Přejít na obsah

Tlak v pneumatikách a opotřebování brzd - je to vůbec k něčemu?


Humik

Doporučené příspěvky

Ahoj,

Mám ve výbavě signalizaci opotřebení brzdového obložení a signalizaci poklesu tlaku v pneumatikách. Jsou ty funkce vůbec reálně využitelné? Nebo to signalizuje skutečně limitní hodnoty pro blbce, kdy neslyší že brzdy dělají bordel a necítí v řízení, že má téměř vypuštěné kolo.

V servisu mi bylo řečeno, že signalizaci brzd signalizuje častokrát až tehdy, když auto prakticky nebrzdí, což se mi nechce moc věřit.. S tlakem v pneumatikách je asi problém obecně (už se tu o tom více psalo v sekci Octavie II, kde zkušenosti ukázali, že pokles tlaku musí být fakt masivní).

Co si o tom myslíte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

no podle mě to smysl má. Když si uvědomíš jak obě věci fungují tak zjistíš, že k něčemu to bude. Co se týče brzd, tak desky se signalizací mají v sobě zalitý kontakt, který když se ubrousí tak spustí signalizaci. Všichni výrobci by měli dodržovat určitou normu, tj. minimální zbývající tloušťka v době ubroušení kontaktu. Přesnou hodnotu neznám, ale určitě to nebude nadoraz. Proto je vždy dobré i při signalizaci tloušťku desek ověřit pohledem. A o tlaku v pneu je to jak píšeš. Nejsou žádné senzory tlaku v pneu, jak si mnozí myslí. Ale vše vypočítává řídící jednotka ABS, která porovnává obvod běhounu pneumatiky s uloženým rozměrem. Tzn.že tak jak si to nastavíš, tak ti to pak bude hlídat. A při změně obvodu běhounu ti to zařve že máš nedostatek tlaku v pneu. Takže to s tlakem nemá nic společného, ale je to jen o nastavených hodnotách obvodu pneumatiky. Teda takto je to řešeno u škodovek...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za reakce :-)

Co se tyka toho opotrebeni brzd tak to je opravdu nesikovne reseni uz z toho duvodu ze mi zadni u Octavie vydrzeli 2x vymenu prednich desticek.. a zatimco predni jsem poznal divnym zvukem (jako by byl kamen mezi destickou a kotoucem), tak o zadnich jsem nevedel vubec a vsimli si toho az v servisu pri vymene kol..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...