Publikováno Duben 19, 201213 r Ahoj, Mám ve výbavě signalizaci opotřebení brzdového obložení a signalizaci poklesu tlaku v pneumatikách. Jsou ty funkce vůbec reálně využitelné? Nebo to signalizuje skutečně limitní hodnoty pro blbce, kdy neslyší že brzdy dělají bordel a necítí v řízení, že má téměř vypuštěné kolo. V servisu mi bylo řečeno, že signalizaci brzd signalizuje častokrát až tehdy, když auto prakticky nebrzdí, což se mi nechce moc věřit.. S tlakem v pneumatikách je asi problém obecně (už se tu o tom více psalo v sekci Octavie II, kde zkušenosti ukázali, že pokles tlaku musí být fakt masivní). Co si o tom myslíte?
Duben 20, 201213 r Ahoj, no podle mě to smysl má. Když si uvědomíš jak obě věci fungují tak zjistíš, že k něčemu to bude. Co se týče brzd, tak desky se signalizací mají v sobě zalitý kontakt, který když se ubrousí tak spustí signalizaci. Všichni výrobci by měli dodržovat určitou normu, tj. minimální zbývající tloušťka v době ubroušení kontaktu. Přesnou hodnotu neznám, ale určitě to nebude nadoraz. Proto je vždy dobré i při signalizaci tloušťku desek ověřit pohledem. A o tlaku v pneu je to jak píšeš. Nejsou žádné senzory tlaku v pneu, jak si mnozí myslí. Ale vše vypočítává řídící jednotka ABS, která porovnává obvod běhounu pneumatiky s uloženým rozměrem. Tzn.že tak jak si to nastavíš, tak ti to pak bude hlídat. A při změně obvodu běhounu ti to zařve že máš nedostatek tlaku v pneu. Takže to s tlakem nemá nic společného, ale je to jen o nastavených hodnotách obvodu pneumatiky. Teda takto je to řešeno u škodovek...
Duben 20, 201213 r Ten senzor opotřebení brzd je jen na levém předním kole (a jen na jedné desce), tj. pokud se z nějakého důvodu odchází některá destička rychlejc (zatuhnutý brzdy...) tak je možný, že destičky půjdou na "plech".
Duben 22, 201213 r Autor Diky za reakce :-) Co se tyka toho opotrebeni brzd tak to je opravdu nesikovne reseni uz z toho duvodu ze mi zadni u Octavie vydrzeli 2x vymenu prednich desticek.. a zatimco predni jsem poznal divnym zvukem (jako by byl kamen mezi destickou a kotoucem), tak o zadnich jsem nevedel vubec a vsimli si toho az v servisu pri vymene kol..
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.