Přejít na obsah

MOTOR MPI


ttominoo

Doporučené příspěvky

Ahoj, nasel jsem spoustu temat, kde se lidi hadaj jestli je lepsi mpi, nebo htp. Ale ke spis zajima, co to vlastne to mpi je, jako vlastnosti tohoto motoru. Spatny motory to asi nebudou, kdyz je mpi i na oktavkach a nekde jsem se docetl, ze dokonce budou i v citigo. Jaky ie rozdil mezi mpi a bmm. A hlavne, prosimvas, kde je u felicie v 1.3 mpi termostat, vim, ze se mi budete smat, ale vsude jsou navody jak vymenit, ale kde ho mam najit? Nejlepe fotka prosim.....dik moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MPi označuje především vstřikování - Multi Point Injection (více bodové). BMM - Bosch Mono Motronic (jednobodové). Ale motor označený ve Felicii jako MPi je zcela jiný než v Octavii.

Termostat je u v takovém domečku při pohledu od masky v pravo u hlavy válců

foto

EDIT:tento je předělaný na hliník. Standart je plast

post-15744-0-30843000-1328615896_thumb.j

Editováno: , autor: Luďa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak už psal MATTES136, MPI je jen označení pro více bodové vstřikování, které má snad dneska většina benzínových aut..

Čili MPI má i Fabia HTP jen je označována právě jako HTP, což zase značí High Torque Performance, tedy vyznačuje hlavní prioritu motoru.

Octavia má i třeba FSI, což je Fuel Stratified Injection.

Nebo označení TDI jako Turbocharged Direct Injection.

Prostě to označení nemá se shodou motoru nic společného, jde jen o system, který jej využívá.

Nicméně, co se týče výměny termostatu, není potřeba všechnu vodu vypouštět, vyteče jen část hrdlem termostatu....nezapomenou přes nadobku upustit natlakovaný vzduch.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, pokud budeš měnit termostat, nemusíš odpouštět všechnu kapalinu, nicméně, jakmile povolíš vypouštěcí šroub, který je z čelního pohledu vlevo (strana spolujezdce) zespoda. Nejprve vyšroubuješ víčko expanzní nádobky, pak sundáš spodní boční kryt, pak povolíš vypouštěcí šroub na kolínku. Sundáš hadice z termostatu, vyšroubuješ tři matky, které drží tu skříň k hlavě motoru, pak rozebereš skříň termostatu (jsou tam tři šroubky) a vyměníš termostat. Pozor!!! Nesmíš ten termostat otočit!!!!

Pak to všechno složíš (nezapomeň dotáhnout vypouštěcí šroub) a naliješ do expanzky chladící kapalinu cca 5 litrů. Na skříni termostatu je čidlo teploty, to pak vytáhneš tu plastovou pojistku a vytáhneš čidlo. Jakmile se skříň začne plnit kapalinou, dej zpět čidlo teploty a zajisti jej pojistkou. Nastartuj, nechej zahřát motor na provozní teplotu a zkountroluj hladinu chladící kapaliny. Výměně termostatu zdar!!! :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...