Standis Vloženo 22. Květen 2012 Sdílet Vloženo 22. Květen 2012 Škoda 977-1, Československo 1956 Dvoudveřový čyřmístný vůz, motor vzadu a pohon zadních kol, prototyp lidového vozu. Vzduchem chlazený řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 1016 cm³, vrtání 70 mm a zdvih 68 mm, komprese 7,0, výkon 23 kW (31 koní) při 4000 ot/min, točivý moment 68 Nm. Čtyřstupňová převodovka, maximální rychlost 113 km/h a zrychlení na 80 km/h za 17,2 s. V roce 1955 byly na základě požadavku ministerstva všeobecného strojírenství zahájeny práce na vývoji nového osobního vozu, který by nahradil stávající model Škoda 440 (Spartak, od roku 1959 Octavia). Škodovka vyrobila tři prototypy různých koncepcí, typ 977 měl motor vzadu a byl vyroben ve dvou verzích (motor chlazený vzduchem a motor chlazený kapalinou). Do výrobyse nakonec dostal vůz s motorem vzadu (chlazeným kapalinou), od roku 1964 vyráběný jako Škoda 1000 MB. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky