Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahojte kluci, jsem zatím šťastným majitelem Superbu 2,5 Tdi V6 120 kw (2007) a mám ho v automatu. Nedávno jsem někde četl, že zařazení neutrálu během jízdy a po chvilce zase třeba zpátky na D-éčko dost ničí převodovku.

Co si o tom myslíte? Osobně někdy docela často takhle přeřazuju kvůli spotřebě např. když jedu z mírného kopce.

Opravdu je to s tím ničením převodovky pravda? Mně by se nezdálo že by při tom řazení šlo něco na sílu a něco by se více opotřebovávalo. Neutrál tam jde vždycky krásně hladce, stejně tak zpáty zase D-éčko….

Díky moc všem za postřehy

Má odpověď nebude moc rada a asi ti ani moc nepomůže, ale já když jsem měl Tiptronic, tak jsem nevyřazoval na N ani na semaforech - když jsem auto kupoval, tak jsem se na to vysloveně ptal prodejce a prý to nemám dělat, že stále stačí mít D a užívat si to, že je to automat, že stále přeřazování na N by mu neprospívalo. Ale v praxi jsem to nikdy neověřil, když jsem chtěl spořit palivo, tak jsem si řadil a hlavně podřazoval manuálně. Já měl ale benzínovou V6, ta žrala i na volnoběh trávu kolem cesty. :D

Proč si tedy kupuješ automat když máš chuť vyřazovat. Automat je od toho, že zařadíš, jedeš, o nic se nestaráš a až zaparkuješ tak dáš P.

Přesně jak píše Samurai, myslím, že pro automat to není dobré! To co jsi četl je asi od někoho, kdo o tom něco ví! Při opětovném zařazení to musí být takovej "štoss", že bych tu převodovku osobně odprosil za prasárnu!!!

  • Autor

Díky za cenné rady. Fakt jsem nevěděl že jo to taková prasárna přeřazovat na neutrál za jízdy. Vždycky jsem si říkal že tam nejde nic na sílu, ani nic necukne, takže by to mělo být v pohodě. Každopádně dneska ještě pro jistotu zavolám do Škodovky, pořád mi to popravdě trošku nejde do hlavy :-/ V manuálu je psaný, že když stojíme s autem dlouho na místě, tak můžeme zařadit nautrál. Ale o neutrálu za jízdy tam píšou prd :-/

Ano, myšleno, když delší dobu stojíš na místě, tak aby se zbytečně neunášely planety, resp. aby nebyl vůz stále v záběru! Ale zároveň je z toho jasné, že když STOJÍŠ!!! Jinak je dobře, že se ptáš, nějak ty vědomosti získat musíš.

  • Autor

Tak děkuju. To víte, je to můj první automat. Předtím to pro mě byla španělská vesnice a taky jsem automat předtím možná tak trošku odsuzoval… Ale stačilo nějakej čas bydlení v centru Brna a už byl zálusk na automat :) A spokojenost sama :)

Určitě, neřadit neutrál během jízdy!!!Převodovka pak může být po delší době kaput...repas cca 30-40 tis. kč, což mluví za své. Automat je od toho, aby sis užíval jízdu komfortně :kol-31: , to si zapiš za uši...

Upraveno od Fanny84

  • Autor

Tak kluci jak jsem slíbil, tady je email ze Škodovky…..

Vážený pane Lůbale,

mnoho řidičů má také u automatů snahu za jízdy vyřazovat na neutrál. Ačkoliv se to vysloveně nezakazuje (u vozů bez stabilizace to může pomoci přesněji zvládnout smyk), automatika už ze své podstaty není na takové manipulace stavěná. Při vyřazování na neutrál a následném opětovném zvolení jízdního režimu za jízdy dochází k prudkým změnám hydraulického tlaku ve spojkové skupině rychlostního stupně, z něhož převodovka odřazuje a na který s po přesunu z neutrálu za jízdy opět vrací. Tím se žádné palivo neušetří, často právě naopak. Navíc převodovce to jenom zbytečně ubližuje. Vyřazování na neutrál během jízdy a následné opětovné zařazení automatu přímo škodí.

S pozdravem

Ing. Alexander Pelikán | PST - Péče o zákazníka, Customer Care

ŠKODA AUTO a.s. | V. Klementa 869 | 293 60 Mladá Boleslav | Czech Republic

Nic nového.

Aspoň je to oficiálně podané :kol-46:

:skoda:

Radši bych se zeptal proč prvni a druhej stupen řadi až někde 2tis. uplně zbytečně a jestli se neda upravit mapa řazení,zbyly kvalty řadi dobře.

  • Autor

to by mě taky docela zajímalo

Upraveno od žralok

...tak jim taky napište do Bolky, určitě Vám zasvěceně odpoví, nee?!

Upravit mapy řazení nejde elektronicky tak jako u novějších převodovek (BMW, Mercedes a jiné). Moji servisáci automatů znají jen jednoho v ČR co to dokáže. Ale musí se dát převodovka ven, řídící jednotka vymontovat a z ní demontovat nějaké součástky a nahradit je něčím jiným. Ale nedává na to záruku.

Kdysi jsem se o to zajímal a chtěl jsem to udělat kvůli chipu. Tohle mě odradilo.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.