Přejít na obsah

Škoda 977-2


Standis

Doporučené příspěvky

Škoda 977-2, Československo 1957

Dvoudvéřový čyřmístný vůz, motor vzadu a pohon zadních kol. Pokusný prototyp budoucího lidového vozu. Kapalinou chlazený řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 988 cm³, vrtání i zdvih 68 mm, komprese 7,0, výkon 27 kW (37 koní) při 4200 ot/min, točivý moment 62 Nm. Čtyřstupňová převodovka, maximální rychlost 109 km/h a zrychlení na 80 km/h za 18,4 s.

V roce 1955 byly na základě požadavku ministerstva všeobecného strojírenství zahájeny práce na vývoji nového osobního vozu, který by nahradil stávající model Škoda 440 (Spartak, od roku 1959 Octavia). Škodovka vyrobila tři prototypy různých koncepcí, typ 977 měl motor vzadu a byl vyroben ve dvou verzích (motor chlazený vzduchem a motor chlazený kapalinou). Do výroby se nakonec dostal vůz s motorem vzadu (chlazeným kapalinou), od roku 1964 vyráběný jako Škoda 1000 MB.

post-8682-0-17122200-1337685914_thumb.jp

post-8682-0-92951900-1337685916_thumb.jp

post-8682-0-88540000-1337685918_thumb.jp

post-8682-0-33860500-1337685920_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

×
×
  • Vytvořit nový...