Přejít na obsah

CHYBA Řídící jednotka

Andrysek

Doporučené příspěvky

Ahoj! Před dvěma týdny jsem přivezl z Německa svoji první OII 2,0 FSI, 110 kW, 2006, 115 000km. Jízdní vlastnosti paráda, pracuji na sobě a spotřebě : ) Vypadá šíleně, prodělala krupobití, žádná krasavice, skla vyměněna (dovezena odtahem), karosérie přijde na řadu mnohem později. Cena zohledňovala stav "estetické totálky", díky němuž jsem mohl pořídit pro rodinu se dvěma dětmi vůz, na který bych asi normálně nedosáhl. Dnes mi v autorizovaném servisu připravili prima vánoční dárek - oranžová kontrolka odkazuje na chybu v řídící jednotce, prý nutná výměna - cena 45 000,- k tomu doporučují (logicky) rozvody asi 11 000 Kč.

Prosím poraďte, jsem neznalý laik:

1/ máte někdo zkušenost s podobným problémem, popř. výměnou u neautorizovaného prodejce? Za jakou cenu, alespoň přibližně prosím?

2/ je naivní se domnívat, že by se mnou někdo jednal o reklamaci dovezeného vozu? Někde jsem četl, že by snad v Německu měla existovat dokonce roční garance. Před koupí jsem se na to doptával, ale bylo znát, že debaty o "pomlácené škodovce" jsou pro zaměstnance německého bazaru ztrátou času. Ano, mělo mě to odradit, udělal jsem chybu. Navíc jsem už do auta investoval a změnil jeho stav - přihlášení, výměna oken, zadní světlo atd.

3/ hraju ruskou ruletu, pokud čekám, až se výše uvedená a stále svítící kontrolka nějak projeví při jízdě? Dosud se tak neděje. V současné době si takovou opravu nemůžu dovolit.

4/ zvyšuji zásadním způseobem riziko, když odložím rozvody o 10 000 km?

Všem přeji pohodové svátky, mnoho bezpečných kilometrů a případným odpovídatelům děkuji.

Andrysek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jsou i firmy, který ty jednotky opravujou zkus třeba www.cimbu.cz atd, ale je dost otázkou co tomu vůbec je.