Přejít na obsah

GO motoru ?


Lenny93

Doporučené příspěvky

zdravím vás tu všechny, hlavou se mi honí myšlenka zainvestovat do GO motoru. Co to všechno obnáší, kolik si připravit, na co dávat pozor a hlavně má to vůbec cenu ? Mám 1,6 SRi jsem z motorem nad míru spokojen ale už to není žádný mladík, má najeto 256 000 km, ale je pravidelně servisovaný, jsou pravidelně měněné náplně za předepsané a s motorem se jezdí s rozumem ( málokdy ho pořádně proženu ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co takle, než začneš kuchat něco co funguje, prvně motor proměřit? Tlaky ve válcích, vstřikovací tlaky atd...

Pokud ti moc nežere -jak PHM tak olej, je podle mě zbytečný se v tem vrtat. Je to Spousta práce a peněz.

Jinak jen přebrus kliky nás na OPELu stál 12 000, pak bys měl výbrus válců, nový písty s kroužkama, ojnice, komplet ložiska, rozvody, vodní pumpa, vačka, přebrousit-zabrousit hlavu a ventily. Proplach-odmaštění chladícího okruhu-to jediný má u fungujícího motoru smysl, Proplach mazací části.

Nemůžu říc kolik by stál tenhle motor, ale v roce 2004 nebo 2005 stála generálka naftovýho z náklaďáku motoru 60 000 kč -vím to, bo sem jí musel dělat. A to ten motor byl jednoduchá mechanika-žádný hydroštely ani turbo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ok :-) no olej žere přiměřeně, dle tabulek výrobce dokonce předepsaně a PHM taky bez problémů.... říkáte tedy, dokud vše šlape tak se v tom nevrtat... Jediný rozumný je tedy pročištění mazacích kanálků a mazací soustavy jako takový ? Jak se to dělá ? Dá se to udělat v domácích podmínkách, nebo je lepší oslovit servis ?

Editováno: , autor: Luďa
Necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to dělal garážník doma. Má čistidlo od Würtu. Uděláš to klidně sám doma, jen musíš mít na to ten roztok a kam vypustit starej olej.

Před výměnou oleje, upustíš olej a naliješ tam tendle sajrajt. Chvílu to tam necháš kolovat (cca 20 km) a pak klasicky vyměníš olej.

S chladící soustavou to samo. Jen já pak nelil směs destilovaný vody a clad. směsy, ale čistou G12.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PS.: samozřejmě, že je to jelší lej do teplýho motoru kdy je olej prohřátej. Pokud pakuješ venku a budeš mít motor promrzlej, tak to není to pravý vořechový. A to že ho necháš třeba hoďku klapat na volnoběh nepomůže.

Projeď auto, ať se prohřeje i olej -bacha na to, budík v autě ti ukazuje teolotu vody, ne oleje, upust, nali to tam, projeď ve vyšších votáčkách, ať se to dostane všude (volnoběh není ideál) a vypustit.

Mě to dělal v létě a to si před tím zajel vodtáhnout auto-cca 50 km, takže motor byl fakt 100% prohřátej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to udělat musel bo mi fouklo těsnění a zmixovala se mi voda a volej.

Nebezpečný to je, když to vypiješ nebo v motoru necháš spoustu km. Je to fakt žeravá sračka. Jeden borec to tam nalil a najezdil cca 3000 km, tak to nechalo trošku následky, ale ten motor byl ko už před tím.

A taky pokud nevyčistíš sací koš ve vaně a nevyměníš filtry. Dělá to na dost autech a jediná změna co i na svým pozoruju je, že se rychlejc ohřeje, ale v létě líp chladí, takže se dýl spíná ventilátor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no filtr bych vyměnil 100% to mě čeká na jaře, takže bych to udělal při jednom a vyčistit sací koš.. ? Představuju si to jako sundat vanu a vyčistit, správně ?

co těsnění a hadice ? Myslím, že těm to taky nebude zrovna prospívat, kolik se s tim sajrajtem v motoru má ideálně najet aby to nezačlo žrát hadice a těsnění ? Je to pak potřeba třeba u toho chladícího okruhu nějak propláchnout než to napustím znova ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, ppřesně tak. Vana dolů, vyčistit vanu a zároveň i koš.

Čistidlo do oleje je větší marast a tam to moc nemá co sežrat. Ale pokud máš teplej motor-olej, stačí tak do 30i km ve vyšších otáčkách aby to projelo motorem.

Čistidlo do chladící soustavy ti může sežrat těsnění pod hlavou a hadice když to necháš dlouho v motoru. Ale to se bavíme tak v řádu tisíce km.

Samozřejmě pokud jsou těsnění a hadice už načitý a kapou, tak se to projeví.

Já to proplachoval po výměně těsnění pod hlavou. Dělal sem to na 6x. 5x s čistícím přípravakem do destilovaný vody, šestá byla čistá voda a pak čistá G12++. Ten proplach vodou než dáš chladící směs to dost naředíš. A halvně uvidíš co ti z toho vyteče. Já to nemusel dělat tolikrát, ale kvůli vodnímu kameni sem to udělal.

Proplach voleje zdravýmu motoru to nic neudělá a kterej je před smrtí, tak se to jen urychlí. A hlavně, není to dělaný na to, že před každou výměnou oleje to propláchneš. Je to na vodstranění bordelu po průsaku vody do voleje a použití nekvalitního voleje. Podle doporučení mechošů co sem se s něma bavil, se to má dělat max jednou za 100 000 km. Ale jen když sou potíže. Jinak to stačí třeba po 200 000 jako prevence, častějc to je zbytečný.

Proplach vody udělej, pokud předchozí majitel tam lil obyč. vodu a ne destilku.

Ale dobrej prodejce ti poradí a řekne jakej čistič je pro tvůj motor to pravý vořechový a jak to používat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...