tdipower Vloženo 30. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 30. Červenec 2012 (editace) Pro ty které zajímá téma kvality zboží a nekalého jednání prodejců, jsem se rozhodl popsat svou negativní zkušenost s nákupem vstřikovacích trysek, tedy jedné z nejdůležitějších součástí, mající významný vliv na životnost motoru. Snad Vám můj případ poslouží k tomu, abyste se sami nestali obětmi podvodných jednání některých prodejců a úpravců, kteří zneužívají nedostupnosti informací pro zákazníky ve svůj vlastní prospěch. Od doby, kdy jsem zahájil úpravy svého vozu, jsem používal trysky Frateli Bossio. Začal jsem na Sprint764, Race520, poté výměna motoru a Race783. Najezdil jsem spoustu kilometrů, úspěšně se účastnil mnoha závodů ve sprintu a to bez jakýchkoliv problémů s motorem. Jelikož výkony TDI motorů stále rostou a časy na ¼ míle zkracují, chtěl jsem nadále držet krok. Bohužel výrobce ověřených trysek nenabízí trysky s větším průtokem, proto jsem se rozhodl jít do rizika a koupit trysky značky FIRAD, a to i přes zaznamenané problémy jiných uživatelů. Proto jsem tedy zakoupil trysky FIRAD s průtokem +80%. Tyto jsem zakoupil prostřednictvím kolegy od prodejce s nickem MVOLESKO . Trysky se osadily do zcela nových AL vstřikovačů a namontovaly do vozidla. To bylo loni před Mimoní. První zklamání bylo v pouze nepatrném nárůstu výkonu. Ale s ohledem na to, že u trysek Race783 není znám průtok, nebylo s čím porovnávat. Takže vše skončilo konstatováním, že Firad +80% mají jen nepatrně větší průtok než Frateli Bossio Race783. Tímto byla záležitost uzavřena. Ovšem jen do doby než po ujetí cca 2000km muselo vozidlo do servisu. A tehdy se začaly dít věci! Projevila se závada ve formě prasklé trysky!! Dosud nevídaná záležitost! Upozorňuji, že režim provozu vozidla byl srovnatelný! Stejný software (chip), měřím EGT (teplota výfukových plynů), tedy trysky byly namáhány stejně, jako kterékoliv předchozí. Ale dobře. Kdo upravuje motory s výsledným nárůstem výkonu více jak 100%, musí s malými problémy a investicemi počítat. K věci. Kontaktoval jsem prodejce – MVOLESKA – s žádostí o řešení reklamace. Co myslíte? Jak jsem asi pochodil? V prvním telefonátu mi bylo řečeno, že na trysku se reklamace nevztahuje, protože nebyla montována v servisu proškoleném výrobcem trysek – tedy Firad. Musím poznamenat, že tryska byla montována ve firmě http://www.tqm.cz/cs...diesel-service, a to do NOVÝCH vstřikovačů BOSCH zakoupených tamtéž. Nevím tedy, kdo by měl být více kompetentní. Bylo mi nabídnuto, že mi bude zaslána nová tryska v nákupní ceně, tedy 1500Kč. Dobře, řekl jsem si znovu. Stejně asi nic neuhádám, takže zainvestuji 1600Kč s poštovným + 600Kč do těsnění vstřiku a šroubu + 1000Kč za demontáž vstřiku, výměnu trysky a zpětnou montáž….tedy 3.200Kč a bude klid. Co se dá dělat?! I když si dokážu představit lepší využití této sumy. Ale to pořád zdaleka není konec!!! V průběhu času se zjistilo, že trysky +80% nejsou v ČR, tak mi za stejnou cenu byla nabídnuta tryska jetá. Už se začínáte podivovat? Tak čtěte dál. Dobře, řekl jsem si potřetí. Chci jezdit, co mi zbývá. Do týdne dorazila nová – nenová tryska. Myslíte, že příběh končí? Naopak, teď to začne být zajímavé! Po demontáži vadné trysky ze vstřikovače a porovnání s tryskou zaslanou, bylo zjištěno odlišné označení. Teď přijdou informace pro potenciální zákazníky, nebo i pro ty, co si trysky Firad již zakoupili. Tryska zdemontovaná z vozidla: F0209; G12; DSLA 150 P 1043; 2,5; 1043 Tryska zaslaná jako náhrada: F1109; H9; DSLA 150 P 1043; 8,0; HF80 Volám Mvoleskovi, zda je to v pořádku a mohu původní trysku nahradit. Víte, jak zněla odpověď? „NEVÍM“! Čtete dobře, prodejce neví!!! Co teď? Píšu dotaz do Itálie přímo výrobci FIRAD. Po přesměrování na zástupce pro ČR jsem se po několika e-mailech dozvěděl to, co jsem spolu s Indim mezitím vyšťoural na internetu. Trysky nejsou zaměnitelné. Proč? Protože tryska poslaná poštou je tryska s průtokem +80%. Tak kde je problém? Koupil jsem sadu +80%, tryska, která mi přišla coby náhrada, je +80%..... Nechápal jsem. Nejhorší darda přišla nyní. Čísla 8,0 resp. 2,5 označují označení navýšení průtoku. Zaslaná tryska tedy byla +80%. Ale původní zakoupená sada byla pouze +25%!!!! Kdo to měl vědět? Zákazník? Prodejce MVOLESKO prohlašuje, že „ je to nějaká blbost“ a že on „nikdy nekupoval trysky menší než +80%, takže asi špatná dodávka od výrobce“. Proč tedy inzeruje na portálu . trysky +40% a dokonce i originál s navýšením průtoku 0%, když nikdy neměl menší než +80%? Teď je to zralé na přečtení znovu, co? Takže udělám sumarizaci výsledku: Zakoupil jsem trysky FIRAD+80%. Rozdíl výkonu minimální. Jedna praskala, neúspěšně reklamuji, kupuji jetou náhradu. Přijde tryska +80 špatně. Zjišťuji, že zakoupená sada je pouze +25% A teď řečí peněz: Sada FIRAD +80% (ve skutečnosti +25%) – „zvýhodněná“ cena 9.500Kč Materiál na výměnu (těsnění + šrouby) 2.500Kč Práce 1.000Kč Defekt trysky Tryska na výměnu za prasklou 1600Kč Zatím jsme na 14.600Kč a auto je rozebrané v nepojízdném stavu. Mám 3 trysky +25% a jednu +80%. Odtah a demontáž trysky nepočítám. Pokud chci jezdit, musím dát zpět Frateli Bossio. Takže znovu: Materiál na výměnu (těsnění + šrouby) 2.500Kč Práce 1.000Kč Suma sumarum 18.100Kč a jsem tam, kde jsem byl před několika měsíci. To je závěr příběhu. Nechť je vám poučením. Poslední podivná náhoda na závěr: Prostředník při nákupu trysek byl HANZ, který ladí u konkurence. Nepřijde vám to divné? Autu, které by mohlo ohrozit umístění chipfora náhodou přišly trysky +25% místo požadovaných +80%! A prodejce o tom nic neví! Zřejmě vina výrobce. To je náhodička, co? Závěrem chci poděkovat Indimu za trpělivost a dobře odvedenou práci. Ještě pro všechny posílám fotku značení průtoku +25% a +80% Editováno: 31. Červenec 2012, autor: Luďa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.