Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím,

dnes se mi stalo, že když jsem při parkování zařadil zpátečku, tak auto chcíplo. Tak jsem popojel dopředu a už to šlo. Puvodně jsem laicky myslel, že to je benzínem, protože tam je jen na dojetí, ale nedalo mi to a koukl jsem na net. Prý to je způsobeno spínací skříňkou, což by taky vysvětlovalo, proč mám jiný klíč ode dveří a do zapalování. Tak se chci zeptat, co přesně oveřit, kam mrknout (očistit nějaké kontakty?). Zatím se to stalo jen jednou, ale nerad bych, aby mě to auto někde nechalo. Děkuji

Ty při řazení zpátečky saháš na spínačku?

Jinak spínač zpátečky a světla, čili celý okruh zpátečky, je zapojen na stejný okruh jako ventilátory, stěrače a pod, tj. "napětí po zapnutí zapalování" (teď nevím jestli před nebo za svorku "X", nicméně je to jedno) a nevidím důvod proč by zařazením zpátečky, tudíž sepnutí spínače v převodovce a rozsvícení zpětných světel mělo vést ke chcípnutí motoru.

Upraveno od Wojnar

  • Autor

Jestli jsem tě pohoršil, tak promiň... nejsem studovaný autoelekrikář (elektro mám jen průmku, ale to už je nějaký ten rok z5). Prostě mě to zarazilo a zajímalo, co mohlo být příčinou.

Ty při řazení zpátečky saháš na spínačku?

Jinak spínač zpátečky a světla, čili celý okruh zpátečky, je zapojen na stejný okruh jako ventilátory, stěrače a pod, tj. "napětí po zapnutí zapalování" (teď nevím jestli před nebo za svorku "X", nicméně je to jedno) a nevidím důvod proč by zařazením zpátečky, tudíž sepnutí spínače v převodovce a rozsvícení zpětných světel mělo vést ke chcípnutí motoru.

A co když je v tom okruhu svod = ne úplně dokonalej kraťas, kterej krátkodobým poklesem napětí "vyresetuje" ŘJ motoru = ta chcípne motor? Šel bych po téhle možnosti = odpojit drát od spínače couvacího světla a zkusit znovu, měřením prověřit, jestli tam není někde prodřená izolace atp... Pokud by to bylo spínačkou (zvýšený přechodový odpor na kontaktech), vyvolávalo by takové chcípnutí každé zapnutí výkonnějšího spotřebiče zapojeného "za spínačku"...
  • 3 měsíce později...
  • Autor

Zdravím, tak minule jsem tento problém nechal vyhnít a po 3 měsících se opět vrátil. Chci se jen zeptat, kde přesně hledat "spínač zpátečních světel" na feldě?

V tom samým místě jako na fáčku = vespod, na přední straně převodovky hned za nárazníkem a na něj navazujícím krycím plechem. Nevím kterej idiot s diplomem ho tam tak debilně naprojektoval, protože dokud jsem jezdil s formanem, každou zimu mi jeden "zařval" - slaná břečka ožrala kontakty anebo stačilo párkrát najet do trochu vyšší vrstvy odhrnutýho sněhu a spínač byl v prdeli. Ten "šusplech" místo aby ho chránil, tak končí cca 2cm před ním, takže do té mezery stačí aby se natlačil zmrazek a je vymalováno. Novej spínač stojí cca dvacku, ale musí se to měnit na heveru/na jámě, protože seshora na něj klíčem skoro nedosáhneš a zespod bez zvednutí není dost místa = musel bys odmontovat ten krycí spodní plech. Je lepší si to nechat vyměnit servisem, jednak je na to záruka, druhak je tam problém s tím, že se ten spínač musí měnit při určité poloze řadicích táhel - jestli se dobře pamatuju, tak mi ten mechán co mi ho měnil naposledy říkal, že tam určo nesmí být zpátečka, aby ten spínací kolík správně zajel dovnitř.

přesně Karle, taky jsem ulomil ten kontakt až u samé paty spínače, když jsem projížděl shrnutou zmrzlou hroudou sněhu, co tam nechali cestáři, když se otáčeli. Jinak vyměnil jsem si ho sám, po sundání plechu, ani jsem to nezvedal, jen jsem zůstal prdelí v garáži a najel předními koly na samý kraj schodku a já lehl až pod ten 5 cm schodek před garáží a tak to vyměnil. Musí se rychle, neb vyteče cca 1 dcl přev.oleje, záleží jak jste rychlí :kol-28:

  • Autor

Tak po práci jsem naskočil do auta a normálně jsem vycouval a odjel bez nějakého problému.. Tak nevím

Chci se jen zeptat, kde přesně hledat "spínač zpátečních světel" na feldě?

máš to zobrazené v tomto odkaze..

http://forum.skodaho...vietia-cuvacky/

Upraveno od libero1071

  • Autor

Díky moc.

nemáš začo :kol-28: ,ak ti to pomohlo

  • 1 měsíc později...
  • Autor

Zdravím,

ten spínač jsem ještě neměl čas řešit, ale zatím je to od polsledně v pohode. Spíš se mi včera stalo, že mi auto zhaslo při zařazení dvojky. Normalně jsmem se na jedničku rozjel a na dvojku auto okamžitě zhaslo. Tak jsme to zkusil rozjet na jedničku víc a dát tam trojku a motor pak zhasl při zařazení čtverky. Cím by to mohlo být? Když jsem auto pak nastartoval se zařazenou dvojkou, tak jsem normalně odjel a teď to dva dny jezdí bez problémů.

Není někdo v okolí Brna s diagnistikou?

Upraveno od P1azer

  • 1 měsíc později...

Máš vadný ořech spínací skříňky,vyžhavený kontakt,Teď to řeším na Octavii 1,9 Tdi r.1999.Ten už byl na tom tak že mu po zařazení zpátečky zhasly všechny kontrolky a auto pouze točilo.

Upraveno od žralok
Necituj předchozí příspěvek !

Ahoj, přidávám zkušenost. Octavka 1,9 TDI 81KW, Při zařazení zpátečky auto chcípalo.Ne vždy ale často.Taky při zasunutí klíčku a otočení když byla současně zařazená zpátečka(a vyšlápnutá spojka) problikávaly kontrolky na palubce.

Zkusil jsem vytáhnou ten "ořech" ze zadní strany spínačky, rozloupnul ho, vystříkal kontaktolem a vyčistil.Výsledek je, že auto šlape jak má, kontrolky přestaly poblikávat a zpátečka nechcípá motor.Super.

  • 1 rok později...

Ahoj, mám podobný problém na FABII 1.4 MPI (r. v. 2002)  jen s tím, že auto zatím nechcípá, ale vypnou se všechny světla (jakoby se resetovala celá elektronika)...k tomu mi ještě začala svítit kontrola motoru, nevíte čím by to mohlo být?

 

No, napiš to do správné sekce - tzn. Fabia I (napřed to tam pořádně prohledej, jestli se to tam už někde neřeší), nech to někde napíchnout na diagnostiku a napiš tam výpis závad.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.