Přejít na obsah

Škoda 950


Standis

Doporučené příspěvky

Škoda 950, Československo 1948

Čtyřdveřový čtyř až pětimístný vůz, motor vpředu a pohon předních kol. Plochý kapalinou chlazený čtyřválec (boxer) s rozvodem IOE, objem 1206 cm³, vrtání 80 mm a zdvih 60 mm, výkon 28 kW (38 koní).

Prototyp tzv. národního vozu podle návrhu amerického poradce Dr.A.Tauba. Vůz měl netradiční plochý čtyřválec s rozvodem IOE (F-hlava, sání OHV, výfuk SV), ten poháněl přední kola. Motor vyrobila Praga, vůz postavili v roce 1947 v Leteckých závodech praha za použití některých dílů z automobilu Aero Minor. V roce 1948 byl vůz předán k jízdním zkouškám do Mladé Boleslavi a dostal označení Škoda typ 950. Byl postaven jediný exemplář, k sériové výrobě nedošlo.

Na horním snímku je skutečné provedení vozu typu 950. Vůz údajně existoval do roku 1991, kdy jej jeho třetí majitel dal pro pokročilou korozi sešrotovat. Tento snímek je z knihy "Sedan a jeho příbuzní".

Na snímcích z firemního časopisu Škodamobil je jeden z modelů prototypu "národního vozu".

post-8682-0-83506600-1337686366_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

×
×
  • Vytvořit nový...