Publikováno Leden 24, 201213 r Zdravím seřizoval sem vůle ventilů u mé feldy 1.3 50kw dle příručky 25 sacák 20 výfuk a motor rapidně ztratil výkon netáhne a nechce se mu do otáček Prosím pomozte.
Leden 24, 201213 r Z jakého materiálu máš zdvihátka? Hliníková či ocelová? Nejsem si jistý zda se užívali pouze hliníky... A ještě při jaké teplotě jsi to nastavoval? Upraveno Leden 24, 201213 r od Hagrid_cZ
Leden 25, 201213 r Autor Vážně??Mě zase říkal známej že se seřizují při zahřátém motoru.Ale dam na tebe a zkusím to ještě jednou a za studena.
Leden 25, 201213 r No nevím, ale pokud se s motorem nedělalo nic jiného, tak to může být seřízením ventilů. Jinak se s motorem nic kromě sundání víka nedělalo?
Leden 25, 201213 r Autor Ne ne jenom seřízení.No musí to byt tím seřízením jen mě překvapuje že pár setinek udělá takovouhle rotyku.
Leden 25, 201213 r Hlavně výkon není to nejdůležitější. Horší je, že se můžou podpálit ventily a to je potom o sundavání hlavy. Potom ještě otázka čím si to měřil? A zda jsi správně určil výfuk a sání. Upraveno Leden 25, 201213 r od Hagrid_cZ
Leden 25, 201213 r Autor Měřil se to normálníma spárovejma měrkama.A určeni vyfuku a saní je spravné.
Leden 25, 201213 r Tak to přeměř někde v teple se studeným motorem a uvidíš. Potom napiš jak jsi dopadl.
Leden 25, 201213 r Autor Jj zítra na to vlitnu.Určo napišu jak sem dopadl doufam že to bude v poho.Každopádně moc dekuju za info.
Leden 26, 201213 r A ptal se někdo PROČ se vlastně dělá ta vůle mezi ventilem a zdvihacím ústrojím u OHV rozvodu a PROČ se dělá na studeném motoru? Protože (hlavně) ty zdvihací tyčky u OHV motoru se teplem roztáhnou a vůle se zmenší = ventily se budou otevírat přesně jak bude velet vačka. Když se vůle nastaví na teplém motoru, kdy jsou tyčky roztáhnuté, budou jednak ventily nedostatečně otevřené už na teplém motoru a co hlavně, na studeném se sotva otevřou = motor bude mít málo vzduchu a bude špatně vyfukovat, takže se bude dusit. Opačný stav by nastal, kdyby se zdvih ventilů nastavil za studena bez vůle a po roztažení zdvihacích tyček by ventily zůstávaly pootevřené = pak by hrozila nejen ztráta výkonu vinou snížení komprese, ale i podpálení trvale odlehčených ventilů atd...
Leden 26, 201213 r Jen taková technická - na upravených motorech se seřizují vůle ventilů na motoru zahřátém na provozní teplotu. Hodnoty udává výrobce vačky
Leden 26, 201213 r Není pravidlem, že by se při zvýšené teplotě vůle zmenšila naopak se při vzrůstající teplotě zvětšuje. V ideálním případě se v závislosti na teplotě vůle vůbec nemění. Upraveno Leden 26, 201213 r od Hagrid_cZ
Leden 26, 201213 r Právě vůle za tepla pro sportovní vačku má větší hodnoty než za studena (např. 0,35/0,45). Jinak mě motorář seřizuje i na serii vůle za tepla. Ale ten ví, kolik nastavit
Leden 26, 201213 r To byla reakce na post od Ekkar_z_Bastlírny. Jinak v případě sportovních úprav, tak tam neplatí běžná pravidla. Jinak správně se vůle s teplotou nemění nebo zvyšuje. Nikdy se nezmenšuje. Vůle u ventilů není k vyrovnání tepelné roztažnosti, ale slouží k zajištění úplného uzavření ventilu. Upraveno Leden 26, 201213 r od Hagrid_cZ
Leden 26, 201213 r ... Jinak správně se vůle s teplotou nemění nebo zvyšuje. Nikdy se nezmenšuje. Vůle u ventilů není k vyrovnání tepelné roztažnosti, ale slouží k zajištění úplného uzavření ventilu. Hm, tak to asi kovy běžně používaný v motorech mají zápornej koeficient dýlkový roztažnosti a tím pádem jak zdvihací tyčky, tak dříky ventilů se s ohřátím smrskávaj. Jinak si ten fakt "vůle se s teplotou nemění nebo se zvyšuje" vysvětlit nedokážu. Holt jsem asi blbej a měl jsem se víc učit.
Leden 26, 201213 r Taky se sám sobě divím, jak jsem s takovýma mezerama ve vzdělání vůbec moh´ prolézt školou ...
Leden 26, 201213 r Já jsem neřekl, že se materiály neroztáhnou, ale jedná se o to, že užité materiály jsou u jednotlivých částí rozdílné, takže například uložení vahadla se roztahuje více než tyčky a tím se zajistí stále stejná ventilová vůle.
Leden 26, 201213 r ... užité materiály jsou u jednotlivých částí rozdílné, takže například uložení vahadla se roztahuje více než tyčky a tím se zajistí stále stejná ventilová vůle. Pak ovšem nechápu důvod, proč se vlastně mají ventily na sériovém neupravovaném motoru seřizovat za studena, když podle Hagrida se ty vůle s teplotou nemění... Kdyby se ta vůle s teplotou neměnila, bylo by to přece jedno jestli se to nastaví na motoru ohřátém, nebo na studeném - nebo proč se to teda má dělat za studena? Jak vidno, asi jsem študoval fyziku někde v kravíně, když nechápu tak základní věci...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.