Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím seřizoval sem vůle ventilů u mé feldy 1.3 50kw dle příručky 25 sacák 20 výfuk a motor rapidně ztratil výkon netáhne a nechce se mu do otáček :( Prosím pomozte.

Z jakého materiálu máš zdvihátka? Hliníková či ocelová? Nejsem si jistý zda se užívali pouze hliníky...

A ještě při jaké teplotě jsi to nastavoval?

Upraveno od Hagrid_cZ

  • Autor

Myslím ze hliníková a seřizoval sem při zahřátém motoru cca 70°

Ventily se nastavuji, při studeném motoru. Teplota kolem 20°C.

  • Autor

Vážně??Mě zase říkal známej že se seřizují při zahřátém motoru.Ale dam na tebe a zkusím to ještě jednou a za studena.

Mám to ověřeno z dílenské příručky. Jinak záleží na typu automobilu.

  • Autor

A myslíš že by to mělo takovej vliv na výkon???

No nevím, ale pokud se s motorem nedělalo nic jiného, tak to může být seřízením ventilů. Jinak se s motorem nic kromě sundání víka nedělalo?

  • Autor

Ne ne jenom seřízení.No musí to byt tím seřízením jen mě překvapuje že pár setinek udělá takovouhle rotyku.

Hlavně výkon není to nejdůležitější. Horší je, že se můžou podpálit ventily a to je potom o sundavání hlavy. :kol-32:

Potom ještě otázka čím si to měřil? A zda jsi správně určil výfuk a sání.

Upraveno od Hagrid_cZ

  • Autor

Měřil se to normálníma spárovejma měrkama.A určeni vyfuku a saní je spravné.

Tak to přeměř někde v teple se studeným motorem a uvidíš. Potom napiš jak jsi dopadl. :)

  • Autor

Jj zítra na to vlitnu.Určo napišu jak sem dopadl doufam že to bude v poho.Každopádně moc dekuju za info.

  • Autor

Tak po dnešním znovu seřízení na studeném motoru auto opět běhá tak jak má -_-

Tak to jsem rád. A nedej příště na rady oboru neznalých.

A ptal se někdo PROČ se vlastně dělá ta vůle mezi ventilem a zdvihacím ústrojím u OHV rozvodu a PROČ se dělá na studeném motoru?

Protože (hlavně) ty zdvihací tyčky u OHV motoru se teplem roztáhnou a vůle se zmenší = ventily se budou otevírat přesně jak bude velet vačka. Když se vůle nastaví na teplém motoru, kdy jsou tyčky roztáhnuté, budou jednak ventily nedostatečně otevřené už na teplém motoru a co hlavně, na studeném se sotva otevřou = motor bude mít málo vzduchu a bude špatně vyfukovat, takže se bude dusit. Opačný stav by nastal, kdyby se zdvih ventilů nastavil za studena bez vůle a po roztažení zdvihacích tyček by ventily zůstávaly pootevřené = pak by hrozila nejen ztráta výkonu vinou snížení komprese, ale i podpálení trvale odlehčených ventilů atd...

Jen taková technická - na upravených motorech se seřizují vůle ventilů na motoru zahřátém na provozní teplotu. Hodnoty udává výrobce vačky

Není pravidlem, že by se při zvýšené teplotě vůle zmenšila naopak se při vzrůstající teplotě zvětšuje. V ideálním případě se v závislosti na teplotě vůle vůbec nemění.

Upraveno od Hagrid_cZ

Právě vůle za tepla pro sportovní vačku má větší hodnoty než za studena (např. 0,35/0,45). Jinak mě motorář seřizuje i na serii vůle za tepla. Ale ten ví, kolik nastavit

To byla reakce na post od Ekkar_z_Bastlírny. Jinak v případě sportovních úprav, tak tam neplatí běžná pravidla.

Jinak správně se vůle s teplotou nemění nebo zvyšuje. Nikdy se nezmenšuje. Vůle u ventilů není k vyrovnání tepelné roztažnosti, ale slouží k zajištění úplného uzavření ventilu.

Upraveno od Hagrid_cZ

...

Jinak správně se vůle s teplotou nemění nebo zvyšuje. Nikdy se nezmenšuje. Vůle u ventilů není k vyrovnání tepelné roztažnosti, ale slouží k zajištění úplného uzavření ventilu.

Hm, tak to asi kovy běžně používaný v motorech mají zápornej koeficient dýlkový roztažnosti a tím pádem jak zdvihací tyčky, tak dříky ventilů se s ohřátím smrskávaj. Jinak si ten fakt "vůle se s teplotou nemění nebo se zvyšuje" vysvětlit nedokážu. Holt jsem asi blbej a měl jsem se víc učit.

čo sa tu človek nedozvie :kol-27:

Taky se sám sobě divím, jak jsem s takovýma mezerama ve vzdělání vůbec moh´ prolézt školou ...

Já jsem neřekl, že se materiály neroztáhnou, ale jedná se o to, že užité materiály jsou u jednotlivých částí rozdílné, takže například uložení vahadla se roztahuje více než tyčky a tím se zajistí stále stejná ventilová vůle.

... užité materiály jsou u jednotlivých částí rozdílné, takže například uložení vahadla se roztahuje více než tyčky a tím se zajistí stále stejná ventilová vůle.

Pak ovšem nechápu důvod, proč se vlastně mají ventily na sériovém neupravovaném motoru seřizovat za studena, když podle Hagrida se ty vůle s teplotou nemění... Kdyby se ta vůle s teplotou neměnila, bylo by to přece jedno jestli se to nastaví na motoru ohřátém, nebo na studeném - nebo proč se to teda má dělat za studena? Jak vidno, asi jsem študoval fyziku někde v kravíně, když nechápu tak základní věci...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.