Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Mám O1 1.6 AEE, předěláno na LPG (Solaris)

Když jedu se zařazeným kvaltem z kopce bez plynu a pak prudce sešlápnu plyn vyletí z výfuku modrý kouř a celkově je vysoká spotřeba oleje (od rysky k rysce během cca 1000km). Z motoru se ozývá lehké klepání které ve vyšších otáčkách zmizí. Hlava je komplet udělaná - přebroušena, zabroušené ventily, nové hydroštely a těsnění dříků ventilů.

Může to být popraskanými stíracími kroužky? Svíčky jsou černé na všech válcích cca stejně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím hoši,

poslední dobou mi auto papká docela dost oleje (teď už snad 1L/500km), tak bych se chtěl zeptat, jestli investovat do přetěsnění motoru (těsnění pod hlavou, gufera, kroužky atd...), nebo koupit raději jiný motor a prostě to jen přehodit a starý prodat na náhradní díly. Auto má dle tachometru 202tis km, reálně tak 300tis. Vím, že s jiným motorem přijdou rozvody, olej atd., ale i tak si myslím, že se to vyplatí. Jestli má někdo podobnou zkušenost, tak sem s ní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wojnar: Na koupi nového auto kašlu. Proč? Kvůli tomu, že to žere olej? To si děláš srandu, že. A nebo, že je to slabší motor a starší kára? Jezdím denně skoro 100km sám v autě a mně to stačí, spotřebu mám dlouhodobě 6.1.

Prochy603: Změnil jsem viskozitu z 10w40 na 15w40, ale spotřeba oleje se nějak víc nesnížila...

Nakonec to asi přetěsním a budu zase jezdit, tak snad je to nejlepší možná varianta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...

Zdravím, mám Octavii 1,6 55 kW r.v. 1998, 190 000 km. Na jaře jsem měnil olej, dal jsem tam jakýsi Cinol či Divinol, časem mi to začalo žrát olej. Když jedu z kopce bez plynu a pak je kopec a přidám plyn, tak to začne strašně kouřit - modrá mlha. Asi tři automechanici mi řekli, že to jsou zapečené kroužky.

Jaký olej je nejlepší pro snížení spotřeby oleje na kroužkách? Mám tam dát 15W-40?

Předem děkuji za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souvislost to taky mít nemusí. Kdyby si tam dal stejnej olej jako předtím a stalo se to, tak tě taková úvaha nenapadne, že by to bylo olejem. Na 74kw motorech se to taky stává a olejem to asi není - http://forum.skodahome.cz/topic/92879-vysoká-spotřeba-motorového-oleje-oi-16-sr/

Mě by spíš jen zajímalo, co si tam měl za olej předtím a co si tam nalil naposled jestli tedy Cinol či Divinol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...