P1azer Vloženo 2. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 2. Srpen 2012 Zdravím, dnes se mi stalo, že když jsem při parkování zařadil zpátečku, tak auto chcíplo. Tak jsem popojel dopředu a už to šlo. Puvodně jsem laicky myslel, že to je benzínem, protože tam je jen na dojetí, ale nedalo mi to a koukl jsem na net. Prý to je způsobeno spínací skříňkou, což by taky vysvětlovalo, proč mám jiný klíč ode dveří a do zapalování. Tak se chci zeptat, co přesně oveřit, kam mrknout (očistit nějaké kontakty?). Zatím se to stalo jen jednou, ale nerad bych, aby mě to auto někde nechalo. Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 3. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 3. Srpen 2012 (editace) Ty při řazení zpátečky saháš na spínačku? Jinak spínač zpátečky a světla, čili celý okruh zpátečky, je zapojen na stejný okruh jako ventilátory, stěrače a pod, tj. "napětí po zapnutí zapalování" (teď nevím jestli před nebo za svorku "X", nicméně je to jedno) a nevidím důvod proč by zařazením zpátečky, tudíž sepnutí spínače v převodovce a rozsvícení zpětných světel mělo vést ke chcípnutí motoru. Editováno: 3. Srpen 2012, autor: Wojnar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P1azer Vloženo 3. Srpen 2012 Autor Sdílet Vloženo 3. Srpen 2012 Jestli jsem tě pohoršil, tak promiň... nejsem studovaný autoelekrikář (elektro mám jen průmku, ale to už je nějaký ten rok z5). Prostě mě to zarazilo a zajímalo, co mohlo být příčinou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 3. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 3. Srpen 2012 (editace) no tento problém som tiež už niekde počul a keď som to tu teraz zbadal,tak som trochu pogúgloval a takmer 99% prípadov sa vyriešilo výmenou spínacej skrinky...je to síce divné,ale "čo nebolo,môže byť"... http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/113913004-spinaci-skrinka-105-120-130-favorit-felicia.html Editováno: 3. Srpen 2012, autor: libero1071 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 3. Srpen 2012 Sdílet Vloženo 3. Srpen 2012 Ty při řazení zpátečky saháš na spínačku? Jinak spínač zpátečky a světla, čili celý okruh zpátečky, je zapojen na stejný okruh jako ventilátory, stěrače a pod, tj. "napětí po zapnutí zapalování" (teď nevím jestli před nebo za svorku "X", nicméně je to jedno) a nevidím důvod proč by zařazením zpátečky, tudíž sepnutí spínače v převodovce a rozsvícení zpětných světel mělo vést ke chcípnutí motoru. A co když je v tom okruhu svod = ne úplně dokonalej kraťas, kterej krátkodobým poklesem napětí "vyresetuje" ŘJ motoru = ta chcípne motor? Šel bych po téhle možnosti = odpojit drát od spínače couvacího světla a zkusit znovu, měřením prověřit, jestli tam není někde prodřená izolace atp... Pokud by to bylo spínačkou (zvýšený přechodový odpor na kontaktech), vyvolávalo by takové chcípnutí každé zapnutí výkonnějšího spotřebiče zapojeného "za spínačku"... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P1azer Vloženo 12. Listopad 2012 Autor Sdílet Vloženo 12. Listopad 2012 Zdravím, tak minule jsem tento problém nechal vyhnít a po 3 měsících se opět vrátil. Chci se jen zeptat, kde přesně hledat "spínač zpátečních světel" na feldě? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 12. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2012 V tom samým místě jako na fáčku = vespod, na přední straně převodovky hned za nárazníkem a na něj navazujícím krycím plechem. Nevím kterej idiot s diplomem ho tam tak debilně naprojektoval, protože dokud jsem jezdil s formanem, každou zimu mi jeden "zařval" - slaná břečka ožrala kontakty anebo stačilo párkrát najet do trochu vyšší vrstvy odhrnutýho sněhu a spínač byl v prdeli. Ten "šusplech" místo aby ho chránil, tak končí cca 2cm před ním, takže do té mezery stačí aby se natlačil zmrazek a je vymalováno. Novej spínač stojí cca dvacku, ale musí se to měnit na heveru/na jámě, protože seshora na něj klíčem skoro nedosáhneš a zespod bez zvednutí není dost místa = musel bys odmontovat ten krycí spodní plech. Je lepší si to nechat vyměnit servisem, jednak je na to záruka, druhak je tam problém s tím, že se ten spínač musí měnit při určité poloze řadicích táhel - jestli se dobře pamatuju, tak mi ten mechán co mi ho měnil naposledy říkal, že tam určo nesmí být zpátečka, aby ten spínací kolík správně zajel dovnitř. