Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj. Na úvod bych chtěl sdělit, že auta jsou pro mě španělská vesnice.

Moje felda je rok výroby 1995. Můj problém tkví v nedobíjení paterie při nastartovaném motoru. Baterie je rok stará (AKUMA komfort). Po zapnutí motoru jsem měřil napětí na baterii a ta byla 12.22V na alternátoru (plus jsem přiložil na přišroubovaný kabel a mínus na kostru) myslím okolo 14.4V. Při zapnutí světel a přidání plynu se napětí na baterii nemění, ale lehce klesne. Anglán v servisu říkal, že je to alternátor. Na tom jsem měnil uhlíky rok zpět za nové(takové ty co tam přijdou zandat v tom kovovém pouzdře na dva šrouby). Taky jsem zkusil odpojit baterii při nastartovaném motoru. Samozřejmě zdechnul. Na baterii se mi podaří tak 8x nastartovat a dojet po městě.

Byl jsem tady v Anglii na vrakovišti a našel jsem tu feldu s novou tváří. Motor 1.3 jako já. Tak jsem z ní vyndal alternátor a po drobné úpravě uchycení do motoru jsem ho namontoval. Zapnul jsem motor a altík dával zase něco přes 14V a na baterii stále 12.2V. Jinak tel altík co jsem koupil vypadal jako nový. Nevíte náhodou co s tím? Možná jsem ho špatně zapojil. Nevím. V průběhu dne přiložím fotky. P.S. Ve středu se potřebuji dostat z UK do CZ.

Skoro na 100% špatný ukostření - buď mezi alternátorem, motorem a kastlí, nebo mezi kastlí a baterkou. Prohlídni, jestli je v pořádku kostřicí pásek motoru - je to měděná pletená pásovina paradoxně umístěná POD PŘEVODOVKOU - a vede na kastli. Další zakopanej pes může bejt v kabelu, kterej spojuje záporný pól baterie s kastlí. Oba spoje odšroubuj, dotykový plochy opatrně něčím oškrábej nebo jemně opiluj až na holý kov, namázni zlehka vazelínou nebo aspoň olejem z motoru nabraným měrkou (to pokud nemáš k dispozici vazelínu - napravíš to doma, jedna kapka oleje z vytažený měrky rozetřená na každý kontakt prozatím proti oxidaci stačí). Další problém může bejt v místě, kde se spojuje plášť alternátoru s konzolí na bloku motoru. To místo je kostřicí bod altíku, tam musí bejt taky čisto - doslova kov na kov.

Prohlídni ale taky kabel mezi altíkem a baterkou, jestli není náhodou přerušenej - občas (asi tak jednou z 10 000 případů - to je ten zbytek do 100%) se ulomí těsně u konce zalisovanýho v oku a není to na pohled poznat, musí se s ním zakroutit. Případně zkus kusem izolovanýho drátu při nastartovaným motoru kladnou výstupní svorku altíku spojit s kladným vývodem baterie - když se baterie začne dobíjet (napětí na ní vyleze na 14,4V), je to tutově ten kabel...

Ok jak píše Ekkar,ale nikdy při běžícím motoru neodpojuj akumulátor můžeš odpálit diody v altíku.

On ten altík už nejspíš odpojený má - motor mu běží jen na baterku a altík běží naprázdno, jen se svým regulátorem jako zátěží = nemá cestu k dobíjení.

  • Autor

super. moc vám oběma děkuji. zítra se neto vrhnu a snad to dopadne. ještě jednou díky za pomoc.

  • Autor

tak to byl ten případ 1 z 10 000, kdy se ulomil kabel od altíku na plusový kontakt k baterii. jinak mi vše teď po očištění mnohem lépe svítí. takový malý bonus. mooooc děkuji. :kol-47:

Poděkuj mojí věštecký křišťálový kouli, ta má na tom největší zásluhu... Nebejt jí, byl bych tolikrát v (_!_), že bych to ani nespočítal...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.