Publikováno Únor 9, 201213 r Ahoj kluci, mám takovej dotaz. Po každé když jdu z auta (po jízdě), otevřu dveře a při zavírání dostanu pecku od toho kovu znám už 7 lidí kterým to dělá taky, asi to bude počasím, nebo nevím...nikdy mi to nedělalo. Asi mě auto nemá rádo
Únor 9, 201213 r Je to staticka elektrika-oblecenie,potahy. Treba auto uzemnit antistaticky pasik z gumy a namontovat na auto. Pasik sa musi dotykat zemi. LINK: http://www.autodoplnky.net/autodoplnkyy/eshop/13-1-Ostatne/0/5/8-Antistaticky-pasik
Únor 11, 201213 r Uzemnění kastle auta nepomůže, problém je jinde - je v tom, že vnitřek je vyrobený ze syntetických snadno elektrizujících materiálů a navíc je izolovaný plastovými podložkami, koberci a obložením od kastle, která je dostatečně "uzemněná" přes částečně vodivou gumu pneumatik. Člověk se "šúcha" po potazích, podlaze a obložení a nabije se - tos popsal naprosto správně. Problém je v okamžiku, kdy vystupuješ z auta a dotkneš se čehokoliv KOVOVÉHO (i nalakovaného) na dveřích - náboje se vyrovnají a dotyčný dostane kopačku. Pomůže jedině mít při sobě cokoliv kovového - klíček, kovový přívěsek, tužku = OPRAVDU JAKÝKOLIV KOUSEK HOLÉHO KOVU DLOUHÝ CCA 5CM - který se těsně před vystupováním z vozu pevně sevře mezi prsty a lehce se jím dotkne kovového rámu dveří. Náboj se tak vyrovná a po otevření dveří se lze bez další elektrické rány chytit jak dveří, tak třeba střechy nebo sloupku. Pevně sevřený kovový předmět "schytá" to štípnutí výboje místo ruky pasažéra...
Únor 11, 201213 r Hodně záleží na oblečení,když je to nějaká umělotina tak se zelektrizuje a pak přeskočí jiskra,to platí jak o oblečení tak o obuvi,teď v zimě je to i u mne časty jev,záleži co mám na nohou a jakou mám bundu,někdy stačí když jedu dál mit zimni bundu sundanou a už mě to nepraští,nad tím páskem taky přemejšlím takže ho asi vyzkouším.
Únor 11, 201213 r Uzemnění kastle auta nepomůže, problém je jinde - je v tom, že vnitřek je vyrobený ze syntetických snadno elektrizujících materiálů a navíc je izolovaný plastovými podložkami, koberci a obložením od kastle, která je dostatečně "uzemněná" přes částečně vodivou gumu pneumatik. Člověk se "šúcha" po potazích, podlaze a obložení a nabije se - tos popsal naprosto správně. Problém je v okamžiku, kdy vystupuješ z auta a dotkneš se čehokoliv KOVOVÉHO (i nalakovaného) na dveřích - náboje se vyrovnají a dotyčný dostane kopačku. Pomůže jedině mít při sobě cokoliv kovového - klíček, kovový přívěsek, tužku = OPRAVDU JAKÝKOLIV KOUSEK HOLÉHO KOVU DLOUHÝ CCA 5CM - který se těsně před vystupováním z vozu pevně sevře mezi prsty a lehce se jím dotkne kovového rámu dveří. Náboj se tak vyrovná a po otevření dveří se lze bez další elektrické rány chytit jak dveří, tak třeba střechy nebo sloupku. Pevně sevřený kovový předmět "schytá" to štípnutí výboje místo ruky pasažéra... Ten pasik funguje citaj link. LINK: http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=38270
Únor 11, 201213 r Pásek funguje pro případ, že dostáváš pecku když přijdeš k autu a vyrovnává se náboj mezi chodcem a a kastlí. Když vylézáš z auta, musí se vyrovnat náboj mezi nabitým vnitřkem auta a od něj odizolovaným plechem částečně zemněným přes pneumatiky - pásek to může ještě zhoršit... Nepředstavuj si auto jako klec, ale jako kondenzátor s nabitou vnitřní elektrodou vůči uzemněné = vnější...
Únor 14, 201213 r Také mě tato věc trápila, vždy když jsem vystupovala z auta a pak se chytla dveří abych je zavřela dostala jsem ránu. Toto způsobuje umělý potah sedačky ( ještě horší je když jsou potahy starší a tudíž zaprášené ) a pak umělé oblečení, které třením o sedačku vytváří statickou elektřinu. Proto je dobré při vystupování z vozidla se chytit některé kovové části a jakmile se nohou dotknete země tak se statika vybije a je po nepříjemných ranách .
Únor 16, 201213 r Tak tohle znám... při vystupování a došlápnutí na zem se nejprve dotknu dveří loktem.. a je to A gumovej pásek jsem měl naposled na 120
Únor 23, 201213 r Běžně dostávám šupy,,podle toho co mám na sobě,elektřina je prevít ale tak co už je všude kolem nás!:-)
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.