Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Škoda Superb je osobní automobil střední třídy z produkce automobilky Škoda Auto vyráběný od roku 2001.

roce 2009 byl vyhlášen anglickým Top Gear Magazinem titulem Luxury Car of the Year (Luxusní auto roku)

post-8682-0-63125200-1339482635_thumb.jp

Škoda Superb 1. generace

Výrobce Škoda Auto

Koncern Volkswagen

Roky produkce 2001 - 2008

Místa výroby Kvasiny - ČR

Modernizace 2006

Nástupce Škoda Superb II

Generace 1.

Příbuzné vozy VW Passat

Konkurence Mercedes C-Class, Citroen Cř, BMW 3

Karoserie 4D sedan

Druh pohonu přední náprava

Koncepce pohonu motor vpředu podélně

Třída střední/vyšší třída

Platforma VW Passat B5 (PQ45)

Technické údaje

Délka 4803 mm

Šířka 1765 mm

Výška 1469 mm

Rozvor 2803 mm

Rozchod 1515 mm

Objem zavaz. prostoru 462 l

Počet míst 5

EuroNCAP 70px-Crashtest-Stern_4.svg.png (2003)

Motor

Objem 1.8-2.8 l

Počet válců 4 nebo 6

Výkon 74-142 kW

První generace (B5/Typ 3U) (2001-2008)

post-8682-0-88141300-1339482594_thumb.jp

Faceliftovaná záď vozu

Sedan Superb byl představen na ženevském autosalonu v roce 2001 pod názvem Škoda Montreux a v prosinci téhož roku se začal prodávat. K dispozici byly jediná karosářská verze a tři stupně výbavy.

První generace se vyráběla ve výrobním závodě Kvasiny, ale i na Ukrajině, v Indii, v Bosně a Kazachstánu. Byla postavena na podvozkové platformě B5, kterou sdílela například s vozem Volkswagen Passat, oproti němu měla o 10 cm delší rozvor. Prodloužený podvozek byl původně určen pro Čínu. V roce 2002 byl (opět v Ženevě) představen koncept Škoda Tudor, sportovní kupé, které ze Superbu vychází, ale do výroby se nikdy nedostalo.

post-8682-0-23559000-1339482715_thumb.jp

Superb jako taxi

14.srpna 2006 prošla Superb facelift. K výbavám Classic, Comfort a Elegance přibyla luxusní výbava Laurin & Klement.přibyla luxusní výbava edition 100 Facelift se dotkl také předních a zadních světlometů, masky chladiče. Do zpětných zrcátek byly zapuštěny blikače. Změny se dotkly také interiéru. Ve výbavě vozu čtyřmi benzinovými motory s výkony 85 kW – 142 kW a čtyřmi dieselovými motory s výkony 77 kW – 120 kW.

Zákazníkům bylo dodáno 133 955 vozů, přičemž hranice 100 000 vyrobených vozů byla překročena 17. srpna 2006

Volkswagen Passat Lingyu

V roce 2005 Volkswagen v Číně uvedl na trh Volkswagen Passat Lingyu, který karosářsky i technikou vycházel z první generace Škody Superb, pouze přední a zadní část vozu byla změněna v duchu ostatních modelů vyráběných pod značkou Volkswagen. Passat Lingyu se dočkal modernizace v roce 2009, ale i po ní, zůstali v nabídce motory a další součásti shodné s první generací Superbu.

Druhá generace (B6/Typ 3T) (2008-současnost)

V březnu roku 2008 byla představena druhá generace, v dubnu pak byla zahájena výroba v Kvasinách a postupně se výroba rozšiřovala také do Indie a na Ukrajinu. Nejedná se o klasický tříprostorový sedan, ale o kombinaci liftbacku a sedanu s využitím technologieTwindoor.

V roce 2009 představila Škoda druhou generaci Superbu v čínském Šanghaji pod názvem Superb Hao Rui.V létě se Superb Hao Rui začal prodávat, od evropské verze se ta čínská liší například chromovanou maskou chladiče.

Zatímco druhá generace v základní verzi nabídla oproti předchozí o 42 mm menší rozvor (2761 mm) a do jisté míry přestala konkurovat sedanům vyšší střední třídy, již na podzim roku 2009 se představila Škoda Superb Combi, která svými rozměry a především prostorem pro zavazadla své konkurenty ve střední třídě bezpečně poráží. Superb se stal také největším kombi koncernu Volkswagen (porazil Volkswagen Passat Variant i Audi A4 Avant). Kombi je 4838 mm dlouhé, 1817 mm široké a se standardně montovaným střešním nosičem 1510 mm vysoké (1481 mm bez nosiče), rozvor je stejný jako u liftbacku. Objem yavazadelníku činí 633 l, při sklopení zadních sedadel až 1 865 l.

Škoda Superb 3,6 FSI 4x4 je v současné době nejrychlejší sériově vyráběná Škoda, s maximální rychlostí 250km/h a akcelerací 0-100km/h za 6,5 sekund.

post-8682-0-34297600-1339482385_thumb.jp

Výrobce Škoda Auto

Koncern Volkswagen

Další jména Škoda HaoRui - Čína

Roky produkce 2008 - dosud

Místa výroby Kvasiny - ČR

Předchůdce Škoda Superb I

Generace 2.

Příbuzné vozy VW Passat, Audi A4, Audi A6

Konkurence Mercedes C-Class, Peugot 508, BMW 3, Volvo S60

Karoserie 5D liftback, 5D kombi

Druh pohonu přední náprava nebo 4x4

Koncepce pohonu motor vpředu napříč

Třída střední/vyšší třída

Platforma VW Passat B6 (PQ46)

Technické údaje

Délka 4838 mm

Šířka 1817 mm

Výška liftback - 1462 mm

kombi - 1510 mm

Rozvor 2761 mm

Rozchod vpředu - 1545 mm

vzadu - 1518 mm

Světlá výška 139 mm

Objem zavaz. prostoru liftback - 595 l

kombi - 633 l

Pohotovostní hmotnost 1500 - 1740 kg

Celková hmotnost 2045 - 2285 kg

Počet míst 5

Maximální rychlost od 190 (1.9 TDI-PD)

až 250 (3.6 V6 FSI 4x4) km/h

Zrychlení z 0-100 km/h od 6,5 (3.6 V6 FSI 4x4)

až 12,5 (1.9 TDI-PD) s

Objem nádrže 60 l

Spotřeba od 5,6 (1.9 TDI-PD)

až 9,8 (3.6 V6 FSI 4x4) l/100 km

EuroNCAP 70px-Crashtest-Stern_5.svg.png (2009)

Motor

Objem 1.4-3.6 l

Počet válců 4 nebo 6

Výkon 77-191 kW

post-8682-0-47940400-1339482543_thumb.jp

Škoda Superb zezadu

post-8682-0-76627800-1339482452_thumb.jp

Škoda Superb Combi

post-8682-0-90363400-1339482568_thumb.jp

Interiér Škody Superb

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.