Přejít na obsah

Škoda 976


Standis

Doporučené příspěvky

Škoda 976, Československo 1956

Dvoudvéřový čyřmístný vůz, motor vpředu a pohon předních kol. Kapalinou chlazený řadový čtyřválec s rozvodem OHV, objem 988 cm³, vrtání i zdvih 68 mm, komprese 7,5, karburátor Jikov, výkon 30 kW (41 koní) při 4600 ot/min, točivý moment 67 Nm. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2250 mm, rozchod 1250/1250 mm, hotnost 781 kg, maximální rychlost 111 km/h a zrychlení na 80 km/h za 18,8 s.

V roce 1955 byly na základě požadavku ministerstva všeobecného strojírenství zahájeny práce na vývoji nového osobního vozu, který by nahradil stávající model Škoda 440 (Spartak, od roku 1959 Octavia ). Škodovka vyrobila tři prototypy různých koncepcí, typ 976 měl přední pohon a jeho karosérii zhotovila Karosa Vysoké Mýto.

Do výroby se nakonec dostal vůz s motorem vzadu, od roku 1964 vyráběný jako Škoda 1000 MB

post-8682-0-30219200-1337686240_thumb.jp

post-8682-0-45135000-1337686241_thumb.jp

post-8682-0-01226700-1337686243_thumb.jp

post-8682-0-40990000-1337686244_thumb.jp

post-8682-0-93302100-1337686245_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

×
×
  • Vytvořit nový...