Publikováno Červenec 21, 201213 r Ahoj. Na úvod bych chtěl sdělit, že auta jsou pro mě španělská vesnice. Moje felda je rok výroby 1995. Můj problém tkví v nedobíjení paterie při nastartovaném motoru. Baterie je rok stará (AKUMA komfort). Po zapnutí motoru jsem měřil napětí na baterii a ta byla 12.22V na alternátoru (plus jsem přiložil na přišroubovaný kabel a mínus na kostru) myslím okolo 14.4V. Při zapnutí světel a přidání plynu se napětí na baterii nemění, ale lehce klesne. Anglán v servisu říkal, že je to alternátor. Na tom jsem měnil uhlíky rok zpět za nové(takové ty co tam přijdou zandat v tom kovovém pouzdře na dva šrouby). Taky jsem zkusil odpojit baterii při nastartovaném motoru. Samozřejmě zdechnul. Na baterii se mi podaří tak 8x nastartovat a dojet po městě. Byl jsem tady v Anglii na vrakovišti a našel jsem tu feldu s novou tváří. Motor 1.3 jako já. Tak jsem z ní vyndal alternátor a po drobné úpravě uchycení do motoru jsem ho namontoval. Zapnul jsem motor a altík dával zase něco přes 14V a na baterii stále 12.2V. Jinak tel altík co jsem koupil vypadal jako nový. Nevíte náhodou co s tím? Možná jsem ho špatně zapojil. Nevím. V průběhu dne přiložím fotky. P.S. Ve středu se potřebuji dostat z UK do CZ.
Červenec 22, 201213 r Skoro na 100% špatný ukostření - buď mezi alternátorem, motorem a kastlí, nebo mezi kastlí a baterkou. Prohlídni, jestli je v pořádku kostřicí pásek motoru - je to měděná pletená pásovina paradoxně umístěná POD PŘEVODOVKOU - a vede na kastli. Další zakopanej pes může bejt v kabelu, kterej spojuje záporný pól baterie s kastlí. Oba spoje odšroubuj, dotykový plochy opatrně něčím oškrábej nebo jemně opiluj až na holý kov, namázni zlehka vazelínou nebo aspoň olejem z motoru nabraným měrkou (to pokud nemáš k dispozici vazelínu - napravíš to doma, jedna kapka oleje z vytažený měrky rozetřená na každý kontakt prozatím proti oxidaci stačí). Další problém může bejt v místě, kde se spojuje plášť alternátoru s konzolí na bloku motoru. To místo je kostřicí bod altíku, tam musí bejt taky čisto - doslova kov na kov. Prohlídni ale taky kabel mezi altíkem a baterkou, jestli není náhodou přerušenej - občas (asi tak jednou z 10 000 případů - to je ten zbytek do 100%) se ulomí těsně u konce zalisovanýho v oku a není to na pohled poznat, musí se s ním zakroutit. Případně zkus kusem izolovanýho drátu při nastartovaným motoru kladnou výstupní svorku altíku spojit s kladným vývodem baterie - když se baterie začne dobíjet (napětí na ní vyleze na 14,4V), je to tutově ten kabel...
Červenec 22, 201213 r Ok jak píše Ekkar,ale nikdy při běžícím motoru neodpojuj akumulátor můžeš odpálit diody v altíku.
Červenec 22, 201213 r On ten altík už nejspíš odpojený má - motor mu běží jen na baterku a altík běží naprázdno, jen se svým regulátorem jako zátěží = nemá cestu k dobíjení.
Červenec 22, 201213 r Autor super. moc vám oběma děkuji. zítra se neto vrhnu a snad to dopadne. ještě jednou díky za pomoc.
Červenec 23, 201213 r Autor tak to byl ten případ 1 z 10 000, kdy se ulomil kabel od altíku na plusový kontakt k baterii. jinak mi vše teď po očištění mnohem lépe svítí. takový malý bonus. mooooc děkuji.
Červenec 24, 201213 r Poděkuj mojí věštecký křišťálový kouli, ta má na tom největší zásluhu... Nebejt jí, byl bych tolikrát v (_!_), že bych to ani nespočítal...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.