový stav? Nižší předek auta? Tvrdší pérování? Nebo co vlastně? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RuMeC Vloženo 6. Listopad 2011 Autor Sdílet Vloženo 6. Listopad 2011 Chci dosáhnout menšího náklonu v zatáčkách a snížení auta (tedy celkově lepší ovladatelnosti). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 6. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2011 Přední pružiny z tlumičů by jsem v půlce rozřezal, uřezal by jsem jednu otáčku, o další jednu otáčku by jsem tlumič zasunul do druhé části tlumiče a svařil k sobě (po celém obvodu jedné otáčky by byl svár). Tedy by pružiny byla teoreticky o 2 otáčky níže. bože, tady si snad dělá někdo **** Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 6. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2011 Chci dosáhnout menšího náklonu v zatáčkách a snížení auta (tedy celkově lepší ovladatelnosti). Tak si na předek namontuj stabilizátor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 7. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2011 Vylej si podběhy a dno kufru betonem, zaručeně to bude mít požadovaný snižovací i stabilizační efekt. Akorát bacha na silnější nedotáčivost, bude to tahat čumák daleko víc ven ze zatáčky... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.