Publikováno Březen 6, 201213 r caute, zaujimalo by ma ako zistim ci mam karburatorovu verziu, alebo nie. konkretne mam feliciu 1.3 50kw z roku 96
Březen 6, 201213 r tak karburátorovou vrzi nemáš určitě buď máš BMM - tedy jednobod nebo MPI - vícebod a zjistíš to jednoduše, máš-li z rozdělovače kabely k jednotlivým svíčkám máš BMM, pokud ti od rozdělovače žádné kabely nevedou a máš přes svíce jednu velkou hliníkovou lištu máš MPI. Jinak poznal by jsi to i dle airboxu. Oválný nad motorem s filtrem uvnitř -> BMM, lichoběžníkový kryt s označením MPI a airboxem u pravého př.světla je MPI. Upraveno Březen 6, 201213 r od Malta
Březen 7, 201213 r Karburátorová verze je docela vzácnost,moc jich tu nejezdí a ty mají 44KW. Podle všeho by v tuzemsku ani vůbec žádné karbíkové feli jezdit neměly - pokud vím, vyrobeno jich bylo jen relativně málo a výhradně pro export "do zemí třetího světa", vůbec neměly schválení = homologaci pro provoz v Evropě. Podle infa, které jsem si o této verzi sehnal, měly údajně mít motory shodné s favoritem 135 včetně karburátoru Pierburg a byly bez řízeného katalyzátoru. Takže pokud nějaká karbcová feli u nás/na Slovači v provozu je, tak je to buď úplná partyzánština, nebo individuálně schválená výjimka potvrzující pravidlo.
Březen 7, 201213 r mluvíš mi Karle z duše, věděl jsem že se nějaké karbecové dělaly, ale určo ne pro evropský trh, kde v té době frčelo EURO 2, což by karbec bez katíku neudělal ani omylem ... jsem rád že jsi to tady napsal, nechtěl jsem sturgeonovi oponovat, když jsem to neměl úplně podložené
Březen 7, 201213 r A jestli se nemejlím, tak i BMM = jednobodové motory ve favoritech a felinách to Euro 2 neplnily - měly jen Euro 1. Aspoň můj zatím jezdící (už ale dlouho jezdit nebude - kvůli rzi neprojde STK, je do dubna, nechce ho někdo? ) forman ´94 (1,3SPI = BMM) podle velkýho techničáku homologovaný podle ES 91/441 (S2) = plní jen Euro 1. Normu u něj potvrzuje i doposud zachovaná maličká zelená čtvercová nálepka v dolním rohu čelního skla - s "nápisem" S2. Emisní normu Euro 2 podle všeho měly plnit až MPI motory - rozpoznatelné nejlíp podle chybějícího rozdělovače a zapalovacího trafa a místo nich osazené zapalovací lišty přes vršky všech svíček - tos sám napsal o kus výš.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.