drahyx Vloženo 24. leden 2012 Sdílet Vloženo 24. leden 2012 Zdravím seřizoval sem vůle ventilů u mé feldy 1.3 50kw dle příručky 25 sacák 20 výfuk a motor rapidně ztratil výkon netáhne a nechce se mu do otáček Prosím pomozte. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hagrid_cZ Vloženo 24. leden 2012 Sdílet Vloženo 24. leden 2012 (editace) Z jakého materiálu máš zdvihátka? Hliníková či ocelová? Nejsem si jistý zda se užívali pouze hliníky... A ještě při jaké teplotě jsi to nastavoval? Editováno: 24. leden 2012, autor: Hagrid_cZ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
drahyx Vloženo 24. leden 2012 Autor Sdílet Vloženo 24. leden 2012 Myslím ze hliníková a seřizoval sem při zahřátém motoru cca 70° Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hagrid_cZ Vloženo 25. leden 2012 Sdílet Vloženo 25. leden 2012 Ventily se nastavuji, při studeném motoru. Teplota kolem 20°C. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
drahyx Vloženo 25. leden 2012 Autor Sdílet Vloženo 25. leden 2012 Vážně??Mě zase říkal známej že se seřizují při zahřátém motoru.Ale dam na tebe a zkusím to ještě jednou a za studena. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hagrid_cZ Vloženo 25. leden 2012 Sdílet Vloženo 25. leden 2012 Mám to ověřeno z dílenské příručky. Jinak záleží na typu automobilu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
drahyx Vloženo 25. leden 2012 Autor Sdílet Vloženo 25. leden 2012 A myslíš že by to mělo takovej vliv na výkon??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hagrid_cZ Vloženo 25. leden 2012 Sdílet Vloženo 25. leden 2012 No nevím, ale pokud se s motorem nedělalo nic jiného, tak to může být seřízením ventilů. Jinak se s motorem nic kromě sundání víka nedělalo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
drahyx Vloženo 25. leden 2012 Autor Sdílet Vloženo 25. leden 2012 Ne ne jenom seřízení.No musí to byt tím seřízením jen mě překvapuje že pár setinek udělá takovouhle rotyku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hagrid_cZ Vloženo 25. leden 2012 Sdílet Vloženo 25. leden 2012 (editace) Hlavně výkon není to nejdůležitější. Horší je, že se můžou podpálit ventily a to je potom o sundavání hlavy. Potom ještě otázka čím si to měřil? A zda jsi správně určil výfuk a sání. Editováno: 25. leden 2012, autor: Hagrid_cZ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
drahyx Vloženo 25. leden 2012 Autor Sdílet Vloženo 25. leden 2012 Měřil se to normálníma spárovejma měrkama.A určeni vyfuku a saní je spravné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hagrid_cZ Vloženo 25. leden 2012 Sdílet Vloženo 25. leden 2012 Tak to přeměř někde v teple se studeným motorem a uvidíš. Potom napiš jak jsi dopadl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
drahyx Vloženo 25. leden 2012 Autor Sdílet Vloženo 25. leden 2012 Jj zítra na to vlitnu.Určo napišu jak sem dopadl doufam že to bude v poho.Každopádně moc dekuju za info. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
drahyx Vloženo 25. leden 2012 Autor Sdílet Vloženo 25. leden 2012 Tak po dnešním znovu seřízení na studeném motoru auto opět běhá tak jak má Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hagrid_cZ Vloženo 25. leden 2012 Sdílet Vloženo 25. leden 2012 Tak to jsem rád. A nedej příště na rady oboru neznalých. