Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Škoda Kirby Buggy, Itálie 1972

Otevřený čtyřmístný terénní vůz (buggy), karosérie z plastů s ochranným obloukem, motor vzadu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV a objemem 988 cm³, vrtání i zdvih 68 mm, komprese 8,3, karburátor Jikov, výkon 35 kW (48 koní) SAE při 4750 ot/min, točivý moment 75 Nm při 3000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2400 mm, rozchod 1280/1250 mm, délka 3630 mm, šířka 1660 mm, hmotnost 560 kg, maximální rychlost 140 km/h, zrychlení na stovku za 12 s.

Vůz byl postaven v roce 1972 italskou firmou Autozodiaco na nezkráceném podvozku Škoda 100, stavbu iniciovala společnost Motorest, generální zástupce vozů Škoda v Itálii.

Článek z časopisu Auto Revue z roku 1973 o voze uváděl:

Škoda Autozodiaco Kirby Dune Buggy

Jednou z pozoruhodností 54. turínského autosalónu bylo i dune buggy Autozodiaco Kirby. Vzniklo ve spolupráci boloňské firmy Autozodiaco a generálního zástupce vozů Škoda v Itálii, firmy Motorest. Jeho konstrukce vychází z motoru, převodového ústrojí a podvozkových částí vozů Škoda. Novinkou rovněž je, že vůbec poprvé se vozidlo tohoto typu staví z továrně nových dílů. Prozatím má buggy Kirby motor Škoda 100, počítá se však i s alternativní montáží výkonnějšího motoru z kupé Škoda 110 R. Kirby má kola z lehké slitiny, vpředu 6,00x14, vzadu 8,00x15, opatřená speciálními pneumatikami 195−14 resp. 225−15. výroba začala v lednu 1973 a počítá se s produkcí 500 vozů ročně, dodá−li mladoboleslavská automobilka potřebné množství dílů a celků. Předpokládaní cena v Itálii je 1 300 000 lir, což je asi o 200 000 lir méně než cena srovnatelných kokurenčních buggy s motorem VW 1200.

Sériová výroba se ale neuskutečnila, údajně byly postaveny pouze dva vozy. Zachován zůstal jediný, jeho současným majitelem je pan Tomáš Wollný z Opavska.

Podklady (dva větší snímky, článek a technická data) poskytl v prosinci 2005 majitel vozu, za což mu patří poděkování. Na druhém snímku je vůz na setkání italských automobilů ve Fulneku v roce 2005, tou dobou měl vůz stále ujeto pouze cca 3500 km. Třetí obrázek je výše uvedený článek z Auto Revue 1973. Dva menší snímky jsou z léta 2002, barevný snímek byl tou dobou na webu Blesk.

post-8682-0-55600000-1337372108_thumb.jp

post-8682-0-10257000-1337372109_thumb.jp

post-8682-0-61908400-1337372109_thumb.jp

post-8682-0-12243100-1337372113_thumb.jp

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.