Přejít na obsah

Škoda 978


Standis

Doporučené příspěvky

Škoda 978, Československo 1956

Dvoudveřový čyřmístný vůz, motor vpředu a pohon zadních kol. Jeden z pokusných prototypů budoucího lidového vozu. Kapalinou chlazený řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 988 cm³, vrtání i zdvih 68 mm, komprese 7,5, výkon 30 kW (41 koní) při 4600 ot/min, točivý moment 67 Nm. Čtyřstupňová převodovka, maximální rychlost 110 km/h a zrychlení na 80 km/h za 18,5 s.

V roce 1955 byly na základě požadavku ministerstva všeobecného strojírenství zahájeny práce na vývoji nového osobního vozu, který by nahradil stávající model Škoda 440 (Spartak, od roku 1959 Octavia ). Škodovka vyrobila tři prototypy různých koncepcí, typ 978 měl klasickou koncepci (motor vpředu a pohon zadních kol).

Do výroby se nakonec dostal vůz s motorem vzadu, od roku 1964 vyráběný jako Škoda 1000 MB

post-8682-0-98909500-1337685826_thumb.jp

post-8682-0-43387000-1337685828_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

×
×
  • Vytvořit nový...