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 26. leden 2012 Sdílet Vloženo 26. leden 2012 A ptal se někdo PROČ se vlastně dělá ta vůle mezi ventilem a zdvihacím ústrojím u OHV rozvodu a PROČ se dělá na studeném motoru? Protože (hlavně) ty zdvihací tyčky u OHV motoru se teplem roztáhnou a vůle se zmenší = ventily se budou otevírat přesně jak bude velet vačka. Když se vůle nastaví na teplém motoru, kdy jsou tyčky roztáhnuté, budou jednak ventily nedostatečně otevřené už na teplém motoru a co hlavně, na studeném se sotva otevřou = motor bude mít málo vzduchu a bude špatně vyfukovat, takže se bude dusit. Opačný stav by nastal, kdyby se zdvih ventilů nastavil za studena bez vůle a po roztažení zdvihacích tyček by ventily zůstávaly pootevřené = pak by hrozila nejen ztráta výkonu vinou snížení komprese, ale i podpálení trvale odlehčených ventilů atd... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MATTESS136 Vloženo 26. leden 2012 Sdílet Vloženo 26. leden 2012 Jen taková technická - na upravených motorech se seřizují vůle ventilů na motoru zahřátém na provozní teplotu. Hodnoty udává výrobce vačky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hagrid_cZ Vloženo 26. leden 2012 Sdílet Vloženo 26. leden 2012 (editace) Není pravidlem, že by se při zvýšené teplotě vůle zmenšila naopak se při vzrůstající teplotě zvětšuje. V ideálním případě se v závislosti na teplotě vůle vůbec nemění. Editováno: 26. leden 2012, autor: Hagrid_cZ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MATTESS136 Vloženo 26. leden 2012 Sdílet Vloženo 26. leden 2012 Právě vůle za tepla pro sportovní vačku má větší hodnoty než za studena (např. 0,35/0,45). Jinak mě motorář seřizuje i na serii vůle za tepla. Ale ten ví, kolik nastavit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hagrid_cZ Vloženo 26. leden 2012 Sdílet Vloženo 26. leden 2012 (editace) To byla reakce na post od Ekkar_z_Bastlírny. Jinak v případě sportovních úprav, tak tam neplatí běžná pravidla. Jinak správně se vůle s teplotou nemění nebo zvyšuje. Nikdy se nezmenšuje. Vůle u ventilů není k vyrovnání tepelné roztažnosti, ale slouží k zajištění úplného uzavření ventilu. Editováno: 26. leden 2012, autor: Hagrid_cZ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 26. leden 2012 Sdílet Vloženo 26. leden 2012 ... Jinak správně se vůle s teplotou nemění nebo zvyšuje. Nikdy se nezmenšuje. Vůle u ventilů není k vyrovnání tepelné roztažnosti, ale slouží k zajištění úplného uzavření ventilu. Hm, tak to asi kovy běžně používaný v motorech mají zápornej koeficient dýlkový roztažnosti a tím pádem jak zdvihací tyčky, tak dříky ventilů se s ohřátím smrskávaj. Jinak si ten fakt "vůle se s teplotou nemění nebo se zvyšuje" vysvětlit nedokážu. Holt jsem asi blbej a měl jsem se víc učit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 26. leden 2012 Sdílet Vloženo 26. leden 2012 čo sa tu človek nedozvie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 26. leden 2012 Sdílet Vloženo 26. leden 2012 Taky se sám sobě divím, jak jsem s takovýma mezerama ve vzdělání vůbec moh´ prolézt školou ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hagrid_cZ Vloženo 26. leden 2012 Sdílet Vloženo 26. leden 2012 Já jsem neřekl, že se materiály neroztáhnou, ale jedná se o to, že užité materiály jsou u jednotlivých částí rozdílné, takže například uložení vahadla se roztahuje více než tyčky a tím se zajistí stále stejná ventilová vůle. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 26. leden 2012 Sdílet Vloženo 26. leden 2012 ... užité materiály jsou u jednotlivých částí rozdílné, takže například uložení vahadla se roztahuje více než tyčky a tím se zajistí stále stejná ventilová vůle. Pak ovšem nechápu důvod, proč se vlastně mají ventily na sériovém neupravovaném motoru seřizovat za studena, když podle Hagrida se ty vůle s teplotou nemění... Kdyby se ta vůle s teplotou neměnila, bylo by to přece jedno jestli se to nastaví na motoru ohřátém, nebo na studeném - nebo proč se to teda má dělat za studena? Jak vidno, asi jsem študoval fyziku někde v kravíně, když nechápu tak základní věci... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.