Přejít na obsah

Po seřízení vůlí ventilů stratila výkon


drahyx

Doporučené příspěvky

Říkám, že v ideálním případě se nemění, ale že se někdy i zvětšuje. Takže se za studena seřizuje určitá základní hodnota.

Tady přikládám obrázek s popisem z učebnice, kterou jsem ještě našel v PC.

vstiekyl.png

Jinak pokud jde o fyziku, tak je to tak, že součást, která má větší rozměr (hlava) se zákonitě roztahuje více než součást menší (tyčky).

Editováno: , autor: Hagrid_cZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím co za školy máte, ale u ventilového rozvodu OHV je to takto . A pokud si myslíte že hmoty rozměrné se teplotou roztahují o stejný rozměr jako hmoty méně rozměrné, tak už opravdu nevím. A je mi jedno co si o tom myslíte vy důležité je jak je to skutečně. Doporučuji si o tom něco přečíst. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vám nepovím čím je to docíleno, zda se používá jiná slitina na tyčky a jiná na hlavu, ale i ve studijních materiálech co jsme dostávali ve škole to tak bylo a u závěrečných zkoušek byla správná odpověď > zvětšuje se či nemění. Je to z bezpečnostních důvodů konstruováno takto, aby nedošlo k podpálení ventilů.

Navíc hlava má daleko větší teplotu než tyčky :)

Editováno: , autor: Hagrid_cZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Že se vám do toho pletu. Hagrid_cZ má pravdu. Jde o to, že blok motoru je hliníkový a tyčky jsou (bývaly) ocelové. U bloku je největší délka a proto největší roztažnost. Hliník má větší roztažnost než ocel. Vůle se nastavuje proto, aby ventily u promrzlého motoru nezůstaly pootevřené, pak by nešel ani nastartovat. Provozní vůlu při provozní teplotě je okolo 0,4 mm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to sice postarší téma, ale nejsou tyčky hliníkové a jen jejich konce ocelové?

Mám za to, že takhle to bylo u motorů Š100/130, proč by to nemělo být i u Felicií a Favoritů když to jsou pořád stejné motory, nevím.

Myslím i, že celá ocelová tyčka by byla zbytečně těžká.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano jsou hliníkové s ocelovými konci. O tom se píše už v příloze předchozího příspěvku. Na ulož to jsem našel dvě knihy o Favoritovi (na Felicii to bude podobné). V jedné se píše, že když je velký mráz, mohly by při malé vůli zůstat ventily nedovřené a ve druhé je tabulka s teplotami a vůlemi a pro teploty do 57 st. je vůle 0,35 mm.

 

Takže je zřejmé, že se zvyšující se teplotou se vůle zvětšuje a naopak.

 

Na vůli za studena bude mít vlit tvar i vačky. Na té části, kde je vůle a zdvihátko se vačky nedotýká, je jedno, jestli bude vůle 0,2 mm nebo 2 mm. Když bude zkonstruhovaná na 2 mm a dobře seřízená na 2 mm, tak to na funkci nebude mít vliv. To píšu proto, aby jste se nepozastavovali nad tím, proč je u hliníkové tyčky stejná vůle jako u ocelové. Proto, že vačka pro hliníkovou tyčku má ve volné části menší průměr.

seřizování ventilů.pdf

seřizování ventilů_2.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě tady chybí údaj, o kolik ° se ohřeje zvedací tyčka za provozu a o kolik desetin mm se tím pádem roztáhne do dýlky a o kolik ° se ohřeje dřík ventilu a o kolik se tím pádem do dýlky roztáhne ten. Já si myslím, že ta dilatace bude vždycky větší u ventilu (minimálně v % dýlky, možná ne v absolutních mm), protože ventil se ohřívá na daleko vyšší teplotu než tyčka = je daleko blíž ke spalovacímu prostoru než tyčka a kolem vejfukáče krom toho letí plyn žhavej cca 800-1200°C. 

 

A jak to potom je s ventilovou vůlej u motoru, kterej zvedací tyčku ve ventilovým rozvodu vůbec nemá = rozvod SV nebo (X krát)OHC? U těch se taky vůle za provozu s ohřevem ZVĚTŠUJE, jak se tady někdo neustále pokouší tvrdit o rozvodu OHV?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...