ttominoo Vloženo 7. Únor 2012 Vloženo 7. Únor 2012 Ahoj, nasel jsem spoustu temat, kde se lidi hadaj jestli je lepsi mpi, nebo htp. Ale ke spis zajima, co to vlastne to mpi je, jako vlastnosti tohoto motoru. Spatny motory to asi nebudou, kdyz je mpi i na oktavkach a nekde jsem se docetl, ze dokonce budou i v citigo. Jaky ie rozdil mezi mpi a bmm. A hlavne, prosimvas, kde je u felicie v 1.3 mpi termostat, vim, ze se mi budete smat, ale vsude jsou navody jak vymenit, ale kde ho mam najit? Nejlepe fotka prosim.....dik moc Citovat
MATTESS136 Vloženo 7. Únor 2012 Vloženo 7. Únor 2012 (editace) MPi označuje především vstřikování - Multi Point Injection (více bodové). BMM - Bosch Mono Motronic (jednobodové). Ale motor označený ve Felicii jako MPi je zcela jiný než v Octavii. Termostat je u v takovém domečku při pohledu od masky v pravo u hlavy válců foto EDIT:tento je předělaný na hliník. Standart je plast Editováno: 7. Únor 2012, autor: Luďa Citovat
ttominoo Vloženo 7. Únor 2012 Autor Vloženo 7. Únor 2012 Jeste neco, musim odpustit kapalinu a nebo nemusim.....a v cem jsou ty motory v oktaviich jiny .. Citovat
MATTESS136 Vloženo 7. Únor 2012 Vloženo 7. Únor 2012 (editace) Když kapalinu neodpustíš, sama vyteče :-) Ty motory jsou totálně jiný Už jen tím, že ve Felicii 1,3 je klasický OHV motor Škoda, v Octavii 1,6 je motor OHC od VW. Na netu naješ plno informací o motorech.... Editováno: 7. Únor 2012, autor: MATTESS136 Citovat
Haski Vloženo 9. Únor 2012 Vloženo 9. Únor 2012 (editace) Jak už psal MATTES136, MPI je jen označení pro více bodové vstřikování, které má snad dneska většina benzínových aut.. Čili MPI má i Fabia HTP jen je označována právě jako HTP, což zase značí High Torque Performance, tedy vyznačuje hlavní prioritu motoru. Octavia má i třeba FSI, což je Fuel Stratified Injection. Nebo označení TDI jako Turbocharged Direct Injection. Prostě to označení nemá se shodou motoru nic společného, jde jen o system, který jej využívá. Nicméně, co se týče výměny termostatu, není potřeba všechnu vodu vypouštět, vyteče jen část hrdlem termostatu....nezapomenou přes nadobku upustit natlakovaný vzduch. Editováno: 9. Únor 2012, autor: Haski Citovat
Felicius Vloženo 9. Únor 2012 Vloženo 9. Únor 2012 Zdravím, pokud budeš měnit termostat, nemusíš odpouštět všechnu kapalinu, nicméně, jakmile povolíš vypouštěcí šroub, který je z čelního pohledu vlevo (strana spolujezdce) zespoda. Nejprve vyšroubuješ víčko expanzní nádobky, pak sundáš spodní boční kryt, pak povolíš vypouštěcí šroub na kolínku. Sundáš hadice z termostatu, vyšroubuješ tři matky, které drží tu skříň k hlavě motoru, pak rozebereš skříň termostatu (jsou tam tři šroubky) a vyměníš termostat. Pozor!!! Nesmíš ten termostat otočit!!!! Pak to všechno složíš (nezapomeň dotáhnout vypouštěcí šroub) a naliješ do expanzky chladící kapalinu cca 5 litrů. Na skříni termostatu je čidlo teploty, to pak vytáhneš tu plastovou pojistku a vytáhneš čidlo. Jakmile se skříň začne plnit kapalinou, dej zpět čidlo teploty a zajisti jej pojistkou. Nastartuj, nechej zahřát motor na provozní teplotu a zkountroluj hladinu chladící kapaliny. Výměně termostatu zdar!!! Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.