Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím kolegovci,

sem tam mám problém s F1 1.9TDI ATD. Po zaradení spiatočky ( napr pri parkovaní ) mi niekedy nejde vyradiť naspať do neutrálu. Je tak tvrdá, že keď som sa bál, že niečo "urvem natvrdo" keď sa opriem viac. Problém je v tom, že toto sa stalo najprv po kúpe ( áno jazdenka, mala 147tkm) potom až cca po 10tis. Problém sa vždy vyrieši vypnutím a naštartovaním, niekedy bolo treba pár sekúnd počkať. Potom ide páka do R i N úplne v pohode. I viac krát za sebou. Inokedy, pri parkovaní, keď vyraďujem z R mám dojem, akoby mi to počas cesty z R niečo o páku šúchalo. Dopredu to je úplne v pohode, spojka chytá už nad polovicou, je plánovaná na výmenu, keď financie dovolia ( teraz idem meniť rozvody, zistil som, že sú pôvodné ). Pri radení 5. to jemne buchne (predpokladám v prevodovke ) tesne pred tým ako spojku úplne pustím.

Momentálny stav 162tkm, som skôr defenzívny šofér, radím nízko, pri 2000-2200, jazdím tak, aby som nezavadzal, nehrabem, sem tam dám na križovatke plný, keď je ohriaty motor.

Kde hľadať to "zasekávatko" ? Je to tiahlo, spojka, prevodovka? Ako to odstrániť? Pýtal som sa mnoho ľudí, mnoho z nich o takom niečom ani nepočuli. Čo vy?

Ďakujem za každý názor.

Vlado

při těch km bych vyměnil olej v převodovce a seřídil táhla řazení (rovnout máznout kloubky)...jinak se neboj auto při řazení víc vytáčet, poděkuje ti (otáčkoměr nekončí ve 2500ot) ;)

k tomu klepnutí - sundej spodní dekl motoru a podívej se na vzpěru převodovky - vyndej jí (dva šrouby) a pokud bude roztrhlej silentblok, vyměnit

  • Autor

Díky za tip,

prevodový olej mi vymenili minulý rok, takže nechám preklepnúť tú vzperu prevodovky a tiahla. To klepkanie na 5. stupni, môže to i niečo rozbiť?

tak olej neřeš a zkus nechat seřídit ty lanovody....osobně si myslím, že je to načatá ta vzpěra, ale pokud je to v převodovce, může klidně kleknout.....

  • Autor

Škoda, že nie si z Ba, alebo okolia, ty si zatiaľ jediný, čo na toto dáva rady. Auto do škody kvôli cene asi nedám, keby si bol bližšie... :D

Díky za tip,

prevodový olej mi vymenili minulý rok, takže nechám preklepnúť tú vzperu prevodovky a tiahla. To klepkanie na 5. stupni, môže to i niečo rozbiť?

:kol-47: Dali ste spravny olej podla VW normy??? 501.50???

Rozvody DAJ HNED okamzite VYMENIT!!!! Uz mali byt davno vymenene: interval 90 000km do roku 07/ 2003 alebo 120 000km od roku 08/2003. :kol-28::kol-31:

Daj vymenit aj Vodnu pumpu!!!!

Upraveno od PROCHY603

Prochy: nad tím jsem taky přemýšlel...jestli to ve spojistosti, že po "chvilce" (co se olej v převodovce alespoň trošku ohřeje) jde lépe...jedinej olej co 100% funguje je origo....

Vladio: tu vzpěru si omrkni sám, sundej dekl a je to kus kovu mezi nápravnicí a převodovkou , vypadá stejně jako tato:

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6q0199851al-vzpera-zadni-fabia-fabia.html

  • Autor

kibi, na tej vzpere by mala byt vymlatena ta guma, ak je to na vymenu, tak je?

Prevodovkovy olej ma stal 80€ :-( normu neviem, bolo to u mechanika, snad tam nedal fritol.

Inak to zasekavanie nie je zavysle od teploty motora alebo dlzky jazdy. I ked mam trochu tusak, ze mi to robi castejsie pri mestskych jazdach, ako po ceste z Popradu do Bratislavy.

Upraveno od Vladio

Vladio: ano přesně tak...jak je ta guma potrhaná je KO (já to měl potrhaný ale už jsem měnil i vzpěru co tu gumu neměla vůbec:D )

prubni to seřízení táhel, nebude tě to moc stát a mohlo by to zabrat

Prochy: u 6Q je údajně dost problém, když se dá něco jinýho krom origa (ačkoliv je viskozita i norma OK), a u 5Q ten origo funguje výborně (při ceně 200,-Kč za litr a potřebě 2 litrů bych to neřešil)

  • Autor

Teraz vidím, že olej nemusí byť originál, len nech je podľa normy.

Inak som pozeral na to čo ty kibi stváraš s fabiou, ten výkon musí byť iné zverstvo :D

Budúci týždeň pôjde auto na výmenu rozvodov, ( stále som neistý na ATD vs AXR )nehcám vymeniť i vzperu na prevodovku, pozrieť lanká a nechám zaslepiť egr. Oplatí sa niečo pri tom spraviť?

Upraveno od Vladio

  • 2 měsíce později...
  • Autor

Chlapi, problem sa nasiel, je to v defendlocku - nejaky pliesok zavadzia v kulise. Technik to viackrat videl, napadlo mi, ze sa podelim s nevyraditelnou spiatockou :D

Problem sa vyriesi tak, ze ked paka nejde von, staci vypnut motor a nanovo nastartovat. "Utrasie" sa to a paka ide krasne von.

Upraveno od Vladio

:kol-47::kol-24:

Problem sa nasiel ale neopravil. :kol-26:

Super mechanik!!! :kol-34: Ved nic neopravil!!!

  • Autor

Bude sa to opravovat neskor, kedze sa to stane raz za par mesiacov ( za rok zhruba 5x ). Necham to bud opravit, alebo vybrat a vykaslem sa na defendlok a dam zedera. Iba mi napadlo, ze to niekomu moze pomoct.

  • Autor

Moze potom vypadnut prevodovka?

Vladio: NIE

honza: to,ale nie je škodovácka vzpera...v tej sa skorej utrhne ten silenblok

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.