android Vloženo 7. Únor 2012 Sdílet Vloženo 7. Únor 2012 Zdravím, mám 1,8T, benzín, r.v.2001, AUM, najeto cca 306.000Km. V průběhu několika posledních 15-ti-tisícových výměn sleduju že si za tu výměnu vezme až 4L oleje. Od 120.000Km co ji mám dávám Castrol 5W-40. Mám asi podezření na turbodmychadlo i když ? Chci se proto zeptat jestli třeba nezměnit typ oleje třeba 10W-40. Myslím hustější jestli to může pomoct s tím že by si to vzalo míň. Díky všem za případné rady a doporučení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 7. Únor 2012 Sdílet Vloženo 7. Únor 2012 Tak nejprve zkontroluj, zda ti olej nikde netece. Chce to vlezt pod auto a divat se, ale pri takovem dolivani bys asi musel sledovat nejake stopy na ceste, ale radeji to zkontrolu, tim i vyloucis zda ti to netece kolem turba atp, Ale tyhle motory si spis vezmou olej pres gufirka ventilu, nebo pistni krouzky uz idealne netesni, coz pri takovem najezdu se da ocekavat. Zkusil bych prejit na znackovy olej 10w40 ktery ma normu VW 500.00 nebo novejsi=lepsi VW 502.00 Zrani by se melo trochu zmirnit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
android Vloženo 7. Únor 2012 Autor Sdílet Vloženo 7. Únor 2012 (editace) Zdravím díky za rychlou odpověď ... známý mi nabízel přejít na castrol edgesport 10W-60 ale nevim jestli je to vhodné. Díky Editováno: 8. Únor 2012, autor: Wojnar Necituj poslední příspěvek!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 7. Únor 2012 Sdílet Vloženo 7. Únor 2012 No, dle mého názoru je nejlepší opravit gufera/pístní kroužky, než měnit viskozitu. Ten motor je na něco zvyklý a neměnil bych to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 8. Únor 2012 Sdílet Vloženo 8. Únor 2012 Tak ta 10w60 je uz fakt pro extremni jizdu=zavodni auta. Pochybuju ze vyuzijes jeho hodnot maximalne. Spis bych se podival po nejake vhodne 10w40. To uz ani nemluvim ze ta 10w60 je nekolikanasobne drahsi nez 10w40. A kdyz by ti to zralo treba uz jen 2litry na vymenu, tak nebudes preci dolivat tak drahy olej jako je 10w60 od Castrolu... Under: Jasne, to by bylo uplne nejlepsi, ale dokazes si predstavit jak by to bylo narocne a nakladne. Preci jen 20ventilu neni sranda, nebo dokonce kuchat motor a davat nove pisni krouzky. To ja osobne bych u takoveho motoru uz nedelal, ma preci uz slusny najezd km. Takze bych zkusil 10w40, a kdyz by to moc nepomohlo, pak bych resil opravu. Jinak je sice fakt ze motor byl na neco zvykli, ale auta z velkym najezdem bezne prechazeji na vyskozitu 10w40 a nemaji problem. Spise jim to pomuze, jelis je hustsi, a lepe vytesni patricne vule atp. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 8. Únor 2012 Sdílet Vloženo 8. Únor 2012 10W60 je zbytečnost. Pokud to nehodlá opravit, ať tam dolévá pořád to stejné, vždyť 4l/15000km je v pohodě, tzn. cca 1L/4000km a škodovka udává spotřebu oleje u Octávek i 0,5l/1000km a Tobě to vychází asi na 0,2l/1000km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
67jitka58 Vloženo 8. Únor 2012 Sdílet Vloženo 8. Únor 2012 4l/15000km je vlastně výměna celé náplně.Pak stačí jen měnit filtr. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 8. Únor 2012 Sdílet Vloženo 8. Únor 2012 Bohuzel tomu tak neni, ten olej je uz i tak dost spinavy a plny splodin a bordelu. Takze jeho vypusteni + novy filtr je nutnosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 9. Únor 2012 Sdílet Vloženo 9. Únor 2012 Jasně, měnit se musí, taky jsem si to kdysi myslel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Brady666 Vloženo 2. Březen 2012 Sdílet Vloženo 2. Březen 2012 čus, mám 1,8T AUM (automat)... měl jsem velký problémy s olejem... ukazovalo mi to "nízký tlak oleje", pořád jsem si myslel, že je zanesenej sací koš (rada kamaráda), ale nakonec to bylo něco jinýho... ve zkratce: kámošův syn vystudoval nějakou škodováckou školu přímo v mladý boleslavi a prej u 1,8T se do 160.000km používá plná syntetika a nad 160.000 polosyntetika... já přešel na polosyntetiku při cca 200.000km. Od tý doby to žere víc oleje (cca 1l/5.000km), ale zatím to jede v pohodě. Jen mi poslední dobou začal vycházet kouzelnej modrej dým z vejfuku když tomu dám trochu zahulit. Tak nevím, jestli na to má vliv ten olej nebo je něco jinýho v ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 2. Březen 2012 Sdílet Vloženo 2. Březen 2012 To slyším poprvé, že při najetí určitých kilometrů se mění z plné na polosyntetiku. Takže jsi si to pokazil sám. Jinak 1L/5000km je ještě v pohodě. Co se týče toho modrého dýmu, tak v Tvém případě to bude míc z největší pravděpodobností na svědomí ten olej - dostává se do spalovacího prostoru a možná i do turba, proto to tak kouří. Chce to najít tu netěsnost (gufera, kroužky?) a opravit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PetrStarek Vloženo 18. Duben 2012 Sdílet Vloženo 18. Duben 2012 (editace) Jak to znám já, tak do auta s větším nájezdem km dát olej z větší viskozitou je běžná praxe. Modrej dým je spálenej olej tj. gufera a možná i kroužky. Podle mě sis nepokazil nic-ve škodovce určitě věděj. Slabej tlak oleje je u starších aut při použití řidšího oleje docela normální-vetsi vule na cerpadle. Co mám 1.8 20V bez turba, tak předchozí majitel dával dokonce 15w40 a motor po 300tis. v pohodě-ja davam radsi ale 10W40 dokud si to tolik nebere.. Jinak spořebu oleje od výrobce bych asi moc v potaz nebral, někde se uvádí i 1L/1000km - ford apod..(což je šílenost) Editováno: 18. Duben 2012, autor: PetrStarek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Under Vloženo 18. Duben 2012 Sdílet Vloženo 18. Duben 2012 Ano, vlastně škoda uvádí max 1l/1000km. Je to jenom pojistka proti těmto vadám. Správně by to olej žrát nemělo skoro vůbec. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.