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 12. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2012 přesně Karle, taky jsem ulomil ten kontakt až u samé paty spínače, když jsem projížděl shrnutou zmrzlou hroudou sněhu, co tam nechali cestáři, když se otáčeli. Jinak vyměnil jsem si ho sám, po sundání plechu, ani jsem to nezvedal, jen jsem zůstal prdelí v garáži a najel předními koly na samý kraj schodku a já lehl až pod ten 5 cm schodek před garáží a tak to vyměnil. Musí se rychle, neb vyteče cca 1 dcl přev.oleje, záleží jak jste rychlí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P1azer Vloženo 12. Listopad 2012 Autor Sdílet Vloženo 12. Listopad 2012 Tak po práci jsem naskočil do auta a normálně jsem vycouval a odjel bez nějakého problému.. Tak nevím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 12. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2012 (editace) Chci se jen zeptat, kde přesně hledat "spínač zpátečních světel" na feldě? máš to zobrazené v tomto odkaze.. http://forum.skodaho...vietia-cuvacky/ Editováno: 12. Listopad 2012, autor: libero1071 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P1azer Vloženo 15. Listopad 2012 Autor Sdílet Vloženo 15. Listopad 2012 Díky moc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 15. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 15. Listopad 2012 nemáš začo ,ak ti to pomohlo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P1azer Vloženo 12. leden 2013 Autor Sdílet Vloženo 12. leden 2013 (editace) Zdravím, ten spínač jsem ještě neměl čas řešit, ale zatím je to od polsledně v pohode. Spíš se mi včera stalo, že mi auto zhaslo při zařazení dvojky. Normalně jsmem se na jedničku rozjel a na dvojku auto okamžitě zhaslo. Tak jsme to zkusil rozjet na jedničku víc a dát tam trojku a motor pak zhasl při zařazení čtverky. Cím by to mohlo být? Když jsem auto pak nastartoval se zařazenou dvojkou, tak jsem normalně odjel a teď to dva dny jezdí bez problémů. Není někdo v okolí Brna s diagnistikou? Editováno: 12. leden 2013, autor: P1azer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hobby Vloženo 1. Březen 2013 Sdílet Vloženo 1. Březen 2013 (editace) Máš vadný ořech spínací skříňky,vyžhavený kontakt,Teď to řeším na Octavii 1,9 Tdi r.1999.Ten už byl na tom tak že mu po zařazení zpátečky zhasly všechny kontrolky a auto pouze točilo. Editováno: 1. Březen 2013, autor: žralok Necituj předchozí příspěvek ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrbb Vloženo 6. Březen 2013 Sdílet Vloženo 6. Březen 2013 Ahoj, přidávám zkušenost. Octavka 1,9 TDI 81KW, Při zařazení zpátečky auto chcípalo.Ne vždy ale často.Taky při zasunutí klíčku a otočení když byla současně zařazená zpátečka(a vyšlápnutá spojka) problikávaly kontrolky na palubce. Zkusil jsem vytáhnou ten "ořech" ze zadní strany spínačky, rozloupnul ho, vystříkal kontaktolem a vyčistil.Výsledek je, že auto šlape jak má, kontrolky přestaly poblikávat a zpátečka nechcípá motor.Super. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jurka Čurka Vloženo 30. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2014 Ahoj, mám podobný problém na FABII 1.4 MPI (r. v. 2002) jen s tím, že auto zatím nechcípá, ale vypnou se všechny světla (jakoby se resetovala celá elektronika)...k tomu mi ještě začala svítit kontrola motoru, nevíte čím by to mohlo být? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 30. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2014 No, napiš to do správné sekce - tzn. Fabia I (napřed to tam pořádně prohledej, jestli se to tam už někde neřeší), nech to někde napíchnout na diagnostiku a napiš tam výpis závad. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.