Přejít na obsah

Škoda 727


Standis

Doporučené příspěvky

Škoda 727, Československo 1972

Čtyřdveřový čtyř až pětimístný sedan, motor vzadu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1174 cm³, vrtání 72 mm a zdvih 72 mm, komprese 8,5, výkon 38 kW (52 koní) při 5000 ot/min, točivý moment 85 Nm při 3000 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2400 mm, hmotnost 880 kg, maximální rychlost asi 135 km/h.

V roce 1972 byly postaveny první dva prototypy budoucí řady Škoda 105/120. Vůz Škoda 727 měl splňovat nové bezpečnostní předpisy, kterým již nemohla vyhovět stávající řada Škoda 100/110 (typ 722). Předpokládalo se použití motorů 988 a 1174 cm³ a výbav Standard a De Luxe, u většího motoru také s verzí Super de Luxe se zvýšeným výkonem, všechny s karosérií sedan. Sériově se vozy typu 105/120 začali vyrábět roku 1976 pod typovým označením 747. Prototyp 727 měl novou karosérii, od sériových modelů (747) se lišil designem přídě, zádě, provedením nalévacího hrdla benzínové nádrže, uspořádáním interiéru, jinými nárazníky a dalšími detaily.

post-8682-0-37238300-1337684667_thumb.jp

post-8682-0-09933900-1337684669_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

×
×
  • Vytvořit nový...