Přejít na obsah

Po seřízení vůlí ventilů stratila výkon


drahyx

Doporučené příspěvky

A ptal se někdo PROČ se vlastně dělá ta vůle mezi ventilem a zdvihacím ústrojím u OHV rozvodu a PROČ se dělá na studeném motoru?

Protože (hlavně) ty zdvihací tyčky u OHV motoru se teplem roztáhnou a vůle se zmenší = ventily se budou otevírat přesně jak bude velet vačka. Když se vůle nastaví na teplém motoru, kdy jsou tyčky roztáhnuté, budou jednak ventily nedostatečně otevřené už na teplém motoru a co hlavně, na studeném se sotva otevřou = motor bude mít málo vzduchu a bude špatně vyfukovat, takže se bude dusit. Opačný stav by nastal, kdyby se zdvih ventilů nastavil za studena bez vůle a po roztažení zdvihacích tyček by ventily zůstávaly pootevřené = pak by hrozila nejen ztráta výkonu vinou snížení komprese, ale i podpálení trvale odlehčených ventilů atd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To byla reakce na post od Ekkar_z_Bastlírny. Jinak v případě sportovních úprav, tak tam neplatí běžná pravidla.

Jinak správně se vůle s teplotou nemění nebo zvyšuje. Nikdy se nezmenšuje. Vůle u ventilů není k vyrovnání tepelné roztažnosti, ale slouží k zajištění úplného uzavření ventilu.

Editováno: , autor: Hagrid_cZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...

Jinak správně se vůle s teplotou nemění nebo zvyšuje. Nikdy se nezmenšuje. Vůle u ventilů není k vyrovnání tepelné roztažnosti, ale slouží k zajištění úplného uzavření ventilu.

Hm, tak to asi kovy běžně používaný v motorech mají zápornej koeficient dýlkový roztažnosti a tím pádem jak zdvihací tyčky, tak dříky ventilů se s ohřátím smrskávaj. Jinak si ten fakt "vůle se s teplotou nemění nebo se zvyšuje" vysvětlit nedokážu. Holt jsem asi blbej a měl jsem se víc učit.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... užité materiály jsou u jednotlivých částí rozdílné, takže například uložení vahadla se roztahuje více než tyčky a tím se zajistí stále stejná ventilová vůle.

Pak ovšem nechápu důvod, proč se vlastně mají ventily na sériovém neupravovaném motoru seřizovat za studena, když podle Hagrida se ty vůle s teplotou nemění... Kdyby se ta vůle s teplotou neměnila, bylo by to přece jedno jestli se to nastaví na motoru ohřátém, nebo na studeném - nebo proč se to teda má dělat za studena? Jak vidno, asi jsem študoval fyziku někde v kravíně, když nechápu tak základní věci...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...